غلام کویتی پور بنا بود پاییز امسال کنسرت هایی را در تهران برگزار کند اما بعد از دو بار تعلیق در نهایت کنسرتهایش برگزار نشد.

بهنام صبوحی آهنگساز و رهبر ارکستر کویتی پور گفت: قرار شده کنسرت کویتی پور ابتدای بهار یا ماه رمضان برگزار شود. برنامه هایی را برای تولید یک آلبوم آیینی با صدای کویتی‌پور داریم. قطعات مختلف این آلبوم به صورت پاپ تنظیم خواهد شد. تولید اثر طوری پیش می رود که تا ابتدای محرم سال آینده به بازار عرضه شود.

غلام کویتی پور حماسی خوان ایرانی بنا بود پاییز امسال کنسرت هایی را در تهران برگزار کند اما بعد از دو بار تعلیق در نهایت کنسرتهایش برگزار نشد.

در آن برهه زمانی درباره دلایل عدم برگزاری این کنسرتها، حرف و حدیثهای فراوانی مطرح شد و از جمله بازتابی که ممکن است برگزاری این کنسرتها بواسطه مهمانان حاضر در آن در فضای رسانه ای ایجاد کند.

البته که در آن زمان صحبت از این شد که این کنسرتها ممکن است اسفندماه برگزار شود اما به اسفند هم رسیدیم و خبری از برگزاری کنسرت نشد.

بهنام صبوحی که بنا بود در این کنسرتها به عنوان رهبر ارکستر در کنار کویتی پور باشد درباره اینکه بالاخره تکلیف برگزاری کنسرت کویتی پور چه خواهد شد گفت: بنا بود کنسرتها نیمه دوم اسفندماه برگزار شود اما این کنسرتها به ترافیک شب عید خورد و در نهایت برگزاری آن به سال بعد موکول شد.

آماده نبودن تالار کشور کنسرت را لغو کرد

بهنام صبوحی درباره دلایل عدم برگزاری کنسرت پاییز گفت: یکی از مشکلات آماده نبودن تالار وزارت کشور بود و در کنارش یکی از اسپانسرهای کار در آستانه کنسرت از همکاری کناره گرفت.

صبوحی در پاسخ به این سوال که چرا به جای تالار کشور که آماده نبود به سراغ تالار همایشهای برج میلاد نرفتند اظهار داشت: قیمت اجاره تالار کشور به صرفه تر بود و هزینه های کمتری را به دوش تهیه کننده می گذاشت.

کنسرت کویتی‌پور یا بهار یا ماه رمضان آینده برگزار خواهد شد

صبوحی درباره اینکه آیا دقیقا مشخص است در کدام ماه سال آینده این کنسرتها برگزار شود ادامه داد: چند تاریخ برای این منظور پیش بینی شده است؛ یکی اواخر فروردین ماه یا اوایل اردیبهشت و دیگری ماه رمضان. صحبتها بر این مبنا صورت گرفته که کنسرت کویتی پور یا ابتدای بهار یا ماه رمضان برگزار شود.

این آهنگساز با اشاره به اینکه برای برگزاری کنسرتهای سال قبل هم همراه با کویتی پور کلی تمرین داشته اند بیان داشت: یک سری از کارهای قدیمی کویتی پور را تنظیم مجدد کردیم و به صورت ارکسترال تمرین آنها را انجام دادیم. ضمن اینکه چند قطعه جدید هم آماده اجرا کرده بودیم.

برای ساخت آلبوم سفارش شعر را به اهورا ایمان داده ایم

صبوحی با اشاره به اینکه احتمالا بعد از برگزاری کنسرت برنامه هایی را هم خواهند داشت برای تولید آلبومی تازه از کویتی پور گفت: هنگام تمرین کنسرتها صحبتهایی را با کویتی پور انجام دادیم برای جمع کردن یک آلبوم و برای همین سفارشی را هم به اهورا ایمان دادیم که تعدادی از اشعار خود را برای این کار آماده کند. یک جلسه مشترک میان طرفین هم برگزار شد اما در نهایت برنامه این شد که بعد از گرفتن بازخوردهای کنسرت استارت ضبط آلبوم را بزنیم.

قطعات اثر به صورت پاپ و با ترکیبی از سازهای ایرانی و پاپ تنظیم می شود

بهنام صبوحی درباره کیفیت این آلبوم به خبرگزاری اظهار داشت: قطعات مختلف این آلبوم در مایه های آیینی و به صورت پاپ تنظیم خواهند شد. تولید اثر طوری پیش می رود که تا ابتدای محرم سال آینده به بازار عرضه شود. اثر فضای عاشورایی کامل ندارد و بیشتر در مایه های پاپ تنظیم شده است.

صبوحی با اشاره به اینکه از همان روالی که برای تنظیم قطعات کنسرت استفاده کرده بود برای تنظیم قطعات آلبوم استفاده خواهد شد ادامه داد: در تمرینات سعی کردیم در کنار سازهای ایرانی مانند دیوان و نی،ارکستر پاپ و سازهای زهی و سازهای کوبه ای هم داشته باشیم. با همین روال قطعات آلبوم را هم تنظیم خواهیم کرد.




گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mizanonline.ir