بهترین عکس‌های «شب یلدا» انتخاب شدند + عکس
جلسه انتخاب نهایی آثار راه یافته به نمایشگاه دومین مسابقه عکس یلدا برگزار شد و 24 اثر به نمایشگاه این دوره راه پیدا کردند.
 
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه مسابقات فرهنگی هنری سفره های ایرانی اسلامی، رو زگذشته، دوشنبه مورخ 7 اسفند ماه، جلسه نهایی انتخاب نهایی دومین جشنواره عکس یلدا با حضور حسن غفاری، مجید ناگهی و حسین کریم‌زاده به عنوان هیات انتخاب و محمدصالح حجت‌الاسلامی دبیر مسابقات در محل لابراتوار تخصصی چاپ عکس سین برگزار شد و در پایان 24 اثر به نمایشگاه راه پیدا کرد.



یکی از آثار راه یافته به نمایشگاه اثر امید جعفرنژاد

حجت الاسلامی در این خصوص تصریح کرد: با توجه به دغدغه برگزار کنندگان نسبت به برپایی نمایشگاهی با کیفیت و فراگیر از این آیین زیبای ملی، آثار دریافت شده با دقت و وسواس بیشتری بررسی شدند و در نتیجه تعداد آثار راه یافته به نمایشگاه نسبت به سقفی که در فراخوان اعلام شده بود کمتر شده اما تصمیم بر این شد که با توجه به غیر رقابتی بودن این دوره جشنواره و برای تشویق یشتر هنرمندان شرکت کننده، به هر اثر حق التصویر بیشتری تعلق گیرد و بنابراین میزان حق‌التصویرها به 50 هزار تومان در ازای هر اثر افزایش یافت، ضمن اینکه به کلیه هنرمندان حاضر در نمایشگاه گواهی شرکت نیز داده خواهد شد.

این گزارش حاکی است علی رغم اطلاع رسانی دیرهنگام برای این جشنواره، تعداد 493 اثر از 110 عکاس برای دبیرخانه ارسال شد که 240 عکس از 53 عکاس به مرحله انتخاب نهایی راه پیدا کردند و در نهایت 24 اثر از 20 عکاس برای نمایشگاه انتخاب شدند.

شایان ذکر است تنها حامی این دوره جشنواره که به دلیل تلاقی با ایام سوگواری پس از سه سال وقفه، برگزار ‌شد، خانه هنرمندان ایران است.

اسامی هنرمندانی که آثارشان در این نمایشگاه پذیرفته شده عبارتند از: سمیرا ابراهیمی، آمنه اسدی فرد، میثم امانی، امید جعفرنژاد، جواد حقیقت‌ناصر، عبدالرحمن حیدری، عبدالله حیدری (با 2 اثر)، هادی دهقان‌پور، محسن سجادی، هادی عسگری، احسان عظیمی، جابر غلامی، جمشید فرجوندفردا، حسن قائدی، احمدرضا کریمی، سعید کریم‌نژاد (با 3 اثر)، داوود کهن‌ترابی، مهدی معتمد، حامد ملک‌پور و مرتضی نیکوبذل (با 2 اثر).

گفتنی است به زودی نتایج پنجمین دوره مسابقه عکاسی از سفره‌های حسینی نیز اعلام خواهد شد.

دبیر خانه مسابقات فرهنگی هنری سفره های ایرانی اسلامی از سال 1387 با تا کنون 16 دوره مسابقه موفق را موضوعات سفره‌های افطاری، سفره‌های حسینی‌، سفره‌های یلدا و سفره‌های هفت سین برگزار کرده و با برگزاری پنجمین دوره مسابقه عکاسی از سفره‌های هفت سین در نوروز 92 پنجمین سال فعالیت خود را به اتمام خواهد رساند.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: loghme.com



مطالب پیشنهادی:
«آنا هاتاوی» بالاخره بعد از گرفتن جایزه گریه نکرد! + تصاویر
«جنیفر لاورنس»: اینقدر استرس داشتم که تزریق کردم! + عکس
«تجریش» در گذر سال‌ها + تصاویر
هیچ کس از مهریه سنگین همسر «مهدی هاشمی» خبر نداره! + عکس
خانم محجبه و همسر شیک‌پوش بر فرش قرمز اسکار! + عکس