ساعت های عتیقه، ساعت آفتابی 3000 ساله متعلق به تمدن‌های مصری، ساعت‌های اهدایی بازیگران و دانشمندان و... اینها همه در تماشاگه زمان انتظار شما را می‌کشند.

ساعتی در موزه زمان!

بنای «تماشاگه زمان» یا همان موزه زمان در واقع خانه ای قاجاری است. این بنا در سال 1342 توسط آقای حسین خدا داد خریداری و بازسازی شد و در سال 1378 به عنوان موزه زمان افتتاح گردید. ساعت های عتیقه، ساعت آفتابی 3000 ساله متعلق به تمدن‌های مصری، ساعت‌های اهدایی بازیگران و دانشمندان و ... اینها همه در تماشاگه زمان انتظار شما را می‌کشند!

موزه زمان

موزه زمان

موزه زمان

ساختمان موزه دو طبقه دارد. در داخل ساختمان سیر تکامل انواع ساعت‌های مکانیکی در معرض نمایش قرار داده شده است. در طبقه اول ساعت‌های ساخت کشورهای مختلف (اکثرا اروپایی) قرار دارند. بسیاری از ساعت‌های این طبقه به سفارش ایران و برای سیاستمداران آن زمان ساخته شده بوده است. اغلب این ساعت ها از خانه سیاستمداران دوران پهلوی مصادره شده است. در همین طبقه اول اتاقی هم به نام اتاق اصفهانی ها وجود دارد که سبک و سیاقی متفاوت از بقیه عمارت دارد. این اتاق به دستور آخرین صاحب این خانه آقای حسین خداداد ساخته شد که معماری و تزئیناتی مانند عمارت عالی قاپو و چهل ستون اصفهان دارد. در درون اتاق اصفهانی‌ها ساعت 3000 ساله آفتابی مصری‌ها را خواهید دید. در طبقه دوم ساختمان موزه اتاق های مختلفی مانند اتاق فسیل، اتاق ساعت های جیبی، اتاق ساعت های مچی، اتاق تقویم و اتاق مشاهیر وجود دارد.

اتاق مشاهیر

اتاق مشاهیر

قفسه فسیل ها

در اتاق تقویم تقویم های مختلفی از سراسر دنیا، تقویم های باستانی، سکه‌های گاهشماری یزدگردی و پهلوی و ... را مشاهده می‌کنید. در اتاق مشاهیر ساعت‌های اهدایی شخصیت های برجسته هنری، علمی و ... قرار داده شده اند. در محوطه بیرونی موزه هم ساعت های آبی، شنی، روغنی (سوختی) و آفتابی وجود دارد که دیدن‌شان خالی از لطف نیست!

قفسه فسیل ها

قفسه فسیل ها

مسیرهای دسترسی و شرایط

اگر می‌خواهید با وسایل نقلیه عمومی به این موزه بروید، می‌توانید با استفاده از بی آر تی های مسیر راه آهن – تجریش به سمت تجریش بروید و در ایستگاه زعفرانیه از اتوبوس پیاده شوید و با اندکی پیاده روی در خیابان زعفرانیه به موزه زمان برسید. اگر به بی آر تی‌ها دسترسی ندارید، از هر جایی که هستید با استفاده از تاکسی، اتوبوس یا مترو به میدان تجریش بروید و از آنجا با استفاده از بی آر تی های مسیر گفته شده یا تاکسی از سر خیابان ولیعصر به سمت جنوب حرکت کنید و سر خیابان زعفرانیه پیاده شوید و با اندکی پیاده روی به موزه برسید.

موزه زمان

موزه زمان

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، ابتدای خیابان زعفرانیه، نبش چهار راه پرزین بغدادی (شهید بغدادی)، پلاک 12
شماره تماس: ۲۲۴۱۷۳۳۶-۲۲۴۱۷۳۳۷
آدرس سایت: www.timemuseum.ir
ساعات بازیدید:
شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 19 عصر
 پنج شنبه از ساعت 9:30 صبح تا 19 عصر
جمعه از ساعت 10 صبح تا 19 عصر
بهای بلیط: دانش آموزی و دانشجویی 1500 تومان
عادی 3000 تومان

تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ