کشف مقبره اسکندر در مصر
باستانشناسان لهستانی از احتمال کشف مقبره اسکندر مقدونی در مصر خبر می‌دهند.
این مقبره که تا کنون هیچ تصویری از آن منتشر نشده از قطعات بزرگ سنگ مرمر ساخته شده در منطقه تاریخی «کم ال ریککا» واقع شده است.

به گزارش عرب نیوز، مقبره احتمالی اسکندر در هزاران سال قبل در قلب شهر تاریخی اسکندریه قرار داشته و با توضیحات متون تاریخی از مقبره وی که سبک معماری آن که تلفیقی از معماری مصری، یونانی و ایرانی بوده همخوانی دارد.

اسکندر مقدونی فرزند فیلیپ دوم که قرن‌ها پیش یکی از امپراطوری‌های بزرگ جهان را ایجاد کرد تحت تعلیمات فیلسوف مشهور تمدن یونان باستان، ارسطو بوده است.

براساس متون تاریخی اسکندر در سال ۳۲۳ پیش از میلاد در سن ۳۲ سالگی در کاخ بختنصر در بابل بدلیل مسمومیت و یا ابتلا به بیماری‌های مرگباری از جمله مالاریا و حصبه درگذشت. پس از مرگ اسکندر جسد وی را درون تابوتی طلایی گذاشتند. وقتی که تشییع‌کنندگان در حال انتقال جسد اسکندر به مقدونیه بودند، بطلمیوس آن را دزدید و به ممفیس در مصر فعلی برد. سپس جانشین بطلمیوس تابوت‌ را به اسکندریه منتقل کرد در سالهای بعدی تابوت‌ طلایی اسکندر با یک تابوت سنگی عوض شد تا از طلای تابوت‌ اصلی برای ضرب سکه استفاده شود. در نهایت امپراطور سپتیموس سوروس در سال ۲۰۰ پس از میلاد مقبره اسکندر را بر روی مردم بست و آنرا مدفون کرد، از آن زمان تا کنون از سرنوشت مقبره اسکندر اطلاعی در دست نیست.

تا کنون در این مقبره صدها اثر تاریخی از جمله استخوان‌های یک مرد جوان و یک تابوت سنگی کشف شده‌اند که با آزمایش‌ دقیق می‌توان درباره تعلق آنها به اسکندر مقدونی نظر داد.

پروژه کاوش در محل کشف مقبره احتمالی اسکندر برای کشف دیگر آثار تاریخی احتمالی همچنان ادامه دارد.



گرد آوری: فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir


 مطالب پیشنهادی:
لیلا حاتمی: «هیچ وقت به ماجرا، "زنانه مردانه" نگاه نکرده‌ام»
از بیانسه تا حسن روحانی + تصویر حسن روحانی در مجله تایم
مرد عنکبوتی شگفت انگیز2 را با مرد عنکبوتی اشتباه نگیرید
روزهای دوست داشتنی لاله صبوری به جای فرزاد حسنی!
انقلاب زیبای شقایق فراهانی