مکانهایی در دنیا وجود دارند که در دورترین و پایانی ترین نقاط زمین قرار گرفته اند و بنابراین اغلب به دور از چشم مردم عادی هستند....
 مجله نشنال جغرافی با انتشار تصاویری دیدنی، مناظری از دورافتاده ترین نقاط زمین را در پایان دنیا به نمایش گذاشته است و نماهایی از آفریقای جنوبی تا استرالیا را نشان می‌دهد.
 مکانهایی در دنیا وجود دارند که در دورترین و پایانی ترین نقاط زمین قرار گرفته اند و بنابراین اغلب به دور از چشم مردم عادی هستند.
در راستای آشنایی دوستداران طبیعت با این مناطق پایان دنیا، مجله نشنال جغرافی گزارشی تصویری از این سرزمینهای دورافتاده زمین از آیسبرگهای قطب جنوب تا قله های آفریقا و چشمه های آب گرم آمریکا منتشر کرد و گوشه ای از زیباییهای خیره کننده سیاره را به نمایش گذاشت.

آیسبرگ لاجوردی

پس از 6 روز سفر دریایی در جهت جنوب شرقی نقطه بی‌نهایت آمریکای جنوبی در عرض جغرافیایی 50 درجه جنوبی به جزایر "ساندویچ های استرالیایی" می‌رسید و در آنجا منظره ای بدیع از آیسبرگهای لاجوردی رنگ پوشیده از میلیونها پنگوئن و یک دریای خروشان را می‌بینید.
 
در این عکس، پنگوئنهای قطب جنوب بر روی یک آیسبرگ لاجوردی در دریاچه جزیره "کندلیماز" دیده می‌شوند.
 


  
درختان - آفریقای جنوبی
برای بسیاری از درختانی که بر روی قله های نزدیک به کیپ تاون آفریقای جنوبی رشد می‌کنند باد می‌تواند یک مجسمه شگفت انگیز باشد. این درختان با خم کردن و تغییر شکل خود می‌توانند در مقابل نیروهای جریانهای تند باد مقاومت کنند.
 
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/payane%20donya1.jpg

دست فاطیما- مالی
اشکال سنگی نزدیک به دهکده "هومبوری" که در مقابل نور خورشید در آسمان مالی قد کشیده اند. قله های بلند این کوهها می‌تواند تا 610 متر برسد. مردم بومی ‌عنوان "دست فاطیما" را برای این کوهها انتخاب کرده اند چون این صخره ها دارای 5 قله هستند که شکل یک دست برافراشته به سوی آسمان را ساخته اند.
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/payane%20donya2.jpg
 

پرتگاههای آهکی
نیروهای فرسایشی این پرتگاههای آهکی را در پارک ملی "پورت کمپبل" در استرالیا به وجود آورده اند. حدود 5 میلیون سال قبل، این منطقه یک جلگه آهکی بود اما امروز به دلیل نفوذ و افزایش سطح آب، امواج و بارانها این پرتگاههای شگفت انگیز ایجاد شده اند.
 
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/payane%20donya3.jpg

 زمینهای بایر (Badlands ) - داکوتای جنوبی
توفان بر روی تپه های زرد مشرف به داکوتای جنوبی در آمریکا سایه افکنده است. نام این منطقه از عبارت Oglala Sioux mako sica گرفته شده است که به معنی "زمین بایر" است. این فضا یک ویترین تماشایی برای مشاهده تاثیرات آب و باد بر روی عناصر طبیعی و محتوی بقایای فسیلی با قدمت 53 میلیون سال است.
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/payane%20donya4.jpg
 
مناره های مرمری- جیبوتی
این ساختارها و اشکالی از جنس مرمر در نزدیکی دریاچه "آبه" در کشور جیبوتی در آفریقا توسط چشمه هایی ساخته شده اند که در طول زمان موجب رسوب کردن کلسیم و کربنات شده اند. این فرایند در ساخت استلاکتیتها و استلاگمیتها نیز دیده می‌شود. ارتفاع بعضی از این ستونها به 50 متر می‌رسد. این دریاچه در مرز میان اتیوپی و جیبوتی قرار دارد.
 
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/payane%20donya5.jpg

حوضچه چشمه آب گرم تامب غربی- یلو استون
توده های برف حوضچه چشمه آب گرم تامب غربی در پارک ملی یلو استون آمریکا را پوشانده است. در این پارک، چشمه های آب گرم دیگری نیز وجود دارند.
 
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/payane%20donya6.jpg

چشم اندازی از بیابان داناکیل
برجهای نمکی و بستر رنگی از بلورهای نمک، چشم اندازی فرازمینی در بیایان "داناکیل" در اتیوپی را به وجود آورده اند. در این منطقه که در بیش از 90 متری پایین تر از سطح دریا واقع شده است دما می‌تواند به 49 درجه سانتیگراد برسد.
 
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/payane%20donya7.jpg

تنگه ای در "آرادن"- کرت
تنگه ای به عمق 198 متر نزدیک به دهکده متروکه "آرادن" در جزیره کرت در یونان. بازدیدکنندگان می‌توانند از این تنگه پایین بروند و حدود 6 کیلومتر به سمت دریای مدیترانه پیاده روی کنند.
 
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/payane%20donya8.jpg

ستونهای بازالت
این ستونهای بازالت نزدیک غار "فینگال"، پایه های جزیره "استافا" در اسکاتلند را می‌سازند. این ستونها زمانی تشکیل شده اند که مواد مذاب آتشفشانی سرد شده با لایه های سنگی زیرین و آب و هوای سخت برخورد کردند. این جزیره دارای سه غار بزرگ است.
 
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/payane%20donya9.jpg
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com
 
مطالب پیشنهادی:
 10 منظره رومانتیک از سراسر دنیا + عکس
10 مکان عجیب و غیرطبیعی روی کره زمین!! (+عکس)
 بازی طبیعت؛ فرم‌های زیبا ولی غیرعادی طبیعت!! (+عکس)
اسرار آمیزترین مناطق جهان!!
مکانی حیرت‌انگیز‍‍؛ موج نوردی در صخره‌ها!! (+عکس)