پیانیست معروف ایتالیایی تبار در گذشت.
پیانیست خبره‌ی ایتالیایی تبار «آلدو چیکولینی» پس از یک دوره بیماری طولانی در خانه‌ی خود در پاریس در سن 89 سالگی جان باخت.

«آلود چیکولینی» پیانیست خبره فرانسوی – ایتالیایی تبار در 15 آگوست سال 1925 میلادی در یک خانواده‌ی اهل موسیقی در «نیپلز» ایتالیا به دنیا آمد. وی که از کودکی در زمینه‌ی موسیقی نبوغ خاصی داشت، از سن 9 سالگی در کلاس‌های تدوین و آهنگسازی شرکت می‌کرد.
 
نقطه‌ی شکوفایی در کار «آلدو» موفقیت پیروزمندانه‌ی وی در اجرای اولین کنسرت پیانو همراه با «تی چای کوسکی» در سن 25 سالگی است و به دنبال همین پیروزی «آلدو» به پایتخت فرانسه سفر کرد و سپس کنسرت‌های وی در آمریکا و نیویورک نیز ادامه یافت.
 
«چیکولینی» به رهبری آهنگسازان فرانسوی معروفی چون «دبوسی» و «ریول» شهرت دارد.
 
در سال 1972 «آلدو» برنده‌ی جایزه آکادمی موسیقی فرانسه شد و چهار سال پس از آن در سال 1976 به دلیل پیروزی بر «ریول» جایزه‌ی آکادمی «چارلز کراس» را به خود اختصاص داد.
 
«چیکولینی» خود را نه به عنوان استاد موسیقی، بلکه تنها به عنوان کسی که آرشه را حرکت می‌دهد، می‌دید.
 
به گفته‌ی وی، هیچ چیز تکان دهنده تر از استعداد یابی دختران و پسران جوان نیست که همچون شکوفه‌ای هستند که با موسیقی شکوفا خواهند شد.
 
وی از سال 1950 تا 1991 با کمپانی موسیقی «HMV» و پس از آن با «EML» فرانسه همکاری داشته که این کمپانی اخیرا مجموعه‌ای از 56 سی دی وی را تنظیم کرده است.



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : yjc.ir

مطالب پیشنهادی :
تصاویری از پشت صحنه حضور بازیگران در کاخ جشنواره
حرکات عجیب حامد بهداد در نشست مطبوعاتی"خانه دختر" خبرساز شد!
بازیگر تازه آزاد شده از زندان دچار فراموشی شد!
گزارش تصویری از شیطنت های حامد بهداد در کاخ جشنواره!
آزاده نامداری در کاخ جشنواره فیلم فجر