خواننده خندوانه از سبک موسیقی این برنامه گفت
خواننده خندوانه در خصوص سبک موسیقی خاص این برنامه و اینکه همیشه دوست داشت تهران هم مثل آهنگ‌های جنوبی و شهرهای دیگر آوای مخصوص داشته باشد، صحبت کرد.

حبیب بدیری خواننده جوان و خلاق "خندوانه"

حبیب بدیری خواننده و آهنگساز در گفتگویی در خصوص نحوه ورود به برنامه "خندوانه" و همکاری با رامبد جوان گفت: زمانی که موسیقی نمایش هومن سیدی و حبیب رضایی را کار می‌کردیم، باران کوثری همراه با مارتین شمعون پور که آهنگ‌ساز برنامه "خندوانه" هم شده بود در رابطه همکاری مان با رامبد صحبت کرد و در واقع ما را به جوان معرفی کرد.

وی ادامه داد: ابتدا قرار بود که ما به صورت زنده قطعات را اجرا کنیم اما به علت واضح نبودن صدای سالن و نا مفهوم بودن برخی کلمات آهنگ‌ها را ضبط کردیم.

این خواننده از سبک کاری خود و نوع اصوات به کار رفته در تیتراژ و قطعات مربوط به «خندوانه» بیان کرد: همیشه دوست داشتم تهران هم مثل سایر استان‌ها و شهرها آوای مخصوص به خود  را داشته باشد. مثل بندری یا نواهای دیگر به همین خاطر «هه‌هه» که ابتدا «ویروس خنده» نام داشت و «دوَدوَ» هم آوایی است که دلم می‌خواست با تکرارش یاد شهر ما بیفتند.

بدیری در خصوص گروه خود و سبک کاری‌ خود اظهار داشت: 5 سال پیش گروه «کلمی» را تشکیل دادیم که در واقع هدف کلی اشعارمان به پیروی از سبک بلک کمدی (Black comedy) (نوعی فیلم یا نمایش که حس تلخ و سیاهی از طنز دارد و معمولا مسائلی جدی ، چون بیماری ، جنگ یا مرگ را دستمایه قرار می دهد.) در سینما است و نیما نجفی «تنظیم، درام و پرکاشن» علی الوند‌ی‌نژاد «کیبورد و آهنگساز» حسین بابا شمس «تمبور» حسین واحدی «تنظیم و ضبط» را بر عهده دارند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : yjc.ir