وقتی خواننده سوسن خانوم به خندوانه آمد!
"هومن گامنو" خواننده موزیک سوسن خانم است.او حالا آهنگساز و خواننده سری جدید برنامه «خندوانه» است که با اجرای «رامبد جوان» است که هر شب از شبکه «نسیم» پخش می‌شود.

همکاری هومن گامنو با رامبد جوان

موزیک ویدئوی «سوسن خانوم» که پنج سال قبل جنجالی شد را به خاطر دارید؟ اواسط آن موزیک ویدئو را چطور؟ یعنی زمانی که یک پسر با موهای فرفری و اکت‌های مختص خودش، بخش‌های هیپ هاپ شعر را می‌خواند. در آن زمان کسانی که علاقه‌مند به موسیقی پاپ بودند به سمت بخش‌های پاپ آن اثر با اجرای گروه «بروبکس» جذب شدند. آنها هم که طرفدار هیپ هاپ و رپ بودند، کارهای «هومن گامنو» را پیگیری کردند.


هومن گامنو و نگار جواهریانهومن گامنو و نگار جواهریان

خواننده‌ای که در ادامه باز هم با بروبکس همکاری داشت اما به مرور راه خود را جدا و تک قطعات مستقلش را منتشر کرد. اما این روزها و پس از یک دوره کم سر و صدا، باز هم نام گامنو مطرح شده است. او آهنگساز و خواننده سری جدید برنامه «خندوانه» است که با اجرای «رامبد جوان» است که هر شب از شبکه «نسیم» پخش می‌شود. در کنار حدودا بیست قطعه بی‌کلام برای میان برنامه‌های این مجموعه، قطعات با کلام نظیر «بخند خندوانه» و «خلیج فارس» را هم تولید کرده است. به سراغ هومن گامنو رفتیم تا درباره همکاری‌اش با خندوانه گفتگو کنیم. او با همان چاشنی طنز و خنده‌های همیشگی‌ خود پاسخ سوالات ما را داد و البته اعلام کرد که راه طولانی تا مجاز‌شدن در پیش ندارد!


هومن گامنوهومن گامنو 

از نحوه ورودتان به مجموعه خندوانه برای ما بگویید و اینکه ایده همکاری با «رامبد جوان» و گروهش از کجا شکل گرفت؟

کسی که میان برنامه‌های «خندوانه» را می‌ساخت این پیشنهاد را به من ارائه کرد و به دلیل دوستی قدیمی که با همدیگر داشتیم، من هم قبول کردم.


خواننده سوسن خانومخواننده سوسن خانوم

 

روند تولید قطعات خندوانه چگونه بود ؟

مثل همه کارهایی که همیشه انجام می‌دادم. فقط چون میان‌برنامه‌ها تصویر دارند، این کارها را روی تصویر می‌‌سازیم. برخی از کارها هم در استودیو پخش و خوانده می‌شود که آنها فرقی با کارهای دیگر خودم ندارد.



تصویر هومن گامنوتصویر هومن گامنو 

عوامل تولید این برنامه از ابتدا اعلام کردند که هدف‌هایی نظیر ایجاد نشاط و شادی را دنبال می‌کنند. آیا شما هم بر مبنای همین اهداف تولید قطعات را دنبال کردید یا تفکر متفاوت و مختص خودتان را داشتید؟

اصلی‌ترین دلیل همکاری همین بود که کارهای من همیشه طنز و خنده را همراه داشته است. خلاصه به قول بهزاد عبداللهی(تنظیم کننده کارها) خوراکم خندس! (می خندد!)


گروه سوسن خانومگروه سوسن خانوم

اصولا زمانی که خواننده‌ها و آهنگسازان قرار باشد برای یک برنامه تلویزیونی اثری تولید کنند به دلیل شرایط کار با این رسانه با حساسیت و وسواس عجیبی رو به رو می‌شوند. حتی برخی با توجه به شرایط خاص تلویزیون، همکاری با این رسانه را نمی‌پذیرند. آیا چنین مسائلی هنگام تولید این آثار با چنین مسائلی مواجه بودید؟

به نظر من این برنامه نشان داده که شرایط خیلی خوب و مساعد است.


خواننده سوسن خانومخواننده سوسن خانوم 

از میزان شناخت خود نسبت به شنوندگان موسیقی برای ما بگویید و اینکه درباره علایق و سلایق مخاطبان عامه هم شناخت داشتید؟ یا مخاطب شناسی شما صرفا به همان طیفی محدود می‌شد که شنونده تک قطعاتتان بودند و بر همان مبنا، کارهای خندوانه را تولید کردید؟

کارهای قبلی من، عام و خاص را دربر داشت. الان هم سعی کردم از آن حالت دور نباشم. خدا را شکر مثل اینکه جواب هم داده. البته اینو شما بگین بهتره! شما بگو وحید جان!


هومن گامنوهومن گامنو 

در آثار گذشته خود بیشتر در سبک «هیپ هاپ» فعالیت می‌کردید اما قطعاتی که با صدای شما در خندوانه پخش شد تقریبا به پاپ گرایش داشت. این تغییرات نسبی به دلیل شرایط تلویزیون بود؟

محدودیتی در آهنگ‌ها نبوده و این کارها هم پاپ دارد و هم هیپ هاپ. در آلبوم جدید خودم هم ترکیب این دو خواهد بود.

کلا تمایل نداشتید که در سبک و استایل پاپ آثارتان را ارائه کنید تا مخاطبان بیشتری جذب شوند؟

این نظر شماست و نظر من با شما تفاوت دارد.

از تولید قطعه «خلیج فارس» برای ما بگویید که چرا به سراغ این فضای اکتیو و پرانرژی رفتید؟ در حالیکه معمولا قطعات با این مضمون دارای فضای حماسی هستند.

همه کارها شاد و فان بوده ولی سعی بر این بود که حالت حماسی هم داشته باشد. ترجیع بند خلیج فارس، خلیج همیشگی فارس، وقتی همه با هم می‌گوییم آن حس را منتقل می‌کند.

 
سازمان صدا و سیما از بابت بحث مجوز برای شما مشکلی ایجاد نکرد؟

اگر ایجاد کرده بود که کارها پخش نمی‌شد!

 
از سوی دیگر اسم شما هم به عنوان خواننده و آهنگساز در برنامه ذکر نمی‌شود!

خب برنامه اصلا تیتراژ ندارد!

 
خیلی‌ها می‌دانند که شما خواننده این برنامه هستید. دوست دارید که گامنوی سوسن خانوم در ذهن مخاطبان باشید یا گامنوی خندوانه؟

جدا نیست. اصلا گامنو همان گامنو است با همان سلیقه!

 
از فعالیت‌های شخصی خود چه خبرهای جدیدی دارید؟

مشغول کار روی آلبوم خودم هستم. خیلی باحال و متنوع شده و استایل‌های متفاوت دارد. خودم که بدجوری منتظرش هستم! اگر شما هم منتظرید که پس هم دردیم!

به دنبال کسب مجوز هستید؟ تا کنون اقدامی کرده‌اید؟

در مراحلش هستم و انشاالله طی می‌شود.
 
زمانی را می‌توانید به عنوان موعد انتشار رسمی آلبوم خود عنوان کنید؟

کی کار شیطونه! به امید خدا امسال.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : موسیقی ما