فيلم جديد مجيد مجيدی که در تهران جلوی دوربين رفته است و داستان سال های اوليه زندگی حضرت محمد (ص) را نمايش می دهد، موضوع مقاله اخير روزنامه گاردين قرار گرفته است.
نشریه انگلیسی گاردین پ در مقاله به فیلم «محمد رسولالله» ساخته مجید مجیدی پرداخته است. این مطلب بعضا دارای اطلاعات غلطی است که هم درباره بودجه و هزینه ساخت و هم خبرهای روز درباره زمان اکران آن نکاتی را به اشتباه مطرح کرده است.

این نشریه انگلیسی  در مقاله ای مفصل بار دیگر به فیلم «محمد رسول الله» مجید مجیدی توجه کرده و درباره آن نوشته است:
این فیلم زندگینامه ای چندین میلیون دلاری که درباره روزهای کودکی حضرت محمد (ص) است و گرانترین و پرهزینهترین فیلم ایرانی تاکنون محسوب می شود، برای نخستین بار روز یکشنبه در جشنواره فیلم فجر اکران می شود.

جشنواره فیلم فجر تهران که همزمان با سالگرد انقلاب اسلامی سال 1979 برگزار می شود، این فیلم را که زندگی مهمترین چهره اسلام است، برای اولین بار به نمایش می گذارد. برای حفظ شان پیامبر این فیلم در بخش خارج از مسابقه به نمایش در می آید. ایران تا به حال به شدت از نحوه نمایش پیامبر در غرب انتقاد کرده است که آخرین نمونه آن کارتون روی جلد مجله شارلی ابدو بعد از حملات تروریستی علیه این مجله بود که در آن حضرت محمد (ص) در حال اشک ریختن و بالا نگه داشتن نشانی که رویش «من شارلی هستم» نوشته شده بود ظاهر شده بود. این فیلم که با عنوان «محمد، پیامبر خدا» در مراسم افتتاحیه فستیوال فیلم فجر اکران خواهد شد، توسط مجید مجیدی ساخته شده که به مدت پنج سال روی آن کار کرده است.

این پروژه دومین فیلم با بودجه بزرگ ساخته شده درباره پیامبر است. اولین فیلم «پیغام» محصول سال 1976 با نقش آفرینی آنتونی کویین و ساخته مصطفی عقاد بود که حتی با وجود اینکه تصمیم گرفته بود برای اهانت نکردن به مسلمانان پیامبر را روی صفحه نشان ندهد، بحث های بسیاری را به وجود آورده بود. مجیدی هم مشکلاتش با فیلم عقاد را بیان کرده و گفته بود که این فیلم تنها جهاد و جنگ را نشان می دهد و تمام زندگی حضرت محمد (ص) را به نمایش نمی کشد و در نتیجه تصویر اسلام در آن تصویر شمشیر است. فیلم حمایت شده دولتی مجیدی که اولین بخش از یک سه گانه بزرگ درباره زندگی پیامبر است،

اظهار امیدواری رئیس جشنواره برلین به حضور پناهی در این جشنواره
رئیس جشنواره بینالمللی فیلم برلین نسبت به حضور پناهی در این جشنواره با توجه به تغییرات به وجود آمده در ایران اظهار امیدواری کرد.

شصت و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم برلین امسال در حالی برگزار میشود که فیلم سینمایی «تاکسی» ساخته جعفر پناهی یکی از فیلمهای بخش مسابقه این جشنواره خواهد بود.
پناهی در حالی این فیلم را ساخته که به اتهام اقدامات ضد امنیتی دیگر مجوز فعالیت سینمایی نداشته و ممنوعالخروج است.

در حالی که تمام تلاشهای برگزارکنندگان این جشنواره طی سالهای گذشته با بنبست روبرو شده است، دیتر کاسلیک در مصاحبهای ضمن تصدیق خبر حضور پناهی در بخش رقابتی جشنواره امسال عنوان کرده است: ما از آقای پناهی برای حضور در جشنواره دعوت کردهایم ولی خوب او برای این سفر به مجوز دولت ایران نیازمند است.

وی افزود: ما نسبت به این مساله امیدواریم... ما احساسمان بر این است که در ایران تغییراتی در حال وقوع است.



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com

مطالب پیشنهادی :
تصاویر حضور پرشور بازیگران در روز ششم جشنواره فجر33
تصویر این روزهای نیکی کریمی
حاشیه های روز ششم جشنواره فیلم فجر در برج میلاد
حرکت توهین آمیز تلویزیون !!
گزارش تصویری از حضور رامبد جوان در فرش قرمز فیلم "آزادی مشروط"