در میان کشورهایی که گردشگران آن‌ها بیشترین میزان هزینه را در سفرهای خارجی داشته‌اند، گردشگران آلمانی در سال گذشته در رتبه نخست قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سازمان جهانی جهانگردی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد، گردشگران آلمانی در سال 2011 در مجموع 84 میلیارد دلار بابت سفرهای خارجی هزینه کردند که از این بابت رتبه اول دنیا را در اختیار دارند.

شهروندان آمریکایی با هزینه 79 میلیارد دلاری در بخش گردشگری در رتبه دوم قرار گرفتند و گردشگران چینی با 73 میلیارد دلار مکان سوم را به خود اختصاص دادند که در مقایسه با سال گذشته افزایش 18 درصدی را نشان می‌دهد.

انگلیس، فرانسه، کانادا، روسیه، ایتالیا، ژاپن و استرالیا رتبه‌های بعدی بیشترین میزان هزینه در سفرهای خارجی را در اختیار دارند.

بر اساس گزارش جدید سازمان جهانی جهانگردی، در سال گذشته میلادی مجموع درآمد کشورهای جهان از محل ورود گردشگر مرز یک هزار میلیارد دلار را پشت سر گذاشت. در سال 2011 بالغ بر 983 میلیون سفر از سوی گردشگران کشورهای مختلف انجام شد که رقمی بالغ بر یک هزار میلیارد دلار درآمد نصیب کشورهای جهان کرد.

بر اساس این گزارش، قاره‌ی اروپا محبوب‌ترین مقصد گردشگران جهان بوده، به طوریکه در سال 2011 بیش از نیمی از سفرهای گردشگران بین‌المللی به کشورهای اروپایی بوده است.

در میان 10 کشوری که سال گذشته بیشترین میزان جذب گردشگر را داشته‌اند، فرانسه در رتبه نخست قرار گرفت و حدود 79 میلیون و 500 هزار گردشگر خارجی از این کشور دیدن کردند.

آمریکا با جذب 62 میلیون و 300 هزار گردشگر در رتبه دوم این فهرست قرار گرفت و کشور چین با جذب 57 میلیون و 600 هزار گردشگر رتبه سوم پربازدیدکننده‌ترین کشورهای گردشگری دنیا را به خود اختصاص داد.

به گزارش سی‌ان‌ان، در میان کشورهای اروپایی، اسپانیا پس از فرانسه در رتبه دوم قرار گرفت و حدود 7/56 میلیون گردشگر خارجی به این کشور سفر کردند.

پس از کشور چین که مقصد نخست گردشگران خارجی در قاره آسیا بود، مالزی با جذب 24 میلیون و 700 هزار گردشگر توانست در رتبه دوم آسیا و رتبه نهم دنیا قرار بگیرد.

کشورهای ترکیه (3/29 میلیون گردشگر)، انگلیس (2/29 میلیون)، آلمان (4/28 میلیون) و مکزیک (4/23 میلیون) دیگر کشورهایی بودند که در سال 2011 بیشترین تعداد جذب گردشگر خارجی را به خود اختصاص دادند.


 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir


مطالب پیشنهادی:
سازنده سنگ صبور "سنتوری" پدر شد
صدا و سیما برای عقب نماندن از ماهواره دست به دامان سریال‌های ترکیه‌ای شد !
درگیری مهران رجبی و میرطاهر مظلومی بر سر خرید یک خانه+عکس
«سلول» استفن کینگ سینمایی می‌شود
لحن سیاه، تلخ و جدی برای سوپرمن جدید سینما