شیان
چگونه می‌توان آتن را در این لیست قرار نداد؟ پر از رمز و راز، فرهنگ و تاریخ، و با داستان های بسیاری که برای گفتن دارد، سال ها طول می‌کشد تا....

شهرهای باستانی تنها نمادی از فرهنگ و تاریخ نیستند، آنها بسیار زیبا نیز می‌باشند. برای گردشگران جالب هستند و بسیار ارزشمند برای ساکنانشان. شهرهای قدیمی‌جهان هنوز هم اسرار فراوانی دارند. تصور کنید که اگر سنگ ها صحبت می‌کردند، چه داستان ها برای شما تعریف می‌کردند. اینها قدیمی‌ترین شهرهای زیبای جهان هستند.



 1) دمشق ، سوریه
دمشق پایتخت سوریه است. این شهر جادویی قدمتی از دوران باستان دارد و قدیمی‌ترین شهر در جهان با سکونت مداوم شناخته شده است. اعتقاد بر این است که بشر برای اولین بار از 12000 سال پیش در منطقه ساکن بوده و این شهر شاهد بسیاری از وقایع تاریخی بوده است. دمشق شهری با گنجینه های غنی فرهنگی در روی زمین است.
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/10/shahr-bastani1.jpg

 2) Plovdiv ، بلغارستان
این شهر باستانی در بلغارستان، نیز یکی از شهرهای زیبای جهان است. این شهر 6000 سال پیش تاسیس شده است و دارای معماری شگفت انگیز در بسیاری از بناهای تاریخی خود است.
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/10/shahr-bastani2.jpg

 3) بیروت، لبنان
اگرچه بیروت تجربه های غم انگیزی را در سال های اخیر تجربه کرده، اما یکی از لذت بخش ترین شهرهای جهان است. تاسیس بین کوه و دریا، رنگارنگ و دارای چند فرهنگ، گردشگران را از سراسر جهان دعوت به کشف جاذبه های خود می‌کند. اگر چه سوابق نشان می‌دهد این شهر 5000 سال پیش ساخته شده است اما برخی دانشمندان ادعا می‌کنند که در حدود 20000 سال پیش ایجاد شده، که به این معنا است که این قدیمی‌ترین شهر در جهان است!
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/10/shahr-bastani3.jpg

 4) بیت المقدس (اورشلیم)، فلسطین
یکی از مکان هایی که در سراسر جهان به عنوان مهمترین شهر برای مسحیت دارای اهمیت زیادی است. بیت المقدس علاوه بر زیبایی هایی که دارد از نظر فرهنگی و مذهبی نیز دارای تنوع و سابقه ی زیادی است و پس از مکه و مدینه سومین شهر مهم دنیای اسلام است.  این شهر دارای 6000 سال قدمت می‌باشد.
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/10/shahr-bastani4.jpg

 5) تل آویو ، اسرائیل
تل آویو یا “تپه گل” به عنوان یکی از زیباترین شهرها در جهان است. اگرچه تل آویو یک نام جدید است و در حدود سد سال پیش برای این شهر انتخاب شده است اما این شهر پر رونق در وسط صحرا در 4000 سال قبل ساخته شده است.
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/10/shahr-bastani5.jpg

 6) آتن، یونان
چگونه می‌توان آتن را در این لیست قرار نداد؟ پر از رمز و راز، فرهنگ و تاریخ، و با داستان های بسیاری که برای گفتن دارد، سال ها طول می‌کشد تا تمام آنها را یاد بگیرید. ای شهر شگفت انگیز قدمتی 3500 ساله دارد اما می‌توان آن را بیشتر از این هم در نظر گرفت. محل تولد تئاتر  دموکراسی و به طور کلی تمدن مدرن، هر کسی را به این فکر می‌اندازد که آتن را یک بار در طول زندگی ببیند.
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/10/shahr-bastani6.jpg

 7) لیسبون ، پرتغال
برخی اعتقاد دارند که این شهر توسط فنیقی ها تاسیس شده است و 3200 سال سابقه دارد. امروزه لیبسون  پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور پرتغال شهری مدرن و مبتنی بر اصول شهرسازی محسوب می‌شود، وسعت بسیاری داشته و حدود ۳٬۳۴۰٬۰۰۰ نفر ساکن آن هستند.
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/10/shahr-bastani7.jpg

 8) شیان ، چین
تمدن باستانی چینی بسیار جالب، زیبا و جذاب است. شیان 3100 سال پیش ساخته شده است ، اما چیزی که باعث شگفت انگیز شدن آن شده است ارتش تراکوتا است. این فیگورها با اندام و اندازه واقعی به عنوان پاسداران معبدی سلطنتی در چین باستان مستقر شده بودند. شیان مورد علاقه گردشگران است و محبوبیت آن با گذشت زمان در حال رشد است.
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/10/shahr-bastani8.jpg

 9) رم ، ایتالیا
من مطمئن هستم که شما انتظار داشتین که رم را در این فهرست ببینید. این شهر فوق العاده، طور کامل هر دو معیار زیبایی و باستانی در آن دیده می‌شود. قدمت آن 753 سال پیش از میلاد مسیح بر می‌گردد، اما ریشه های واقعی آن به صورت یک راز باقی مانده است. ویل دورانت، یک جلد ۹۰۰ صفحه‌ای از تاریخ تمدن‌اش را به رم اختصاص داده است.
http://www.seemorgh.com/uploads/1392/10/shahr-bastani9.jpg

 10) دهلی نو ، هند
هشتمین شهر بزرگ دنیا، که در 3000 سال پیش تاسیس شده است. تنها یک شهر پر از تاریخ و فرهنگ نیست، بلکه یک شهر پر رونق با 15 میلیون جمعیت می‌باشد.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: vezvezak.com


مطالب پیشنهادی:
10 تمدن که به طرز مرموزی ناپدید شدند!! (+عکس)
قدیمی‌ترین شهرهای جهان که هنوز مسکونی‌اند! (+عکس)
10 اختراع زمان باستان که فکر می‌کردید مربوط به زمان ما هستند!! (+عکس)
10 مکان جذابی که قبل از مرگ باید ببینید!! +تصاویر
قدیمی‌ترین شهرهای جهان که هنوز مسکونی‌اند!+عکس (2)