این میراث از آن کیست؟
یک گنجینه تاریخی که در حال حاضر در هلند در حال نمایش است به چالش جدید بین روسیه و اوکراین تبدیل شده است.
در شرایطی که زمان کمی از الحاق منطقه کریمه به روسیه می‌گذرد و بیشتر کشور نیز مخالف این الحاق هستند، یک گنجینه تاریخی که در حال حاضر در هلند در حال نمایش است به چالش جدید بین روسیه و اوکراین تبدیل شده است.

به گزارش ای توربو نیوز، این گنجینه در حال حاضر در نمایشگاهی در شهر آمستردام هلند میزبان علاقه‌مندان است با همکاری پنج موزه از جمله چهار موزه کریمه تشکیل شده و در قالب آن صدها اثر تاریخی از دوره های مختلف تاریخی به نماش درآمده‌اند.

هم مقامات روس کریمه و هم دولت اوکراین مدعی مالکیت آثار تاریخی این نمایشگاه هستند که با عنوان «کریمه- طلا و اسرار دریای سیاه» در حال برگزاری بوده و قدمت برخی از آثار آن از جمله یک کلاه‌خود طلا و جواهرات به حدود 2400 سال قبل می‌رسد.

در همین حال مسئول برگزاری نمایشگاه نیز می‌گوید برای تعیین این که بعد از اتمام نمایشگاه در پایان ماه اوت آثار تاریخی آن به چه کشوری باید برگردانده شوند بررسی‌های حقوقی در حال انجام است.

کریمه در طول تاریخ خود در حاکمیت حکومت‌های مختلفی بوده که حاصل آن وجود محوطه‌های تاریخی متعدد با قدمتی چند هزار ساله از فرهنگ‌های گوناگون در این منطقه زیبا است که از آن جمله می‌توان به کاخ فورونتسوف اشاره کرد که به عنوان اقامتگاه تابستانی یکی از شاهزاده‌های روس در شهر آلوپکای کریمه ساخته شد.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir

مطالب پیشنهادی:
مرگ ، ارزش یک عمر زندگی کردن را ندارد + تصاویر
دخترانی که پیکاسو به گریه انداخته بود + تصاویر
به محض اینکه چشمم به عزرائیل افتاد خودم را به مردن زدم + تصاویر
گزارش تصویری از فیلم شیطان صفت
حاتمی کیا چهره مهناز افشار را خونین کرد!