دختر رهبر سیرک و خاطرات مرد نروژی!
رمان «دختر رهبر سیرک» درباره مردی نورژی است که با نگاه به گذشته، زندگی اش را مرور می کند.  پیتر عنکبوت کوچولو، ماریا، «دستیار نویسنده»، نوشته روی دیوار و بئاته عناوین فصل های این رمان هستند.

رمان "دختر رهبر سیرک" را بخوانید

نسخه اصلی کتاب «دختر رهبر سیرک » در سال ۲۰۰۱ و اولین نسخه انگلیسی آن، در سال ۲۰۰۲ توسط انتشارات فونیکس منتشر شده است. «دختر رهبر سیرک» شصتمین رمان خارجی از سری کتاب های ادبیات جهان است که توسط انتشارات ققنوس چاپ می شود. به علاوه این کتاب هفتاد و دومین عنوان ادبیات جهان این ناشر است.

یوستین گوردر (Jostein Gaarder) نویسنده نروژی داستان های کوتاه و رمان هایی است که حاوی مطالب و پرسش های فلسفی هستند. «دنیای سوفی» معروف ترین اثر این نویسنده است. گوردر متولد سال ۱۹۵۲ است.


پیش از این، کتاب های قصر قورباغه‌ها،  راز فال ورق،  دنیای سوفی،  راز تولد،  درون یک آیینه درون یک معما، کتابخانه جادویی بیبی بوکنز، زندگی کوتاه است، سلام کسی اینجا نیست،  مایا،  مرد داستان‌فروش،  دختر پرتقال،  شاه مات و قصری در پیرنه از این نویسنده در ایران ترجمه و چاپ شده است.

رمان «دختر رهبر سیرک» درباره مردی نورژی است که با نگاه به گذشته، زندگی اش را مرور می کند.  پیتر عنکبوت کوچولو، ماریا، «دستیار نویسنده»، نوشته روی دیوار و بئاته عناوین فصل های این رمان هستند.


عکس کتاب دختر رهبر سیرکعکس کتاب دختر رهبر سیرک

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

گروه سوم را کسانی تشکیل می دادند که به من بدهکار بودند، افرادی که حاضر نبودند با میل و رغبت پول بدهند. در چند مورد خاص رقم طلب من بالا بود. من و مشتری ام هیچ کدام دوست نداشتیم حتی تصور کنیم معلوم شود که یکی از کتاب های پرفروش سال براساس مجموعه یادداشت های مفصل و کاملی نوشته شده که از قلم و فکر خود نویسنده سرچشمه نگرفته است. گاهی مجبور می شدم به مشتری هایم قضیه نوارهای ضبط شده را یادآوری کنم که این امر برای هیچ یک از ما خوشایند نبود؛ با این حال بعضی وقت ها احساس می کردم باید این کار را انجام بدهم؛ که البته روش موثری بود. به هر حال وجهه به ظاهر باری به هر جهت دستیار نویسنده به خودی خود اهمیت بالا بودن کیفیت کار طرف قرارداد را افزایش می داد.

و آخرین گروه تمام افرادی را در بر می گرفت که به طور قابل توجهی از کمک های دستیار نویسنده بهره مند شده بودند _ چه از نظر مالی و چه از نظر ادبی و هنری _ اما به محض این که می فهمیدند این شبکه قربانیان دیگری هم دارد، احساس می کردند جای پایشان محکم نیست و موقعیت متزلزل و بی ثباتی دارند. هرچه بیش تر از خدمات من استفاده کرده بودند، بیش تر در ورطه شبکه گرفتار می شدند و در نتیجه ترس و وحشتشان از ننگ و رسوایی بیش تر می شد. آن ها از کمک گرفتن خود شرمسار بودند و از این که در ورطه این دام افتاده بودند، احساس خفت و خواری می کردند. این مسئله قابل فهم بود، اما به هر حال خودشان تسلیم وسوسه خرید این کالای ارزشمند شده بودند...
 
 

کاربران محترم سیمرغ می توانند کتاب « دختر رهبر سیرک » از تاریخ 27/05/94 به مدت یک هفته با 10 درصد تخفیف از فروشگاه اینترنتی شهرکتاب خریداری نمایند.


نام نویسنده : یوستین گوردر
نام مترجم : شقایق قندهاری
نام انتشارات :    ققنوس
سال انتشار : 1394
جلد کتاب : نرم
قطع : رقعی
تعداد صفحات : 279  صفحه
قیمت : 140000  ریال


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : فروشگاه اینترنتی شهر کتاب