به برخی از قسمت‌های مجموعه امکانات بیشتری اضافه می‌شود، ضمن اینکه کارگاه دکور تئاتر شهر پس از مدت‌ها احیا خواهد شد.
زمان زیادی تا آغاز جشنواره‌ی تئاتر فجر باقی نمانده و تئاتر شهر با تکاپوی زیاد تعمیر می‌شود و امید است که برای میزبانی این فستیوال هنری آماده شود.



کمتر از یک ماه دیگر سی‌وسومین جشنواره تئاتر شهر آغاز می‌شود و بخش‌هایی از این مجموعه همچنان در حال تعمیر هستند که گفته می‌شود با امکانات و چهره متفاوتی به جشنواره برسند.

روز گذشته (هشتم دی‌ماه) بازدیدی از مراحل تعمیر این مجموعه صورت گرفت؛ مجموعه‌ای که در تمام مراحل کار کیفیت بر سرعت ارجح است.



نکته حائز اهمیت در تعمیرات تئاتر شهر این است که به برخی از قسمت‌های مجموعه امکانات بیشتری اضافه می‌شود، ضمن اینکه کارگاه دکور تئاتر شهر پس از مدت‌ها احیا خواهد شد.

در چند سال گذشته با تعطیلی کارگاه دکور تئاتر شهر، گروه‌های تئاتری برای اجرای نمایش‌های‌شان در این مجموعه، ناچار بودند دکور آثارشان را خارج از تئاتر شهر بسازند که این وضعیت، زحمت و هزینه بیشتری را به آنها تحمیل می‌کرد اما در تعمیرات فعلی، قرار است کارگاه دکور احیا شود.



سالن «قشقایی» به عنوان یکی از بخش‌های در دست تعمیر تئاتر شهر به صورت یک سویه ثابت و دوسویه متحرک فعالیت خواهد کرد که این کار مستلزم تعامل، همکاری و خرد جمعی با نیروهای بهره‌بردار یا همان اهالی تئاتر است. هم‌چنین لابی «قشقایی» هم با طراحی جدیدی رونمایی می‌شود. این تالار تمام امکانات لازم از جمله دو اتاق گریم به همراه سرویس بهداشتی مجزا برای هنرمندان و تماشاگران خواهد داشت.

در این مجموعه طبق گفته فرشید مصدق (نماینده تمام‌الاختیار تئاتر شهر و معاونت هنری در تعمیرات این مجموعه) تمام اقدامات براساس استانداردهای جهانی انجام می‌شود. تالار «سایه» هم از این قاعده مستثنی نیست و یکی از اقدامات مهم آن بهسازی کف این سالن در چندین لایه برای اصلاح سیستم صوتی و اکوستیک است.

همچنین تالار کوچکی که در گذشته به اسم تالار نو شناخته می‌شد و چندین سال بود که فعالیتی نداشت، پس از پایان تعمیرات به پلاتوی شماره 2 تبدیل می‌شود و قرار است تمام ویژگی‌های یک سالن اجرا را به جز جایگاه تماشاگران داشته باشد.



بر این اساس کارگردانان می‌توانند تمام آنچه را که پیش از اجرا رسمی می‌خواهند داشته باشند، در این سالن بیازمایند.

علاوه بر این‌ها کارگاه نمایش هم به پلاتوی اجرا تبدیل می‌شود که ویژه اجراهای محدودتر است و می‌تواند به عنوان یک سالن اجرا هم کاربرد داشته باشد.



گرد اوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع :isna.ir

مطالب پیشنهادی:
مهناز افشار, طناز طباطبایی و آزاده صمدی و هومن سیدی در افتتاحیه "سیزده"
کدام آلبوم های سال 93 فروش بیشتری داشتتند؟
گفتگو با بازیگر "میم مثل مادر" که حالا بزرگ شده است
آلبوم جدید احسان خواجه امیری به بازار می آید
حضور بازیگران ترکیه ای در فیلمی ایرانی!