تاثیر قدرت در کشاکش نیکی و بدی!
کتاب 48 قانون قدرت در سال 1998 توسط رابرت گرین و یوست الفرز به چاپ رسید. این کتاب دارای اِلِمانهای شماتیک مشترکی با کتاب The Prince نیکولو ماکیاولی است و با مقالۀ کلاسیک سان زو تحت عنوان The Art of War قابل مقایسه می باشد.

کتاب 48 قانون قدرت

کتاب «48 قانون قدرت» در کشاکش خیر و شر، نیکی و بدی، نور و ظلمت، همیشه "قدرت" تنها یک وسیله بوده است. این وسیله همانند تمامی وسائلی از این دست نظیر علم، تکنولوژی و ... می تواند در هر یک از  این دو مسیر مورد استفاده و یا سوء استفاده قرار بگیرد. افزون بر این، قدرت و مراکز و شیوۀ توزیع آن در سازمان، همیشه از مباحث جذاب سازمان و مدیریت بوده است. مقصود از ترجمه و انتشار این مطلب، تلاشی است تا تاکتیکهای مورد استفادۀ بهره جویان از "قدرت" را مورد کنکاش قرار دهد و لذا فاقد هر گونه موضع گیری از منظر ارزشی به موضوع قدرت است.                  

کتاب 48 قانون قدرت در سال 1998 توسط رابرت گرین و یوست الفرز به چاپ رسید. این کتاب دارای اِلِمانهای شماتیک مشترکی با کتاب The Prince نیکولو ماکیاولی است و با مقالۀ کلاسیک سان زو تحت عنوان The Art of War قابل مقایسه می باشد.

      
                                    کتاب 48قانون قدرت         کتاب 48قانون قدرت

قانون اول: هرگز قدرت مافوق تان را انکار نکنید           

همیشه کاری کنید که مافوق های تان به راحتی احساس برتری کنند. برای خرسند کردن و جلب رضایت آنها بهتر است در بیان استعدادها و توانمندی های خودتان زیاده روی نکنید زیرا ممکن است که موجب ترس و احساس عدم امنیت آنها بشوید. سعی کنید مافوق تان کمی بهتر از آنچه هست به نظر بیاید.

قانون دوم : هرگز بیش از اندازه به دوستان اعتماد نکنید، یادبگیرید از دشمنان استفاده کنید          

از دوستان غفلت نکنید – آنها سریعتر از دیگران ممکن است با شما به خصومت بپردازند، زیرا براحتی احساس حسادت آنها تحریک می شود. بهتر است کسی که قبلاً با شما دشمنی می کرده را بکار بگیرید و او از یک دوست به شما وفادارتر خواهد بود زیرا چیزهای بیشتری برای اثبات دارد. در واقع باید از دوستان بیشتر از دشمنان در هراس باشید        
                                             

قانون سوم: اهداف خود را پنهان نگاهدارید                                         

دیگران را در مورد مقاصد و اهدافی که دارید در ابهام و تردید نگاه دارید. اگر آنها علامت و نشانه ای در مورد اقدامات شما نداشته باشند قطعاً آمادگی لازم در برابر این اقدامات نخواهند داشت. آنها را از مقاصد خود دور نگاهدارید و اهداف خود را در هالۀ ضخیمی از ابهام قرار دهید تا اگر زمانی متوجه مقاصد شما شدند دیگر خیلی دیر شده باشد و فرصت ایجاد مخاطره برای ان نداشته باشند .

                                   

کاربران محترم سیمرغ می توانند کتاب «48 قانون قدرت» را از تاریخ 02/06/94 به مدت یک هفته با 10 درصد تخفیف از فروشگاه اینترنتی شهرکتاب خریداری نمایند.

نام نویسنده : رابرت گرین، ویوست الفرز
نام مترجم : فرناز کامیار    
نام انتشارات :        هورمزد
سال انتشار : 1394
جلد کتاب : نرم
قطع : رقعی
تعداد صفحات : 851  صفحه
قیمت : 350000    ریال


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : فروشگاه اینترنتی شهر کتاب