تشییع پیکر خواننده زن کشور در حضور کم مردم و هنرمندان! عکس
مراسم تشییع پیکر شیدا جاهد هنرمند پیشکسوت موسیقی ایرانی چهارشنبه صبح ۱۲ اسفند ماه از مقابل بیمارستان لاله تهران برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر شیدا جاهد

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد شیدا جاهد هنرمند پیشکسوت موسیقی ایرانی روز چهارشنبه ۱۲ اسفند ماه در حالی از مقابل بیمارستان لاله تهران برگزار شد که تعداد بسیار اندکی از هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی در این برنامه حضور داشتند.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در حاشیه برگزاری این مراسم در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیش از ۲۰ سال است که با مرحوم جاهد به جهت فعالیت‌های مستمری که در عرصه موسیقی اصیل ایرانی داشت، آشنا هستم. او از جمله هنرمندانی بود که با تکیه بر آثار فاخر و ارزشمند نسل گذشته موسیقی ایرانی، فعالیت‌های ارزشمندی را در عرصه موسیقی رقم زده است.


مراسم تشییع پیکر زنده یاد شیدا جاهد

مراسم تشییع پیکر زنده یاد شیدا جاهد

 

وی افزود: در چند جلسه‌ای که همراه با تعدادی از هنرمندان به خدمت استاد محمدرضا شجریان می‌رفتیم، می‌دیدم که این هنرمند با چه اشتیاق و علاقه‌مندی حضور فعالی در کارها دارد. وی همواره هنرمندی بود که بر پایه اصالت‌ها به تولید آثار هنری همت می‌گمارد. او هنرمندی بود که هیچ‌گاه کار سخیفی انجام نمی‌داد و این یکی از ارزش‌های بسیار فراوانی است که نباید به راحتی از آن چشم‌پوشی کرد. متاسفانه فضادر این مدت درباره بیماری ایشان به شکلی بود که کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم اما امیدوارم که فضای فعالیت‌های موسیقی در کشور به گونه‌ای طراحی شود که از این پس قدر چنین هنرمندان شایسته‌ای را بدانیم.

مدیرعامل خانه موسیقی در پایان یادآور شد: در این مدت تنها کسی که همراه با فعالیت‌های هنری‌اش در کنار زنده‌یاد شیدا جاهد قرار داشت، همسرش مسعود جاهد بود که مانند یک پرستار دلسوز در کنار وی حضور داشت و شاهد بیماری مهلکی که شیدا جاهد با آن مبارزه می‌کرد، بود. مسعود جاهد هنرمندی است که در این سال‌ها صبورانه و پایدار در کنار زنده‌یاد جاهد جانانه حضور داشت و مانند پروانه‌ای دور این شمع می‌گشت.


مسعود جاهد همسر شیدا جاهد

مسعود جاهد همسر شیدا جاهد

 

فرزاد طالبی سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس سجادی مشاور معاون هنری وزیر ارشاد و مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، محمد سریر رئیس هیات مدیره خانه موسیقی، هنگامه اخوان، پری ملکی، سهیلا پورگرامی، ژیوار شیخ‌الاسلامی، سامان احتشامی، علی عزیزی، بهنام شهرکی و افشین معصومی از جمله افرادی بودند که صبح امروز در بیمارستان لاله تهران برای مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد شیدا جاهد به سمت قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا(س) حضور داشتند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com