سپاه نسخه‌های باقی مانده کتاب توقیفی شهید همت را خرید !
رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس: به لحاظ قانونی امروز کتاب در شرایط توقیف قرار دارد و اجازه پخش آن توسط ناشر وجود ندارد.
رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس ضمن ارائه توضیحاتی درباره حواشی انتشار و توقیف کتاب «همت» تاکید کرد: برای جلوگیری از ضرر ناشر و عدم جمع‌آوری کتاب، کلیه نسخه‌های باقی‌مانده از این کتاب توسط سپاه خریداری شد.

 سردار گلعلی بابایی، رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس در حاشیه برگزاری نشست خبری شانزدهمین دوره اهدای جایزه کتاب سال دفاع مقدس به حواشی روزهای اخیر درباره كتاب «همت» پرداخت و گفت: فروردین ماه و زمانی كه این کتاب منتشر شد و متوجه نقایص آن شدیم طی نامه‌ای اشکالات آن را به وزارت ارشاد اعلام کردیم و وزیر ارشاد هم بلافاصله دستور توقف انتشار کتاب و جلوگیری از توزیع‌‌ آن در نمایشگاه کتاب را صادر کرد. بابایی تاکید کرد: کتاب تا به امروز توسط کارشناسان مختلفی بررسی شده و از خانواده شهید هم بیش از همه همسر ایشان به ایرادات کتاب معترض هستند و در این زمینه حتی با وزیر ارشاد، وزیر دفاع و فرمانده کل سپاه هم دیدارهایی داشتند و خواستار رسیدگی فوری به وضعیت این کتاب و دستور توقیف انتشار آن شدند.

 وی افزود: براساس دستور وزیر ارشاد جلوی انتشار کتاب گرفته شد و همزمان جلساتی با نویسنده محترم کتاب هم داشتیم تا نظرات منتقدان را به اطلاع ایشان هم برسانیم. به‌خصوص که بنده به شخصه در آذرماه سال قبل که ماکت اولیه کتاب را دیدم به نویسنده گفتم حتما در این زمینه باید با هماهنگی خانواده شهید اقدام کنید؛ چراکه طرح شما تخیل و داستان صرف نیست و از آدم‌های حقیقی نام به میان آورده‌اید.

بابایی همچنین تصریح کرد: به لحاظ قانونی امروز کتاب در شرایط توقیف قرار دارد و اجازه پخش آن توسط ناشر وجود ندارد، اما از آنجا که نویسنده خود ناشر کتاب هم بوده به‌دلیل آنکه در این زمینه متضرر نشود ما جلساتی داشتیم و تصمیم گرفته شد کل موجودی این کتاب توسط معاونت حقوقی سپاه خریداری شود تا هم ما از عدم توزیع آن در نمایشگاه‌ها و استان‌های دیگر مطمئن شویم و هم ناشر و نویسنده متضرر نشود.

وی درباره سرانجام این کتاب ضمن اشاره به برخی تلاش‌ها برای اعمال اصلاحات با هماهنگی خانواده شهید تصریح کرد: متاسفانه خانواده شهید می‌گوید از آنجا که این نویسنده با دروغ و جعل وارد حریم خصوصی ما شده است دیگر به او اطمینان نداریم و اصلا اجازه چاپ مجدد آن را نخواهیم داد.«زندگینامه داستانی شهید محمد‌ابراهیم همت» را انتشارات روزگار با همکاری انتشارات پلاک هشت، اواخر سال گذشته منتشر کرده بود.


گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:khabaronline.ir

مطالب پیشنهادی:
آنجلینا جولی در مراسم اکران "شکست ناپذیر" جدیدترین اثر او و نگرانی های بازیگرش!!
آخوند چینی!!
هیتلر خودکشی نکرده است بلکه با معشوغه اش فرار کرده!!
بیوگرافی "برن سات" بازیگر سریال "فاطماگل"
اعتراف هولناک هانیه توسلی!!