بیوگرافی فارل ویلیامز خواننده آهنگ جنجالی "هپی"
«خوشحال» ( Happy) آهنگی است که توسط خواننده و تهیه‌کنندهٔ آمریکایی فارل ویلیامز اجرا شده‌است و در آلبوم موسیقی فیلم من نفرت‌انگیز ۲ قرار دارد.

فارل ویلیامز ( Pharrell Williams) (زاده ۵ آوریل ۱۹۷۳) که بیشتر با نام فارل شناخته می‌شود تهیه کننده، خواننده، رپر،تهیه‌کننده موسیقی و طراح مد آمریکایی می‌باشد. او همچنین خوانندهٔ اصلی و درامر گروه ان. ئی. آر. دی می‌باشد.

فارل برای بسیاری از خواننده‌ها آهنگ ساخته‌است. او به خاطر تهیه کنندگی تا به حال نامزد ۱۰ جایزه گرمی شده و ۳ جایزه نیز به دست آورده. او اولین تک آهنگ خود را به نام «Frontin» در سال ۲۰۰۳ بیرون داد و به دنبال آن اولین آلبوم خود به نام «In My Mind» را در سال ۲۰۰۶ منتشر کرد.

فارل در سال ۲۰۱۴ یکی از ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار سال مجلهٔ تایم انتخاب شد.



بیوگرافی فارل ویلیامز خواننده آهنگ جنجالی "هپی"

بیوگرافی فارل ویلیامز خواننده آهنگ جنجالی "هپی"

خوشحال (ترانه فارل ویلیامز)

«خوشحال» ( Happy) آهنگی است که توسط خواننده و تهیه‌کنندهٔ آمریکایی فارل ویلیامز اجرا شده‌است و در آلبوم موسیقی فیلم من نفرت‌انگیز ۲ قرار دارد. این آهنگ در دومین آلبوم هنرمند که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد هم قرار گرفت. تهیه‌کنندگی و ترانه‌سرایی این آهنگ بر عهدهٔ ویلیامز است. این آهنگ در ۲۱ نوامبر ۲۰۱۳ همراه یک نماهنگ طولانی که از طریق وبگاه 24hoursofhappy.com ارائه شده‌است منتشر شد. این آهنگ در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۳ توسط برگشت زیادی موسیقی ( Back Lot Music) تحت مجوز انحصاری کلمبیا رکوردز، که یک بخش از سونی میوزیک می‌باشد، مجدد منتشر شد. «خوشحال» در جدول ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد به شمارهٔ ۱ رسیده است، و در صدر بازارهای بزرگ موسیقی ازجمله استرالیا و انگلستان قرار گرفته است، و در ده آهنگ برتر جدول‌های ایتالیا، اسپانیا، مجارستان و دانمارک قرار دارد.



بیوگرافی فارل ویلیامز خواننده آهنگ جنجالی "هپی"بیوگرافی فارل ویلیامز خواننده آهنگ جنجالی "هپی"

دوران کودکی

فارل ویلیامز در 5 ام آوریل سال 1973 در ویرجینیا بیچ در ایالت ویریجینیا به دنیا آمد. او بزرگترین پسر در میان سه پسر خانواده است. پدر او فرو ویلیامز تعمیر کار و مادر او کارولن، یک معلم است. اصل و نسب خانواده او مربوط به ویرجینیا و کارولینای شمالی است. یکی از اجداد او در سال 1831 به غرب آفریقا مهاجرت کرد که موجب شد دیگر خویشاوندان او نیز به در سال 1832 به کشور لیبریا در قاره آمریکا مهاجرت کنند.

فارل در کمپ تابستانی کلاس هفتم، با چاد هوگو آشنا شد. در آن زمان فارل نوازنده کیبورد و درام و هوگو سکسیفون تنور می نواختند. همچنین هر دوی آنها عضو یک گروه نوازندگی مارش بودند. در آنجا ویلیامز درام اسنر (Snare Drum) می نواخت درحالی که هوگو مسئول درام بزرگ (major drum) بود. پس از آن فرل به مدرسه پرنسس آنه (Princess Anne) رفت و در آنجا در گروه موسیقی مدرسه به نوازندگی خود ادامه داد. در آنجا به او لقب "اسکیت برد پی" دادند. هوگو نیز به تحصیلات خود را در مدرسه کمپسویل ادامه داد.

در اوایل دهه 90 میلادی، هوگو و ویلیامز به همراه دو دوست دیگرشان یعنی شی هیلی (Shay haley) و مایک اتریدج (Mike Etheridge)، گروه 4 نفره با سبک آر اند بی (R & B) به نام نپتونز (Neptunes) را تشکیل دادند. بعد تر آنها وارد یک نمایش استعداد یابی مدرسه ای شدند که در آنجا استعدادشان توسط تدی رایلی (Teddy Riley)، که استدیو اش در کنار مدرسه پرنسس آنه قرار داشت، کشف شد. پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، گروه با تدی رایلی قرار داد بست.

سبک موسیقی

فارل ویلیام خود اظهار کرده است که از کسی به طور مستقیم تاثیر نگرفته است ولی برخی از خواننده ها از جمله مایکل جکسون، جی دیلا (J Dilla)، استیوی واندر (Stivie Wonder)، دانی هاتاوای (Donny Hathaway)، ماروین گی (Marvin Gaye)، راکیم (Rakim) و کیو تیپ (Q-Tip) را ستایش می کند . ویلیامز میگوید آلبوم "1990: سفر های غریزی و راه های آهنگین" از گروه هیپ هاپ "ترایب کالد کوئیست" (Tribe Called Quest) نقطه عطفی در زندگی او بود که باعث شد او به موسیقی به عنوان یک هنر نگاه کند.

 

زندگی شخصی

ویلیامز با هلن لاسیچان که یک مدل و خوانند است در 12 اکتبر سال 2013 ازدواج کرد. هم اکنون نیز آنها دارای پسری به نام راکت ویلیامز هستند. فارل به افتخار فرزندش ترانه انیمیشن "من نفرت انگیز" با نام "تم راکت" را نوشت.
او در سال 2005 از طرف اسکوایر (Esquire) به عنوان "خوش پوش ترین مرد دنیا" انتخاب شد. با توجه به استفاده مرتب فارل از طرقه ادای احترام ولکان (ولکان از شخصیت های فیلم های استار ترک است) برای نشان دادن نام مستعارش به عنوان استار ترک (Star Trek) میتوان فهمید که او طرفدار سری فیلم های علمی-تخیلی استار ترک  است. او همچنین از کارهای ستاره شناس و سخنران علمی یعنی کارل ساگان، لذت می برد و او را یک نابعه می داند. علاوه بر آن فارل اسکیت برد باز است و در داخل خانه خود یک هف پایپ (زمین مخصوص اسکیت برد) دارد.

ویلیامز در حال احداث یک مرکز خیریه 35 میلیون دلاری برای زادگاه خود یعنی ویرجینیا بیچ است. موسسه خیریه او به نام " از دستی به دست دیگر" برای حمایت از افراد در سنین 7 تا 20 سال ایجاد شده که جز گروه های در خطر در سراسر کشور هستند.

فارل در مصاحبه ای با مجله GQ Style دیدگاه مذهبی خود را این چنین توصیف کرد: "بر روی کاغذ من مسیحی هستم ولی در واقعیت من یک جهانگرا (یونیورسالیسم) هستم". در رابطه با "کسانی که به سادگی می گویند خدا وجود ندارد" فارل بیان کرده است: "این عقیده بسیار متکبرانه و مغرورانه است. واقعا جالب است که کسانی وجود دارند که چنین چیزی را باور دارند!"

در سال 2014 فارل ویلیامز در انیمیشنی با نام "عروس دریایی" به کارگردانی تاکوشی موراکامی حضور یافت.



تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ