کنسرت محمد علیزاده در برج میلاد در سی امین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد.


آخرین کنسرت سی امین جشنواره موسیقی پاپ با اجرای محمد علیزاده شامگاه اول اسفندماه در برج میلاد به پایان رسید.  امسال دومین سالى است كه این خواننده در جشنواره موسیقی كنسرت برگزار می کند.
کنسرت محمد علیزاده طبق معمول تاخیرهای کنسرت پاپ با ۴۵ دقیقه تاخیر در ساعت 21:45 شروع شد، با اجرای قطعه «برگرد» همراه بود. علیزاده در بین اجرای این قطعه با حاضران در سالن احوالپرسی کرد.

img-2.jpg

وی در ادامه با بیان عبارات «با نام خداوند دوست داشتنی»، یادآور شد: امسال دومین سال اجرای من است. ۲۸ بهمن ۹۱ با همین جشنواره موسیقی فجر اجرای کنسرت را شروع کردم و هنوز هم روی.صحنه قلبم به خاطر عشق شما می لرزد. خدا را به خاطر محبتی که به من دارد سپاسگزارم.

علیزاده بعد از ابراز احساسات حاضران، رو به طرفداران خود گفت: این حرف ها را روی استیج از صمیم قلب به شما می گویم. من عمری است که با قلبم زندگی می کنم و از ته قلبم دوست تان دارم.

img-1.jpg

این خواننده پاپ سپس قطعه «دوست دارم»را اجرا کرد. در ادامه علیزاده با بیان اینکه امسال زمستانی ندیدیم پس یک آهنگ زمستانی را اجرا کنیم، قطعه «زخم» را اجرا کرد.

علیزاده بعد از اجرای «زخم» خطاب به حاضران به دوران کودکی خود اشاره کرد و گفت: همیشه در رویاهای کودکی و نوجوانی من این رویا بود که عاشقانه برای شما بخوانم. ممنون که این موسیقی را که تفکر من بود در کنار کسانی که دوستشان داشتید گوش دادید و به من اعتماد کردید.

img-3.jpg

در ادامه قطعه محبوب «جز تو» با همخوانی حاضران اجرا شد. علیزاده سپس با اشاره به حضور میلاد ترابی به عنوان آهنگساز اکثر آثارش، گفت: روزی یک ملودی را ساختم و از میلاد ترابی خواستم که نظرش را بدهد و او گفت که این ملودی را مردم دوست خواهند داشت. حالا می خواهم آن را برایتان اجرا کنم.

علیزاده بعد از این سخنان قطعه «فکرشم نکن» را اجرا کرد.

این خواننده پاپ که با سخنانش در بین اجرای قطعات کنسرتش حاضران را به وجد می آورد، یادآور شد: دوستی دارم که از کودکی با من بود. ایران خوانندگانی دارد که خیلی خوب هستند ولی کسی آنها را نمی شناسد. اگر شما خواندن من را دوست دارید دلیل بر استعداد من نیست بلکه به خاطر این است که خدا همیشه به من لطف داشته و من عاشق خدا هستم.

وی در ادامه و قبل از اجرای قطعه «می شه نگام کنی» از حاضران خواست تا عشق خود به خدا را با جیغ زدن ابراز کنند. وی در طول اجرای این قطعه نیز مدام به آسمان نگاه یا به آسمان اشاره می کرد.

img-7.jpg

وی در ادامه به معرفی عوامل ارکستر خود پرداخت و هر کدام از نوازندگان گروه نیز به اجرای بداهه پرداختند که این بخش با استقبال حاضران در سالن همراه شد.

علیزاده قبل از اجرای قطعه «شهر باران» توضیح داد: این قطعه را در روزهای بسیار دشوار زندگیم خواندم، وقتی که لطف مردم را در کنسرت هایم می بینم، این قطعه را گوش می دهم تا فراموش نکنم چه شرایط سختی داشتم. این قطعه را به مادرها و پدرها تقدیم می کنم چون اگر من از سختی ها گذر کردم به خاطر دعای پدر و مادرم بود.

وی خطاب به حاضران گفت که من عاشقانه شما را دوست دارم چون خدا شما را دوست دارد و سپس قطعه «شهر باران» را با همخوانی حاضران اجرا کرد.

«اشتباه» قطعه ای بود که محمد علیزاده، آن را به یاد مرتضی پاشایی دکلمه کرد. وی در ادامه از وزیر ارشاد و معاون هنری و مدیر دفتر موسیقی معاونت هنری نیز تشکر کرد.

علیزاده با بیان اینکه چون دوست مرتضی پاشایی هستم در کنسرت ها از من می خواهند که از مرتضی قطعه ای را اجرا کنم، یادآور شد: مرتضی پاشایی در صدای خود نمکی داشت که اگر من بخواهم قطعات او را بخوانم نمک صدای دوست عزیزم را می گیرم. به همین خاطر از شما می خواهم که برای مرتضی پاشایی عزیز جیغ بکشید چون حالا با آن صدای نمکین خود در دنیایی دیگر برای خدایی که مرتضی را مرتضی کرد، می خواند.

«ازم دوری اما دلت با منه» از دیگر قطعاتی بود که محمد علیزاده در کنسرت خود در جشنواره موسیقی فجر اجرا کرد.

علیزاده با بیان اینکه معتقدم دنیا روی نظم است، قطعه «خیلی خوشحالم» را اجرا و برای روز تولد حاضران در سالن تقدیم کرد.
علیزاده در سخنان پایانی خود خطاب به حاضران گفت: در سال جدید آلبوم عاشقانه های جدیدم آماده می شوند، امیدوارم که آنها را دوست داشته باشید چون پخته تر از دیگر عاشقانه هایم هستند. امیدوارم سال جدید برایتان سالی پر از برکت باشد.

علیزاده با اجرای قطعه «این اولین باره» کنسرت خود را به پایان رساند.

عکاس : سارا گران نظر


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ / نیما باقری