درِِی که بعد از انقلاب برای اولین بار باز شد
درِ ورودی کاخ گلستان از سمت خیابان ناصرخسرو درحالی برای ورود تیم تهران‌گردی به کاخ گلستان باز شد که به گفته رییس سابق شورای شهر، بعد از انقلاب این برای اولین‌بار اتفاق افتاده است.
 در ورودی کاخ گلستان که از سمت خیابان ناصر خسرو باز می‌شود، در دوره ریاست حمیدرضا بقایی در میراث فرهنگی با هدف اینکه این در همیشه باز باشد و آن را به شکل دالان تاریخ درست کنند تا عکس‌های قدیمی و اسناد کاخ در آن به نمایش درآیند، یک‌بار دیگر هم باز شده بود، اما بدون آنکه به نتیجه برسد دوباره بسته شد.

به گفته مدیر کاخ گلستان، پیش از این پشت این در انبار لوازم معاونت سازمان میراث بوده و بعد از آنکه احمد مسجد جامعی خبر می‌دهد که می‌خواهد از این در وارد کاخ شود، پرسنل این کاخ از ساعت 18 روز پنجشنبه تا 12 ظهر روز جمعه وسایل را به اطراف منتقل می‌کنند تا آن را باز کنند.

«پروین ثقه‌الاسلام» در پاسخ به اینکه آیا این در به شکل نمادین باز شده است؟ می‌گوید: قرار است به‌زودی این در باز شود، زیرا رفت‌وآمد بازدیدکنندگان و گردشگران از آن برای ما هم راحت‌تر است.

اما یکی از پرسنل کاخ بیان می‌کند که با بازگشایی این در، حراست از کاخ گلستان دشوارتر می‌شود و به نظر می‌رسد این کار شدنی نیست: "اگر بخواهیم این در را باز کنیم، باید درِ میدان ارگ را ببندند و گیت‌های جدیدی برای در ورودی خیابان ناصرخسرو تعبیه کنند."

با توجه به اینکه فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی هم پیش ازاین درباره‌ی کمبود نیرو در این حوزه صحبت کرده و سازمان میراث فرهنگی همیشه با کمبود نیرو مواجه بوده، باید دید می‌توانند این شرایط را برای کاخ گلستان اجرا کنند یا نه؟

شنیده می‌شود سه سال پیش هم تصمیم داشتند این طرح را که گردشگران از یک در کاخ وارد و از در دیگر خارج شوند اجرا کنند، اما به دلیل کمبود نیروهای امنیتی، این کار میِّسر نشد.

احمد مسجد جامعی هم گفت‌گوی کوتاهی با مدیر کاخ گلستان داشت، اما درباره نتیجه صحبت‌هایش چیزی به خبرنگاران نگفت و مشخص نشد که این در دقیقا از چه تاریخی باز می‌شود و اصلا هدف از تیم تهران گردی به کاخ گلستان چه بود زیرا از هیچ بخش این کاخ بازدید نشد.


ورود گروه تهران‌گردی از درِ خیابان ناصر خسرو



گرد آوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir

مطالب پیشنهادی :
کارگران بعد از 11 سال هنوز مشغول کارند!+ تصاویر
اکران "خانه پدری" شروع نشده ، تمام شد!
خانه پدری ، یک فیلم ضد ایرانی و وطن فروشی ؟؟؟
جزئیات مراسم چهلم مرتضی پاشایی
احسان علیخانی در ویژه برنامه ی "رادیو هفت"