شیطان به قتل می‌رسد!
رمان جنایی «شیطان به قتل می‌رسد» نوشته آگاتا کریستی و رمان «آنالنا» نوشته گراتزیا دلددا با ترجمه بهمن فرزانه از سوی انتشارات ثالث روانه بازار نشر شد.
کتاب «آنالنا» نوشته گراتزیا دلددا با ترجمه بهمن فرزانه رمانی است که اجتماعی در ستایش از زندگی و انسان با شخصیت پردازی های دقیق و موشکافانه که زندگی را به شکلی ملموس برای مخاطب روایت کرده است.

آنالنا با توصیفی از زندگی خانواده‌ای بزرگ و پرتعداد شروع می‌شود که خانه و ملک خود را عوض کرده‌اند، خانواده‌ای پرشمار که پنج پسر دارد و مادری که بیوه است و یک دایی پیر که نیمه‌فلج است و آهی در بساط ندارد.

در بخشی از داستان می‌خوانیم: «بعد هم باران گرفت؛ بارانی سیل‌آسا که به طوفان نوح شباهت داشت. آب از رودخانه و نهرها به بیرون جاری می‌شد. مزارع سیب‌زمینی و حبوبات، زیرورو شده و سیل آنها را برداشته بود. محصولات، همه گندیده بود. خواب از آنالنا سلب شده بود. نه شب می‌خوابید و نه روز. حس می‌کرد بیمار شده است. قلبش تیر می‌کشید که می‌دید آن‌همه زحمت او و پسرانش آنطور نابود شده است. به نظرش می‌رسید طبیعت نیز همراه او رنج می‌برد. ولی نوعی تسلیم جدید غم او را فرومی‌نشاند. می‌دید که در زندگی همه‌چیز غیرقابل دسترس است و نیرویی عالی‌مقام بر اراده قوی‌ترین بشرها نیز تسلط می‌یابد. یک روز که باران شدید شده بود و همه می‌ترسیدند آب رودخانه پو به بیرون سرازیر شود، مثل همیشه که فاجعه‌ای، فاجعه دیگر به‌دنبال دارد، پینون ظاهر شد. همان مرد گدا. ولی پینون خوش‌قدم بود. همیشه نیک‌بختی همراه می‌آورد. حتی سگ هم که کسل شده بود از سروپای او بالا می‌رفت و جست‌وخیز می‌کرد و کلاغ زاغی هم سوت می‌کشید».

این رمان در 210 صفحه و با قیمت 9هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

همچنین «شیطان به قتل می‌رسد» نوشته آگاتا کریستی که جمشید اسکندانی ترجمه کرده نیز این روزها در بازار نشر عرضه شده است. آگاتا کریستی از مشهورترین و پرفروش‌ترین نویسندگان ژانر ادبیات جنایی است. او در طول عمرش آثار زیادی در این ژانر نوشت و از سال‌ها پیش هم بخشی از کتاب‌های او به فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند. پرسوناژ مشهور داستان‌های کریستی، هرکول پووارو، در «شیطان به قتل می‌رسد» هم حضور دارد و کتاب بر اساس ماجراهایی دیگر درباره او روایت شده است.

در بخشی از کتاب شیطان به قتل می‌رسد می‌خوانیم: «خواننده داستان‌های جنایی، قبل از هرچیز، خون می‌خواهد و هیچ‌چیز مثل خون خوشحالش نخواهد کرد. در اینگونه داستان‌ها، همیشه کسانی تصمیم می‌گیرند حرف‌هایی بزنند. اینها همان کسانی هستند که در آغاز داستان به قتل می‌رسند. موضوعی که به مذاق خواننده خیلی خوش می‌آید و من هم در همه نوشته‌هایم، توجه خاصی به این موضوع کرده‌ام و مهم‌تر از همه، سعی کرده‌ام با متدهای مختلف آنها را به قتل برسانم. خوانندگان من استفاده از انواع زهرهای کشف‌نشده را ترجیح می‌دهند.»

«شیطان به قتل می‌رسد» در 414 صفحه و به بهای 18 هزار تومان منتشر شده است.


گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir



 مطالب پیشنهادی:
پاسخ تیزهوشانه مژده لواسانی به واکنش تند رضا رشیدپور
آنجلینا جولی عزادار شد!
شبی همسرم از من خواست با زن دیگری بیرون بروم!
الماس «دریای نور» و تاج فرح پهلوی کجاست؟+تصاویر گنجینه
سریالی که آبروی صدا و سیما را برد!