آرایش دائم با دستگاههای میکروپیگمنتیشن.............
 
 

تفاوت آرایش دائم با روش میکروپیگمنتیشن و تاتو در چیست؟

میکروپیگمنتیشن به فرآیند کاشت رنگدانه های زیست سازگار در عمق مشخصی از لایه پوست، با حداقل آسیب به بافت اطلاق می شود. این تکنیک علاوه بر کاربردهای زیبایی، در حوزه پزشکی نیز کاربرد وسیعی دارد. برخلاف تاتو که برای نقاشی کردن بر روی بدن استفاده می شود، میکروپیگمنتیشن برای بازسازی طبیعی، متعادل سازی و جلوه بخشیدن به چهره استفاده می شود که در نتیجه زیبایی بیشتر چهره در طولانی مدت را به ارمغان می آورد.


میکروپیگمنتیشن روشی ایمن وبهداشتی،جایگزین تاتو


آرایش چهره و بازسازی طبیعی صورت بدون درد و خون ریزی
 
اما دقت کنید که میکروپیگمنتیشن را به شرط سلامت وایمنی انجام دهید و به خاطر بسپارید که برای انجام موفق میکروپیگمنتیشن نکات زیر باید رعایت شود .
 

1 - دستگاه میکروپیگمنتیشن :

 اهمیت کیفیت دستگاه را برای انجام یک میکروپیگمنتیشن خوب دست کم نگیرید. طراحی مناسب و ارگونومیک هندپیس با وزن کم و حداقل لرزش به پیگمنتر کمک می کند تا طرح خود را به بهترین نحو بر روی چهره شما پیاده نماید. یک هندپیس نامناسب مانعی جدی برای انجام هنرمندانه میکرو پیگمنتیشن می باشد. قابلیت تنظیم دقیق سرعت و عمق نفوذ سوزن، پیگمنتر را قادر خواهد نمود تا با ظرافت کامل و دقت بسیار رنگ ها (پیگمنت ها) را در زیر پوست قرار دهد. اکثریت دستگاه ها قابلیت تنظیم دقیق سرعت را ندارند، یا اگر هم دارند تنها یک عملکرد صوری است و تأثیر چندانی در نتیجه کار ندارد. عدم امکان تنظیم عمق نفوذ نیز در بسیاری از دستگاههای میکروپیگمنتیشن بی کیفیت ظرافت عملکرد پیگمنتر را تحت الشعاع خود قرار میدهد.
 
mi03.jpg (401×266)
آرایش دائم ابرو ، چشم ولب بدون درد وخون ریزی با دستگاه های میکروپیگمنتیشن
 
 

2 - سوزن یا کارتریج ؟

سوزن یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در کیفیت میکروپیگمنتیشن محسوب می گردد. استفاده از سوزن مشترک برای چند فرد و حتی استفاده از یک سوزن برای یک فرد در چند جلسه میتواند صدمات جبران ناپذیری را برای سلامت فرد ایجاد نماید. امروزه در دستگاههای میکروپیگمنتیشن به جای سوزن از کارتریج های یکبار مصرف استفاده می شود. اما توجه داشته باشید که تنها استفاده از کارتریج به جای سوزن، ایمنی و سلامت شما را تضمین نخواهد کرد، بلکه باید کارتریج استاندارد، استریل و ایزوله بوده تا به هیچ عنوان خون، لنف و مایعات بدن از داخل کارتریج به داخل هندپیس راه پیدا ننماید. برای این کار در کارتریج های استاندارد از نوع خاصی از واشر ارتجاعی به نام ممبران استفاده می شود که مانع از ترشح و انتقال رنگ و مایعات لنفی از کارتریج به داخل هندپیس می گردد. توجه داشته باشید که در صورت ترشح رنگ و مایعات لنفی به داخل هندپیس احتمال انتقال عفونت و ویروسهای هپاتیت و ایدز به افراد دیگر به شدت بالا خواهد رفت. در صورتی که داخل کارتریج بجای ممبران پلاستیکی، فنر فلزی مشاهده می کنید بدانید که این کارتریج ایزوله نبوده و به هیچ وجه ایمن نیست. نکته دیگر آنکه سوزن کارتریج های استاندارد کاملا تیز بوده و با حداقل تخریب بافت، کاشت رنگدانه ها را به نحو مناسبی انجام میدهند.
 

ساختارکارتریج ایمن و استاندارد میکروپیگمنتیشن
 
 

3 - رنگ میکروپیگمنتیشن :

انتخاب رنگ مناسب برای میکروپیگمنتیشن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در صورت استفاده از رنگهایی که بر اساس اصول بهداشتی تولید نشده اند، سلامتی افراد با مخاطره جدی مواجه خواهد شد. طبق گزارش سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در سال 2012 برخی رنگهای غیر مجاز موجود در بازار حاوی رنگهای صنعتی مانند جوهر پرینتر و رنگ خودرو بوده اند. استفاده از رنگهای غیر بهداشتی عوارض جبران ناپذیری را برای فرد می تواند ایجاد نماید. باید خاطر نشان نمود در رنگ های بهداشتی و استاندارد به دلیل استفاده از مواد زیست سازگار و غیر سمی در مقایسه با رنگ هایی که در آنها از فلزات سنگین استفاده شده است از ماندگاری کمتری برخوردار می باشند. اما به این نکته توجه کنید که به ازای ماندگاری بیشتر رنگ ممکن است چه بهای گزافی را بپردازید.
 
 
رنگ های مجاز میکروپیگمنتیشن آمیا
 

4 - پیگمنتر ( اجرا کننده میکروپیگمنتیشن ) :

پیگمنتر مهمترین عامل انجام یک میکروپیگمنتیشن موفق و ایمن می باشد. پیگمنتر آموزش دیده، متعهد و آگاه، برای سلامتی شما اهمیت قائل است و از دستگاهها و مواد مصرفی مجاز برای شما استفاده خواهد نمود و با طراحی مناسب چهره، زیبایی توأم با سلامت را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
 

آرایشی متفاوت وطبیعی برای چهره، بدون درد و خونریزی
 
 

5 - تعارف را کنار بگذارید :

تنها به مراکز مجاز میکروپیگمنتیشن مراجعه نمایید. تعارف را کنار بگذارید و از پیگمنتر خود بخواهید گواهی آموزشی خود را به شما نشان دهد. پیگمنتر باید با ارائه فرم موافقت نامه، شما را در جریان جزئیات انجام میکروپیگمنتیشن و ویژگی های آن قرار دهد. مطمئن شوید که پیگمنتر شما از دستگاه، کارتریج و رنگ هایی که مورد تایید وزارت بهداشت می باشند استفاده می کند و اصول بهداشتی را بطور کامل و دقیق رعایت می نماید. پیگمنتر می بایست کارتریج را در مقابل شما از بسته استریل خارج نماید و دقت نمایید که در کارتریج از فنر فلزی به جای ممبران استفاده نشده باشد. توجه داشته باشید که زیبایی توأم با سلامت به زندگی شما روح تازه ای خواهد بخشید و قرار نیست یکی را فدای دیگری کنید.
 
 
آرایشی متفاوت جهت متعادل سازی و جلوه بخشیدن به چهره شما بدون درد و خونریزی
 
 
جهت خرید دستگاه های میکروپیگمنتیشن ، رنگ های ایمن میکروپیگمنتیشن و اطلاع از قیمت با شرکت جهان تیوا آرا نماینده انحصاری amiea آلمان در ایران تماس حاصل فرمائید.
www.amiea.ir
info@jta.ir
تلفن : 5 - 66960634 فکس : 66415123
 
گردآوری: گروه پیشنهادی برای سلامت و زیبایی
seemorgh.com
منبع:info@jta.ir