کتاب "برف و شیروانی" شامل مجموعه اشعار محمدهادی کریمی بعد از سه سال توقیف بالاخره به بازار عرضه شد.

محمدهادی کریمی درباره کتاب شعر «برف و شیروانی داغ» سخن می‌گوید

محمدهادی کریمی نویسنده و کارگردان ایرانی که آخرین ساخته سینمایی‌اش «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» سال قبل روی پرده بود، مجموعه‌ای از اشعارش را با عنوان «برف و شیروانی داغ» از سوی انتشارات نگاه منتشر کرد.

کریمی که سال‌هاست به شعرنویسی پرداخته، بخش‌هایی از اشعارش را نیز در آثاری همچون «برف روی شیروانی داغ» مورد استفاده قرار داده بود.
کتاب شعر «برف و شیروانی داغ» در 103 صفحه، شامل 57 قطعه شعر، به قیمت 5000 تومان از سوی انتشارات نگاه منتشر شده است.

محمدهادی کریمی درباره چگونگی خلق اشعار این کتاب می‌گوید: «فیلم «برف روی شیروانی داغ» بهانه‌ای شد که مجموعه سروده‌های سالیان از دید من سپری نشده و با من مانده را به دست چاپ برسانم. تا آن زمان دلیلی برای این کار نمی‌دیدم هرچند از دید بقیه دلایل چاپ شدن زورمند‌تر از دلایل نشدن بود و حرف‌ها و توجیه‌های من ناموجه، تا جایی که حتی در تیتراژ نسخه‌ سینمایی برف هم نامی از سراینده‌ اشعار در تیتراژ نیست که همین موضوع، سبب اولین سوءتفاهم‌ها شد و فیلم علی‌رغم انتخاب توسط هیئت انتخاب تا آستانه‌ توقیف در زمان جشنواره پیش رفت که مهم‌ترین علت عنوان شده این بود که فیلم زندگی یک شاعر خاصی را به تصویر کشیده و مدام شعر‌های او خوانده می‌شود و این فرد خاص با این فیلم نه تنها تطهیر شده که جزو مقدسین هم در آمده!»

شعرها از کیست؟
کریمی ادامه می‌دهد: «البته سوء تفاهم‌ها به کمک چند دوست دلسوز رفع شد و فیلم توانست در جشنواره، نمایش داشته باشد، سؤالی که این بار توسط هیئت داوران عنوان می‌شد این بود که شعر‌ها از کیست؟ و دوست نویسنده‌ای که داور جشنواره بود بلافاصله پس از تماشای فیلم زنگ زد و بعد از سلام، بی‌مقدمه پرسید شاعر شعر‌ها چه کسی است، ظاهراً اسامی مختلفی مطرح بوده و حسابی کنجکاوی برانگیز بوده که چه کسی درست می‌گوید.»
 
 افتخاری است که می دهند
محمدهادی کریمی می‌افزاید: «بعد از پخش خانگي اين فيلم، شعرهاي آن به صفحات سايت‌های مختلف از هر دسته و گروهی كه حدس بزنيد راه يافت و اكثراً  با اشتباهاتي تكرار شونده، اسم شاعر هم گوناگون، از هر كه فكرش را بكنيد؛ اين دسته آن‌هايي بودند كه فيلم را نديده و در فضای مجازي با شعرها آشنا شده بودند، حالا مجموعه همه اين دلنوشته‌ها چاپ و تقديم علاقه‌مندان شده، برای آن‌هايی كه هم حس و حال من هستند و اين افتخار را به من می دهند كه پنهان‌ترين و عريان‌ترين بخش روحم را كه ارتجالاً و ناخودآگاه  بر روي كاغذ آشكار شده، به اشتراك بگذارم.»
کریمی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس شناخته شده سینمای ایران که فارغ‌التحصیل پزشکی است، فعالیت هنری‌اش را در سال 1376 با نگارش فیلم «ساغر» به کارگردانی سیروس الوند آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های وی می‌توان به مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریات «تصویر روز» و «سینما جهان» اشاره كرد.

از جمله موفقیت‌های جشنواره‌ای وی جایزه اول بهترین نقد هنری از دومین جشنواره مطبوعات، برنده جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلم «مارال» از ششمین جشنواره فیلم کرالا و همچنین برنده جایزه ادبی سووران چاکرام برای فیلم «مارال» از هند، کاندیدای دریافت سه سیمرغ بلورین برای فیلم «برف روی شیروانی داغ» در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر دوره بیست و نهم و همچنین جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلم «آدمکش» از دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی تورنتو است.
علاقه‌مندان به آشنایی بیشتر با «برف و شیروانی» می‌توانند به نشانی entesharatnegah.com مراجعه کنند یا با شماره 66975711 تماس گیرند.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: sabanewspaper.com

مطالب پیشنهادی:
همسر بهروز افخمی فیلم شوهرش را بی کیفیت کرده است!؟
بازیگر زن هالیوودی که یک ماه مثل مردها زندگی کرد!! + عکس
ناگفته‌های فاطمه معتمدآریا از ممنوع‌الفعالیتی‌اش + عکس
تسلیت نیوشا ضیغمی و دیگر هنرمندان برای واقعه سقوط هواپیما +عکس
طراح این سیمرغ معروف کیست؟ + عکس