میسور امروز كارناتاكا مدرن است كه با جنگل‌های استوایی، مناطق كوهستانی خوش آب و هوا، معابد هندو و كاخ‌های دوران تمدن اسلامی یكی از مناطق بسیار دیدنی هند محسوب می‌شود...
 
 مهاراجه نشین قدیمی میسور بین گوا و كرالا در شبه جزیره دكن هند قرار دارد. میسور امروز كارناتاكا مدرن است كه با جنگل های استوایی، مناطق كوهستانی خوش آب و هوا، معابد هندو و كاخ‌های دوران تمدن اسلامی یكی از مناطق بسیار دیدنی هند محسوب می‌شود. سفری كوتاه و تصویری به كارناتاكا در قلب دكن.  
 
شراوانابلاگولا برای مجسمه غول پیكر الهه گواتشوارا به قدمت بیش از هزار سال شهرت دارد. این مجسمه 17 متری در یك سنگ یكپارچه تراشیده شده است. زائران هندو هر روز پاهای این مجسمه را می‌شویند.
 
 منظره زیبایی از ورودی كاخ سلطنتی سابق میسور كه در قرن نوزدهم میلادی توسط یك مهندس ایرلندی ساخته شد. درهای این كاخ از نقره خالص بوده و در سنگ های مرمر دیوارهای آن جواهرات گرانبها كار گذاشته شده اند.
 
 زائران هندو در معبد چناكشاواكه متعلق به الهه ویشنو بوده و یادگار دوره سلطنت سلسله هیسالا است برای زیارت ویشنو الهه هندو آمده اند.
 
 منظره بسیار زیبای كاخ تابستانی تیپو سلطان كه برای نقاشی‌هایش كه نشاندهنده پیروزی‌های حیدر علی بر انگلیسی‌ها است، ‌شهرت دارد.

 
 كمپ «دوباره الفنت» در نزدیكی مادیكری قرار دارد. در این كمپ فیل‌های وحشی كه موجب از بین رفتن مزارع می‌شوند را پس از اسارت رام كرده و تعلیم می‌دهند.
 
 تصویر یك كارگر مزرعه قهوه در منطقه كورگ. در كشتزار وسیع كورگ علاوه بر قهوه و فلفل یك هتل بسیار لوكس وجود دارد.

 
 تصویر یك زن جوان قوم كوداوا در كارناتاكا.
 
 منظره ناحیه آرامش بخش اورنج كانتی در كابینی در پارك ملی راجیو گاندی در كارناتاكا
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamejamonline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
اسطوره ها و نمادها در هنر و تمدن هندی
باغهای شنی در مکتب ذن
نخستين كليساى دنيا به روايت تصوير
معبد بودایی ساخته شده از بطری!
عقاید باستانى روم