کشف یک قبر 3300 ساله در مصر
بقایای یک مقبره 3300 ساله در منطقه تاریخی صحرایی «آبیدویس» مصر کشف شد.
این مقبره که به سلسله هفتم فراعنه مصر تعلق دارد تا قبل از کشف تاراج دزدان تاریخی در امان مانده بود.

به گزارش روزنامه الاهرام، مقبره کشف شده توسط یک تیم بین‌المللی از باستان‌شناسان کشف شد و تا کنون آنها موفق به ورود به سالن اصلی آن شده‌اند. این مقبره از نظر سبک معماری بسیار شبیه به هرم‌های فراعنه بوده و باستان‌شناسان قصد دارند در روزهای آتی در تابوت آن را که با تصاویری به رنگ قرمز تزیین شده بگشایند.

مقبره کشف شده به احتمال فراوان به یک فرمانروای مصری تعلق دارد و پیش بینی می‌شود بقایای جسد چند زن و کودک نیز در آن کشف شوند.

منطقه تاریخی آبیدوس که در 300 مایلی جنوب شهر قاهره واقع شده، مکانی است که طی قرن‌ها و از زمان تصرف بخش‌هایی از مصر توسط ناپلئون بناپارت، امپراطور فرانسوی کاوش‌های فراوانی در آن انجام شده که حاصل آن کشف صدها اثر تاریخی ارزشمند است که به دلیل آب‌وهوای خشک و صحرایی این منطقه در زمان کشف در شرایط خوبی قرار داشته و بیشتر آن‌ها در موزه ملی مصر در قاهره نگهداری می‌شوند.

کمتر از دو ماه قبل نیز مقبره یک فرعون فراموش شده که 3600 سال قبل بر سرزمین‌های مصر باستان حکومت می‌کرد در آیبیدوس کشف شد. از سال 1997 که کاوش‌های باستان‌شناسان در این منطقه آغاز شده دهها مقبره در آن کشف شده‌اند و در حال حاضر نیز پروژه کاوش برای کشف دیگر آثار تاریخی همچنان ادامه دارد.
 


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir



مطالب پیشنهادی:
نگار فروزنده: هیچ وقت عمل زیبایی نداشته‌ام + تصویر
زندگی خصوصی شکیرا + تصاویر
امیر مهدی ژوله؛ آدم مهم «شوخی کردم»
اعلام فراخوان برای شرکت در جایزه بین‌المللی «ABU»
اعتراض چینی ها به پخش «پایتخت ۳»