حرکت زیبای شمس لنگرودی برای بی خانمان ها
شمس لنگرودی هم به «سین هشتم؛ سرپناه» پیوست.

شمس لنگرودی نیز با پیوستن به جریان «سین هشتم؛ سرپناه» از ایجاد سرپناه برای بی‌خانمان‌های تهران حمایت می‌کند.

این شاعر پیشکسوت اعلام کرده که با اهدای دست‌نوشته یکی از کتاب‌هایش، در این حرکت خودجوش شرکت می‌کند.

او درباره حضورش در این برنامه توضیح داد: حتی در نظام‌های ایده‌آل که مناسبات روشن اقتصادی و سیاسی دارند، دولت‌ها مسئول برنامه‌های کلان کشور هستند و بسیاری از امور انسان‌دوستانه توسط افراد یا سازمان‌هایی انجام می‌گیرد که دوستدار بهتر شدن زندگی افراد هستند؛ چراکه انسان‌ها همه از توان و سرشت ایده‌آلی برخوردار نیستند که توانایی رفع نیازهایشان را داشته باشند.

وی ادامه داد: از جمله افراد و نهادهایی که به گونه‌ای مسئولیت پیشبرد امور خیریه را دارند، هنرمندان هستند. من به سهم خود و در حد توان خود تمام تلاشم را برای بهبود زندگی نیازمندان از جمله بی‌خانمان‌ها به کار خواهم بست و دست‌نوشته یکی از کتاب‌هایم را برای حمایت از حرکت «سین هشتم؛ سرپناه» اختصاص خواهم داد.

«سین هشتم؛ سرپناه» جریانی است که از سوی هنرمندان برای حمایت از ایجاد سرپناه برای بی‌خانمان‌های تهران راه‌اندازی شده است. هنرمندان شرکت کننده در این جریان، بخشی از جایزه‌ها یا آثار هنری خود را در یک حراجی که بهار امسال برگزار می‌شود، به حراج می گذارند. طبق اعلام، تمام این آثار به‌طور یک‌جا توسط حامیان مالی برنامه خریداری می‌شود و عواید فروش آن برای ایجاد سرپناه برای بی‌خانمان‌های تهران اختصاص پیدا می‌کند.

هنرمندانی چون: رخشان بنی‌اعتماد، رضا کیانیان، پرویز پرستویی، حسین پاکدل، عاطفه رضوی و بهمن‌ فرمان‌آرا پیش‌تر در شکل‌گیری این حرکت مشارکت کرده‌اند.



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir