به گفته جاوید شیرازی،طراحان،تولیدکنندگان و بازار خوبی در ایران وجود دارد اما این افراد یکدیگر را پیدا نکرده‌اند و برای رشد مد و لباس باید این زنجیره به هم وصل شود.
جاوید شیرازی مدیرمسئول موسسه خانه مد ایرانی در رابطه با فعالیت های این موسسه گفت: ما در زمینه برگزاری نمایشگاه، معرفی مد ایرانی اسلامی و تولید لوازم مد در معنای گسترده آن فعالیت می‌کنیم. مد دو بخش عمده دارد،یک بخش fashion homeو دیگری بخشaccessories است. وقتی درباره خانه مد صحبت می‌کنیم دایره آن خیلی گسترده شده و جاروبرقی و فرش و دکور داخلی و همه چیز را شامل می‌شود. در واقع هرچه با زیبایی و روزآمدی و تغییر سر و کار دارد در این دایره می‌گنجد. ما روی فشن هوم با گرایش ایرانی- اسلامی کار می‌کنیم.

او افزود: ما برای برگزاری یک جشنواره در سال آینده برنامه‌ریزی کردیم و هدف آن پیوند زدن صنعت، خانه مد و مجموعه‌های مد است. الان در حوزه لباس بیشتر کارها در مزون و به صورت تک‌دوزی و دوخت لباس های خاص انجام میشود و لباس های طراحی شده صنعتی نیست و تولید عمده ندارد.

شیرازی در مورد فعالیت موسسات تک منظوره گفت: برای اولین بار است که موسسه‌های مد دعوت شدند و اجازه فعالیت پیدا کردند. خانه مد 8 سال است که در قالب یک سایت فعالیت می‌کند.از سال ها قبل هم به صورت خانوادگی در حوزه زیبایی، هنر و دوخت فعال بودیم. چند سال فضای مناسب این کار وجود نداشت اما حالا فضا باز شده و نیاز به وجود چنین موسساتی حس می‌شود. ما تصمیم گرفتیم از این سابقه استفاده کنیم و تجربیات خود را به جامعه عرضه کنیم.

مدیر خانه مد افزود: در حال حاضر خلائی در صنعت مد ایران وجود دارد که از خارج پر می‌شود. البته غرض ما این نیست که جایگزین خارج شویم چون دیگر مرزی وجود ندارد و مخاطب هرچه را بخواهد انتخاب می‌کند. ما تلاش می‌کنیم بر اساس شاخص‌های خود شرایطی ایجاد کنیم که جذابیت داشته باشد تا مخاطب ما چه در داخل و چه در خارج از کشور به آن جذب شود و به این ترتیب بتوانیم بخشی از بازار و بخشی از گرایش به مد و زیبایی را جواب دهیم.

شیرازی در رابطه با جشنواره مد و لباس گفت: آقای طلایی گفتند این جشنواره باید 30 سال پیش شروع می‌شد. ایشان درست می‌گویند چون جامعه و بازار ما نیاز دارد که این اتفاق بیفتد. هرچند این کار دیر شروع شده اما حالا که شروع کردیم باید با وجود مشکلات و کمبودهای موجود جلو برویم. من اطمینان دارم که وضعیت مد و لباس در ایران بهتر خواهد شد.

او با اشاره به اینکه طراحان،تولیدکنندگان و بازار خوب و فهیمی داریم افزود:تمامی این افراد با ذوق و توانمند هستند اما یکدیگر را پیدا نکرده‌اند. این زنجیره باید به هم وصل شود و ما آمدیم که این کار را انجام دهیم. خوشبختانه بنیاد ملی مد و لباس،آقای قبادی و همکارانشان و از طرف دیگر وزارت ارشاد و نظام این دغدغه را دارند که این مجموعه را تقویت کنند و جلو ببرند. این نگاه ایجاد شده و بخش خصوصی وظیفه دارد و این توان در ما هست که این کار را جلو ببریم و تا جایی که بتوانیم این کار را انجام خواهیم داد.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
 www.seemorgh.com/culture
منبع:honaronline.com


مطالب پیشنهادی:
آخرین وضعیت پرونده شکایت 13 بازیگر زن علیه سلحشور
حضور تهرانی‌ها در یک «فشن شو» + تصاویر
بازی نقی و ارسطو در مقابل نمایندگان مجلس + عکس‌های پشت صحنه
رامبد جوان و نگار جواهریان در جشن پایانی «آزادی مشروط» + تصاویر
نادر شاه افشار، از قدرتمندترین فرمانروایان ایران + تصاویر