جزئیاتی از زندگی پرواز همای خواننده موسیقی سنتی
پرواز همای خواننده 37 ساله کشورمان که طرفداران زیادی دارد به بیان جزئیاتی از زندگی شخصی اش پرداخته است.

فعالیت هنری پرواز همای

پرواز همای جزو معدود خوانندگان موسیقی سنتی است که سالها غیرمجاز بود و نمی توانست به صورت رسمی فعالیت کند.
این خواننده اما این روزها دیگر مجاز شده و  می تواند هم کنسرت بگذارد و هم آلبوم منتشر کند.

پرواز همای اخیرا در گفتگویی تصویری که با آزاده صمدی بازیگر زن سینما و احسان کرمی مجری تلویزیون در قالب برنامه اینترنتی 'چارگوش' داشت،  به افشای برخی از ناگفته های زندگیش پرداخت.

همای در بخشی از برنامه 'چارگوش' گفت: بسیاری خواستند که من به ایران برگردم و عده ای دیگر هم تلاش کردند که برنگردم. وقفه ۸ ساله ای که باعث شد تا در ایران کنسرت ندهم، صرفا به دلیل برگزاری کنسرت هایم در دیگر کشورها بود. متاسفانه عده ای تصورمی کنند خارج از ایران چه خبر است! در حالیکه همه چیز در همین کشور خودمان ایران است .
وی در بخش دیگری از این برنامه بیان داشت: هیچ وقت از ایران نرفته بودم و فقط برای کنسرت هایم از ایران فته بودم. متاسفانه شرایطی پیش آمد و موجب شد تا تصویر اشتباهی از رفتن من، در ذهن خیلی ها باقی بماند، به همین دلیل گفتند که همای از ایران فرار کرده است.

توزیع رایگان ۲۰ هزار سی.دی در کنسرت های شجریان و ناظری

همای ادامه داد : خاطرات زیادی دارم؛ در واقع همه زخم های من از دورانی است که تا به امروز رسیده ام. فراموش نمی کنم که با همسرم در کنسرت های استادان موسیقی، محمدرضا شجریان و شهرام ناظری شرکت می کردم به این بهانه که بتوانم حدود۲۰۰۰۰ سی دی که از صدایم رایت کرده بودم را به صورت رایگان در اختیار مردم گذاشتم.
همای درباره کنسرت های خارج از ایران در این برنامه گفت: به نظر عده ای برگزار کردن کنسرت در خارج از ایران، تنها بخاطر سود پولی و مالی است اما من به عنوان کسی که از نزدیک شاهد این موضوع بودم معتقدم کنسرت برگزار کردن در خارج از ایران به جز ضرر مالی، هیچ چیز دیگری ندارد.

برنامه ای مخصوص موسیقی

برنامه موسیقی “چارگوش” مدتی است که به شکل انحصاری از سایت آپارات هر سه شنبه شب پخش می شود.
گفتنی است، این برنامه شامل بخش های مختلفی از جمله اجرای زنده، گفتگو با مهمان و مسابقه استعدادیابی است و هر هفته یکی از چهره های مطرح موسیقی ایران به برنامه دعوت شده و مجری برنامه راجع به آثار هنرمند و مسایل موسیقی ایران به گپ و گفت می پردازد.
همچنین در این برنامه یک یا چند گروه موسیقی به صورت زنده قطعه ای را در حضور مهمان برنامه اجرا خواهند کرد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : cinemajournal.ir