موزه لوور
موزه لوور، نگین درخشان پاریس، پایتخت فرانسه است كه به‌عنوان محبوب‌ترین موزه هنری سراسر دنیا شناخته می‌شود. در این بنای باشكوه تاریخی كه....

موزه‌های برتر جهان
واتیكان، لوور، اوفیزی
و متروپولیتن بهترین گنجینه‌های هنری جهان را در خود جای داده‌اند
بهترین راه دانستن درباره تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم مناطق مختلف دنیا، موزه‌ها هستند. 10 موزه برتر جهان از این قرار هستند:
 
1- موزه واتیكان: موزه واتیكان كه پاپ ژولیوس دوم آن را بنا نهاد، در فهرست برترین موزه‌های جهان قرار دارد اما مجسمه‌های بی‌نظیر تنها دارایی این موزه نیست، شاهكارهای هنری دوره رنسانس نیز در این موزه خودنمایی می‌كنند.
 
2- موزه لوور: موزه لوور، نگین درخشان پاریس، پایتخت فرانسه است كه به‌عنوان محبوب‌ترین موزه هنری سراسر دنیا شناخته می‌شود. در این بنای باشكوه تاریخی كه میزبان حدود 35 هزار اثر تاریخی است، می‌توان خیلی چیزها دید، از بقایای ماقبل تاریخ گرفته تا آثار و مصنوعات قرن نوزدهم.
 
3- موزه بریتانیا: موزه بریتانیا كه سنگ بنای آن آثار و دست نوشته‌های اهدایی سرهانس سلون، دانشمند و پزشك ایرلندی بود، هم‌اكنون یكی از غنی‌ترین موزه‌های جهان است. این موزه بیش از هفت میلیون گنجینه و اثر باستانی از سراسر دنیا را از ماقبل تاریخ تا تاریخ معاصر در دل خود جای داده است.
 
4- گالری اوفیزی: گالری اوفیزی كه در شهر فلورانس ایتالیا قراردارد، یكی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین موزه‌های هنری سراسر اروپاست. تابلو نقاشی زایش ونوس، اثر بوتیچلی، محبوب‌ترین جاذبه این موزه است. آثار درخشان هنرمندانی چون میكل‌آنژ، داوینچی، رامبرنت، كاراواجو و رافائل هم در میان آثار این موزه هستند.
 
5- موزه هنری متروپولیتن: موزه مت یا موزه هنری متروپولیتن نیویورك مجموعه‌ای از دو میلیون اثر هنری را در خود جای داده است. مسئولان این موزه برای اینكه بازدیدكنندگان بهتر بتوانند از آثار آن بازدید كنند، ساختمان را به 19 بخش تقسیم بندی كرده‌اند. این موزه، همچنین، به خاطر وجود آثار هنری از هنرمندان برجسته مختلف توجه علاقه مندان زیادی را به خود جلب می‌كند.
 
6- موزه دل پرادو: این موزه كه در مادرید اسپانیا واقع شده است، در ابتدا به‌عنوان موزه‌ای برای مجسمه و نقاشی تاسیس شد اما بعدها آثاری چون كلكسیون‌هایی از مدال‌ها، سكه‌ها، نقاشی‌ها و آثار چاپی به این موزه اضافه شد. قاشی‌های فرناندو یانز به نام «كاترین مقدس» و «شام آخر» جوآن دی فلندز هنوز هم از از جمله آثاری هستند كه شهرت را برای این موزه به ارمغان آورده‌اند.
 
7- موزه مصر: موزه آثار باستانی مصر، واقع در قاهره، به دنبال تلاش برای جلوگیری از تاراج آتار اماكن باستانی بنیان نهاده شد. این موزه میزبان بخشی از مصنوعات و آثار ماقبل تاریخ به ویژه آثار مربوط به مصر باستان است.
 
8- موزه ملی هلند (ریجكز میوزیوم): ریجكز میوزیوم یا همان موزه ملی هلند، آثار حیرت آوری از نقاشی‌های عصر طلایی هلند را در خود جای داده است. اگرچه آثار هنری درخشان زیادی در این موزه به چشم می‌خورد اما این موزه بخش عمده‌ای از محبوبیت خود را مدیون «دیده‌بان شب» رامبرنت، نقاش هلندی است.
 
9- موزه اسمیتسونین: این موزه كه در واشنگتن آمریكا قرار دارد، حدود 136 میلیون اثر تاریخی را در خود جای داده است. بزرگ‌ترین موزه علمی، فرهنگی، تحقیقاتی جهان، همواره پذیرای گردشگران زیادی است.
 
10- موزه هرمیتیج: موزه هرمیتیج یا هرمیتیج استیت كه در سن پترزبورگ روسیه واقع شده، شاهكارهای تاریخی را به معرض نمایش گذاشته است كه قدمت آنها به 300 سال می‌رسد.
این موزه كه پذیرای حدود سه میلیون اثر هنری است، فقط نمایش دهنده آثار هنری نیست، بلكه جواهرات دوران باستان را هم می‌توان در این آن دید.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: tehrooz.com 
 
مطالب پیشنهادی:
عجیب‌ترین موزه‌های جهان!!+تصاویر
گزارشی كوتاه و تصويری از شكوه موزه آكروپليس
5 جاذبه‌ گردشگری در خطر جهان
10 مکان عجیب و غیرطبیعی روی کره زمین!! (+عکس)  
10 منطقه‌ای که پیش از نابودی باید آنها را دید!