ادعاهای عجیب حافظ ناظری درباره حواشی اخیر!
حافظ ناظری فرزند ۳۶ ساله شهرام ناظری یکی از خوانندگان پیشکسوت موسیقی سنتی ایران است.

گفتگو با حافظ ناظری درباره حواشی اخیر

حافظ درست شبیه به همایون شجریان بخش عمده ای از اشتهار خود را مرهون پدرش است با این حال او نیز مانند همایون سعی می کند ابداعات خود را داشته باشد.

آلبوم «ناگفته» یا «بُعد یازدهم» با آهنگسازی حافظ ناظری و آواز شهرام ناظری و حافظ ناظری، زمستان ۱۳۹۲ در آمریكا انتشار یافت. این آلبوم، بخش نخست پروژه «سمفونی رومی» بود و البته به اندازه کافی منتقد هم داشت.

ناظری که اخیرا به همراه پدرش برگزاری کنسرت هایی موسوم به “ناگفته” را در دستور کار قرار داده در تازه ترین گفتگوی تفصیلی خود ه نکات عجیبی را درباره نقد آثار و افعالش بیان کرده است.

اگر کسی می خواست آلبوم “ناگفته” مرا نقد کند باید می آمد تمام قطعاتی که من اجرا کرده ام را اجرا می کرد

وی با اشاره به اینکه منتقد یک آلبوم باید بتواند قطعات آلبوم را بنوازد ییان می کند: اگر كسی می‌خواست «ناگفته» را نقد كند باید می‌آمد مثلا تمام قطعاتی را كه من اجرا كرده‌ام، اجرا می‌كرد نه به این دلیل كه نشان دهد می‌تواند بلكه به این خاطر كه نشان بدهد می‌فهمد این چیست، بعد می‌گفت ناظری اینجا را چرا این طوری زدی؟ این خوب نیست و باید این طور می‌زدی.

نقد آلبوم موسیقی مانند نقد جراحی قلب باز فلان پزشک نامی!!!

وی ادامه می دهد: ولی یك موقعی من خودم نمی‌توانم كاری را انجام دهم و می‌آیم آن را نقد می‌كنم! متوجه حرفم می‌شوید؟ من نمی‌توانم عمل جراحی قلب فلان پزشك نامی را نقد كنم، وقتی چیزی از آناتومی قلب نمی‌دانم. نقدهایی كه نسبت به من و ناگفته شد كاملا احساسی بود.

شما خیلی در مورد من نمی دانید اما یواش یواش متوجه می شوید

ناظری که به توانایی های بالای خود اشراف فراوان دارد در جایی دیگر از گفتگو بیان می دارد: من از آن آدم‌ها هستم كه هیچ‌وقت برای كارهایی كه می‌كنم تاسف نمی‌خورم چون خیلی با منطق تصمیم می‌گیرم و انجامش می‌دهم. شما خیلی در مورد من نمی‌دانید اما یواش یواش متوجه می‌شوید.

چطور ممکن بود موجودی در ایران پیدا شود که این نوعی که من سه‌تار زدم، بنوازد؟!

حافظ خاطرنشان می سازد: تا یكی، دوسال دیگر صبر كنید و این اتفاقات یادتان باشد، ببینید كه چطور ممكن بود موجودی در ایران پیدا بشود و این نوعی كه من سه تار زدم بنوازد یا آن طور كه من آهنگ ساخته‌ام آهنگسازی كند یا به آن شیوه‌ای كه من خوانده‌ام آواز بخواند. هر سه اینها در یك مجموعه چیزی است كه به نظرم خیلی ویژه است…

یک عکس ساده در اینستاگرام با دوستم می گذارم میشود بزرگترین بحران موسیقی کشور

حافظ ناظری که در سالهای اخیر حرف و حدیثهای فراوانی هم درباره تصاویر صفحه اجتماعیش وجود داشته بیان می دارد: من یك عكس ساده در اینستاگرام با دوستم می‌گذارم می‌شود بزرگ‌ترین بحران موسیقی كشور! نمی‌دانم من باید عكس درخت بگذارم؟ هر كارم می‌شود تبلیغات، فتوشاپ… تازگی‌ها باید بیایم اندازه قدم را هم ثابت كنم و بگم قدم چقدر است! شما به همین‌ها فكر كنید ببینید چه فضایی درست شده!


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : روزنامه شرق