تهمیدات ویژه برای بازدید اقشار فرهنگی و دانشجویان و رسانه ها از موزه لوور در تهران
رییس کل موزه ملی ایران از  سیاستگذاری و اتخاذ تمهیدات ویژه برای بازدید دبیران تاریخ و هنر آموزش و پرورش ،اساتید دانشگاه ها ، باستان  شناسان، دانشجویان هنر و اصحاب فرهنگ و رسانه  از نمایشگاه لوور در تهران خبر داد.

صحبت های دکتر نوکنده رئیس موزه ملی ایران درباره موزه لوور در تهران

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان ،دکتر نوکنده با اشاره به استقبال روزافزون از نمایشگاه لوور در تهران،اظهار داشت:

با توجه به جایگاه آثار شاخص به نمایش درآمده در موزه لوور از لحاظ گستره زمانی  و  تنوع فرهنگ های مختلف، به نظر می رسد که بازدید اصحاب فرهنگ و هنر، دانشگاه ها، رسانه و مطبوعات و ... تاثیرات مثبتی بر آشنایی آنها با تاریخ و تمدن کهن، و انتقال این مفاهیم به دانش آموزان و دانشجویان خواهد  داشت.

دکتر نوکنده  با اشاره به نمایش آثاری شاخص از تمدن های کهن جهان درموزه لوور گفت:

دو اثر شاخص به نام های تبر و درفش  متعلق به ایران نیز در این نمایشگاه به نمایش عمومی گذاشته شده اند. این تبر منقوش به نام اونتاش ناپیریشا پادشاه عیلامی بوده و  در پرستشگاه کریشیا کشف شده است. درفش ایرانی  متعلق به هزاره دوم قبل از میلاد نیز از دیگر آثار شاخص موزه  لوور به شمار  می رود. این درفش که به صورت مدور بر دوش دو گاونر قرار گرفته،  از لرستان کشف شده است.

پوستر نمایشگاه موزه لوور در تهران

پوستر نمایشگاه موزه لوور در تهران

نوکنده با اشاره به اینکه نمایشگاه لوور تا 18 خرداد در تهران برپاخواهد بود، خاطرنشان کرد:

پس از برپایی نمایشگاه های« پیکره ای برای صلح  پنه لوپه از روم تا تخت جمشید» «ارمنستان و ایران خاطره یک سرزمین» و « سیلا و پارس یک خاطره مشترک» نمایشگاه موزه لوور، چهارمین نمایشگاه خارجی موزه ملی محسوب می شود که بدون شک برگزاری موفق این رویداد بزرگ موزه ای، دریچه های جدیدی را در توسعه مناسبات ملی و جهانی  پیش روی ما قرار خواهد داد. نمایشگاه موزه لوور از  لحاظ گوناگونی آثار با سایر نمایشگاه ها متفاوت ارزیابی می شود. در این نمایشگاه 56 اثر متعلق به فرهنگ های مختلف ایران، ترکیه، عراق، مصر و بین النهرین همراه با اثاری از هنرهای کلاسیک و متاخر اروپا از جمله فرانسه، ایتالیا و آلمان به نمایش گذاشته شده اند.

رییس کل موزه ملی ایران هم چنین از تلاش برای نمایش آثار شاخص موزه ملی ایران در سال 1397 خبر داد و یاد آور شد و گفت:

این نمایشگاه ها جایگاه موزه ملی را به عنوان موزه مادر در سطوح ملی و بن المللی ارتقا خواهند داد.لازم به ذکر است که این نمایشگاه با حمایت مالی بانک آینده، بنیاد توتال و بنیاد میراث ایران برگزار شده است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از ابوالهول تا الهه عشق در موزه لوور کوچک در تهران + تصاویر


تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ