نایت پارتی های تهرانی ها!
«خیابان جردن (افریقا) مکانی است که پسران پولدار با خودروهای گرانقیمت خود از جمله مرسدس بنز و پورشه، شب ها در آن صف می کشند و...»
روزنامه انگلیسی گاردین (guardian) در گزارشی از وضعیت فرهنگی پایتخت ایران نوشت: «بعد از تعطیل شدن مغازه های تهران در نیمه شب، این پارتی های غیرقانونی هستند که فعالیت خود را آغاز می کنند و دائم نیز بر تعدادشان افزوده می شود. پارتی های شبانه محلی هستند برای انجام کارهایی که قانون اجازه نمی دهد.»


گاردین با اشاره به عدم برخورد پلیس با برخی جرائم آشکار، افزود: «خیابان جردن (افریقا) مکانی است که پسران پولدار با خودروهای گرانقیمت خود از جمله مرسدس بنز و پورشه، شب ها در آن صف می کشند و به راحتی از سوپرمارکت های 24 ساعته آنجا مشروبات الکلی تهیه می کنند؛ پلیس هم اصلا دخالت نمی کند.»


این منبع انگلیسی که از دخالت نکردن پلیس در برخورد با جرائم آشکار خبر داده بود، در بخشی دیگر از گزارش خود 180 درجه تغییر جهت می دهد و حیطه دخالت پلیس را حتی به مهمانی های خانوادگی می کشاند: «مردم حتی مهمانی های خانگی شان را هم با نگرانی برگزار می کنند زیرا هر لحظه ممکن است پلیس سربرسد و نه تنها مجلس را به هم بزند، بلکه میزبان و مهمان را با هم دستگیر یا جریمه کند.»[!]
 

گاردین ادامه داده است: «پسران پولدار بعد از نوشیدن الکل، با خودروهای لوکس به سراغ دوست دخترهایشان می روند و همراه آن ها در پارتی شرکت می کنند. دختران جوان نیز با آرایش های غلیظ به پارتی می روند و نوشیدنی الکلی مصرف می کنند.»

گزارش نویس گاردین با اشاره به فیلم سینمایی «اسب حیوان نجیبی است» ، روایت آن را گویای وضعیت موجود می داند و در تصویری که از شب های پایتخت ارائه می دهد، فعالیت روسپیان خیابانی برای جذب مشتریان ثروتمند را برجسته می کند!


بدیهی است که کسی از ناظران بیگانه توقع انصاف ندارد. مردم ما هم به نیکی با شیوه های تبلیغاتی و سیاه نمایی های رسانه های غربی در مورد ایران آشنا هستند.

اما انتشار چنین گزارش هایی قطعا باید زنگ هشدار را برای نهادهای فرهنگی و انتظامی ما به صدا دربیاورد. مشاهده صحنه هایی که در گزارش گاردین به تصویر کشیده شده است، حتی به میزان اندک و انگشت شمار هم پذیرفته نیست و بی گمان موجبات ناخرسندی شهروندان متدین و ارزشمدار را فراهم می آورد.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamnews.ir


 مطالب پیشنهادی:
رویا نونهالی سوگوار شد
مهند عشق ممنوع در «مجانی» محسنی نسب
رقص شکوفه های گیلاس + تصاویر
به فیس بوکی ها بر نخورد!!!
نیکی کریمی در کنار پت و متی ها+ تصویر