محسن چاووشی قصد داشت از مرز دریایی از ایران خارج شود!!
محسن چاووشی در مصاحبه جدیدش جزئیاتی از فعالیت های دوران غیرمجازش را بیان کرده بود و درمورد امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما صحبت هایی انجام داد که با واکنش این تهیه کننده روبرو شده است.

خروج محسن چاووشی از ایران

محسن چاووشی خواننده محبوب موسیقی پاپ ایرانی اخیرا در گفتگویی تفصیلی برخی ادعاها درباره حضور در دفتر امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما را طرح کرد.
چاووشی در آن گفتگو با اشاره به اینکه مدتی از دوران غیرمجازش را در استودیوی آفاق  متعلق به امیرحسین شریفی گذرانده است از این گفت که حتی آلبومهای “متاسفم” و قطعات “سنتوری” را هم در همین استودیو ضبط کرده است اما بعد از حدود ۹ ماه حضور در این استودیو به دلیل آنچه رفتار مدیر استودیو قلمداد شده آنجا را ترک کرده است.



محسن چاووشی پسر خوب و جوان محترمی بود

واکنش امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما نسبت به این ادعاها جالب است. شریفی با اشاره به اینکه به واسطه فرزندش شاهرخ با چاووشی آشنا شده است , گفت: محسن پسر خوب و جوان محترمی بود و رابطه اش آن قدر با من صمیمانه بود که مرا 'عمو' خطاب می کرد.
وی ادامه داد: چاووشی درباره ارتباط با من تقریبا همه چیز را گفته است به جز یک چیز؛ آن هم اینکه وی مدتی بعد از حضور در استودیوی آفاق قید ایران را زد و در حال رفتن از ایران بود که او را برگرداندم و مجددا در استودیو کارش را ادامه داد که به تولید اثر خاطره انگیز “سنتوری” هم منجر شد.


از روی آب، او را برگرداندم

این تهیه کننده در شرح مهاجرت ناتمام چاووشی از ایران گفت: دقیقا یادم است در جاده شمال در حال رانندگی بودم که محسن تماس گرفت و گفت روی آب است!
شریفی افزود: در مسیر تهران به شمال حوالی آبعلی بودم که محسن تماس گرفت و گفت 'عمو دارم می روم'. وی گویا قصد داشت از مرز دریایی از کشور خارج شود و من خودرو را کنار زده و ایستادم و گفتم همین الان برگرد.
تهیه کننده 'پری' مهرجویی و 'ضیافت' کیمیایی خاطرنشان ساخت: انصافا محسن پسری بود که احترام بزرگترها را نگه می داشت و همین حرف من باعث شد که به کشور بازگردد و بعدتر مجوز هم بگیرد وگرنه شاید اگر آن تماس نبود وی الان ایران نبود و به بیان بهتر از روی آب، او را برگرداندم.


ابدا برخورد بدی میان ما صورت نگرفت

امیرحسین شریفی درباره آن بخش از گفته های چاووشی که گفته به دلیل رفتار خاص وی مجبور به ترک استودیو آفاق شده است گفت: ابدا برخورد بدی میان ما صورت نگرفت و تا آخرین لحظه ای که کنار ما بود مانند پدر کنارش بودم و هیچ مشکلی با هم نداشتیم. چاووشی آن قدر پسر مودبی بوده و هست که اصلا امکان شکل گیری برخورد پیش نمی آید.


مشکل محسن با حراست ارشاد بود

وی خاطرنشان ساخت: مشکل اصلی محسن در آن دوران نداشتن مجوز بود که گویا حراست ارشاد درباره اش سختگیری های خاصی را انجام می داد و من هم سعی کردم با ایجاد شرایط کار در استودیو بهش کمک کنم. البته که اگر مجوز می گرفت برای انتشار آلبوم هم بهش کمک می کردم که در آن مدت مجوز نگرفت.


نه فقط چاووشی که محسن یگانه و فرزاد فرزین هم در دفتر ما رفت و آمد داشتند

شریفی که آخرین تولیدش فیلم ضدداعش 'آوازهای سرزمین من' بوده است با اشاره به اینکه در آن روزگار سعی می کرد از بیشتر خوانندگانی که مشکل مجوز داشتند حمایت کند اظهار داشت: نه فقط محسن چاووشی که خوانندگانی چون محسن یگانه و فرزاد فرزین هم در دفتر ما رفت و آمد داشتند و البته اگر مجوز می داشتند حتی امکان همکاری سینمایی با آنها فراهم بود.
وی ادامه داد: خسرو معصومی، سیروس الوند و اسماعیل فلاح پور از جمله کارگردانانی بودند که در آن زمان با آنها برای تولید آثاری با حضور این چهره های جوان و مستعد صحبتهایی انجام دادیم که به دلیل مشکل مجوز، امکان همکاری پیش نیامد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : cinemajournal.ir