نویسندگانی که یک شب را در بند سیاسی زندان قصر گذراندند!!
نویسندگان با مشارکت در طرح هتل زندان، شبی را در سلول‌های بند سیاسی باغ موزه قصر سپری کردند.
به گزارش روابط عمومی باغ موزه قصر، غلامرضا امامی،سید مهدی غنی، علیرضا محمودی ایرانمهر، محسن هجری، هادی خورشاهیان، مهدی رجبی، جعفر توزنده جانی، رضا خوشدل راد، مرتضی برزگر و ... از جمله نویسندگانی بودند که درطرح هتل زندان,شبی را در سلول های بند سیاسی باغ موزه قصر سپری کردند.

در شبیه سازی نمادین بند سیاسی، نویسندگان در جهت همراهی با یاد و خاطره زندانیان سیاسی پیش از انقلاب اسلامی در زندان قصر، از عصر روز پنج شنبه 13 آذر تا ظهر روز جمعه 14 آذر را در سلول های باغ موزه قصر  گذراندند.

در این شبیه سازی، لباس ها، غذا ها، نحوه برخورد زندان بانان، عبور و مرور، همراه با افکت صداها بازسازی شد.

محمد رضا سعیدی مدیر باغ موزه قصر گفت: «این شب نمادین فرصتی بود برای نویسندگان تا با همذات  پنداری با قهرمانان سیاسی و انقلابی پیش از انقلاب و درک ساعاتی سمبلیک از زندگی آن ها دست به خلق داستانی در باب انقلاب و زندانیان سیاسی پیش از انقلاب اسلامی زندان قصر بزنند.این طرح که از 8 ماه پیش به صورت پایلوت معرفی گردیده بود برای اولین بار به صورت رسمی و با حضور جمعی از نویسندگان رونمایی شد و ضمن ایجاد حس ماجرا جویی و جاذبه گردشگری،با خلق آثار مرتبط با تاریخ باغ موزه قصر،گنجینه سازی را نیز در بر داشت و از طرفی گامی بلند برای برنامه های باغ موزه قصر در خصوص استکبار ستیزی و محوریت ویژه برنامه های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برداشته شد.»

این برنامه با ساخت فیلم مستند لحظه به لحظه از وقایع بازسازی شده و رونمایی از موسیقی "آسمان سربی رنگ" ساخته محمد نصرتی با شعری از حمید مصدق همراه بود.

دست نوشته های این نویسندگان به دیوار سلول هایشان آویخته خواهد شد و مجموعه این داستان ها در کتابی همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی سال 1393 منتشر و رونمایی می شود.
 

گرآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:khabaronline.ir


مطالب پیشنهادی:
هومن برق نورد: از این که مردم من را در نقش آن روحانی به خاطر نیاورند خیلی خوشحال هستم!!
اس ام اس پنج هزار تومانی بینندگان ساده تلویزیون را شوکه کرد!!!
عنوانی که فقط "هدیه تهرانی و محمدرضا فروتن" و " خسرو شکیبایی و بیتا فرهی" موفق به کسب آن شدند!
برای سالگرد هنرمندی که از فرش و شاهنامه‌خوانی، تعزیه و آیین پهلوانی،اسطوره بیرون می‌آورد
تمرین مهناز افشار با زانیار خسروی در "عشق تعطیل نیست"