جستارهایی در باب عشق!
آلن دوباتن از آن دست نویسندگانی است که فلسفه را در خدمت زندگی می‌خواهد و بر این باور است که می‌توان با استفاده از اندیشه‌های فیلسوفان، بهتر با مشکلات زندگی روبرو شد.

«جستارهایی در باب عشق »

آلن دوباتن (Alain de Botton) که از ۲۳ سالگی شروع به نوشتن کرد و تازه به سن ۴۶ سالگی رسیده او هر کتابی که نوشته؛ بسیار موفق و بحث برانگیز بوده است. او سوییسی‌الاصل و از پدری مصری‌ است و در دوره ناصر مثل بقیه یهودیان از مصر اخراج می‌شود و در سوییس یک شرکت موفق تاسیس می‌کند.

می‌توان گفت دوباتن در یک خانواده مرفه و فرهنگی به دنیا می‌آید. او مثل هر سوییسی دیگر به سه زبان آلمانی، انگلیسی و فرانسوی مسلط می‌شود. او تحصیل را تا دوره دکتری در دانشگاه هاروارد طی می‌کند و در این مقطع است که تصمیم به نوشتن می‌گیرد. اولین کتاب او باعنوان «جستارهایی در باب عشق» در حدود ۲ میلیون نسخه در انگلیس به فروش می‌رود.



جستارهایی در باب عشق!جستارهایی در باب عشق

آلن دوباتن از آن دست نویسندگانی است که فلسفه را در خدمت زندگی می‌خواهد و بر این باور است که می‌توان با استفاده از اندیشه‌های فیلسوفان، بهتر با مشکلات زندگی روبرو شد. دوباتن براساس همین تفکر موسسه «مدرسه زندگی» را در نقاط مختلف دنیا بر پا کرد. علاوه بر لندن، آمستردام، ملبورن و پاریس شهرهایی هستند که این موسسه در آنها شعبه دارد.

کتاب «جستارهایی در باب عشق»، در باب عاشق شدن یک راوی‌ست و لاجرم فارغ شدن از آن. دوباتن در این کتاب، عشق را از زوایه‌های مختلف بررسی می‌کند. این یکی از هنرهای دوباتن است که یک موضوع را می‌گیرد و از نظر ادبیات، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و فلسفه تحلیل می‌کند و به این می‌پردازد که هر کدام از آنها چه بازتاب‌هایی دارند و سرانجام، عاقبت کار به کجا می‌انجامد.

در بخشی از کتاب آمده است:

اگر سیاست و عشق آغازی سرخوشانه داشته باشند، پایانشان معمولاً خونین می‌شود.

کاربران محترم سیمرغ می توانند این کتاب را از تاریخ 10/05/94 به مدت یک هفته با 10 درصد تخفیف از فروشگاه اینترنتی شهرکتاب خریداری نمایند.


نام نویسنده : آلن دوباتن
نام مترجم : گلی امامی
نام انتشارات :    نیلوفر
سال انتشار : 1394
جلد کتاب : شومیز
قطع : رقعی
تعداد صفحات : 228  صفحه
قیمت :  140000  ریال


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : فروشگاه اینترنتی شهر کتاب