گزارشی از سومین شب جشنواره موسیقی  فجر
در سومین شب از جشنواره ی موسیقی فجر اجراهای جذاب و هیجان انگیزی اتفاق افتاد و خوانندگان و گروه های مختلف به اجرای قطعات موسیقی پرداختند.

اجرای پرشکوه سالار عقیلی در سومین شب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر

*در نخستین سانس از اجراهای سومین شب از جشنواره موسیقی فجر، کنسرت ارکستر مهر در تالار وحدت به رهبری ناصر ایزدی برگزار شد. امیر رفعتی و محمد صرفه‌جو خواننده‌های ارکستر بودند. معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر موسیقی و استاد نادر گلچین از جمله مهمانان ویژه این برنامه بودند.
*در همین ساعت سالن رودکی میزبان ارکستر بادی کارا به سرپرستی مهسا خطیب‌زاده و با رهبری بردیا کیارس بود. کنسرتی که با اجراهای قطعات آرام آغاز و با قطعات هیجان انگیز به پایان رسید. اکثر نوازنده‌های گروه را گروه سنی جوانان تشکیل می دادند که تسلطشان به ساز‌ها بی نظیر بود.نادر مشایخی رهبر سابق ارکستر سمفونیک تهران و یکی از سرشناس ترین موسیقی‌دان های کشور هم در این کنسرت حضور داشت و در مصاحبه های بعد از اجرا به تمجید از عملکرد این گروه پرداخت.
*در ساعت 18 و 30 دقیقه کیان پورتراب بود که همراه با آرش ملا کریمی و دو نوازنده خود به روی استیج رفتند. این اجرای تلفیقی و اکسپریمنتال هر چند فقط 4 هنرمند بر روی صحنه داشت و گاهاً به دونوازی و یا حتی تک‌نوازی نیز تبدیل می‌شد، اما هیجان بی نظیری برای حضار ایجاد کرد. این کنسرت تلفیقی با استفاده از ساز الکترونیک و با کرال و آوا اجرا شد. با وجود تجربه کم گروه کنسرتی جذاب برگزار شد. هماهنگی نور و موزیک هم در نوع خود جالب بود. نوربخش مدیر جشنواره هم در این کنسرت حاضر بود.
*در فرهنگسرای نیاوران دو کنسرت در بخش نواحی بانوان انجام شد.:
1_ نخست گروه موسیقی "ژیوار" به سرپرستی ژیوار شیخ الاسلامی ساعت 18:30 برای بانوان ایران زمین موسیقی نواخت.
2_گروه موسیقی "نگین" نیز ساعت 21:30 با بانوان مخاطب خود دیدار کرد.
*شهرام شکوهی هم راس ساعت 19 در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی به روی استیج رفت. در میان جمعیت صندلی های خالی دیده می شد و تمام سالن از جمعیت پر نشده بود. جوی نسبتا آرام تا پایان اجرای شکوهی در سالن حاکم بود.
*در ساعت 21 و 30 دقیقه و در تالار وحدت گروه نسبتا گمنام کر نامیرا اجرا کردند. هر چند این گروه با استقبال فراوانی روبرو نشد، کار تازه ای را برای حفاظت از محیط زیست و زمین پاک آن هم به وسیله موسیقی آغاز کرده است. کنسرت «زمین مقدس» در حالی سومین روز جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت که فرهاد هراتی - خالق این اثر و رهبر گروه کر نامیرا - گفت:
هر چند امیدی نیست اما امیدوارم حال زمین خوب شود. این کنسرت به شکلی متفاوت و با اجرای مشترک گروه‌های کر «نامیرا» و «فیلارمونیک ایران» شامگاه ٢٦ دی ماه در تالار وحدت برگزار شد. هنگام اجرا، تصاویر ویدیویی مربوط به محیط زیست و بخش‌های مختلف این اثر در پس‌ صحنه به‌ نمایش درمی‌آمد. در این اجرا مهمانانی چون مانند علی‌اشرف آریانپور، علیرضا عصار، ناصر چشم‌آذر، افشین یدالهی، سامان احتشامی، پویا نیک‌پور، فرهاد قائمیان و غیره حضور داشتند.
"ترانه های ماندگار" به سرپرستی آرمین قیطاسی هم ساعت 21:30 در سالن رودکی اجرایی متفاوت را برگزار کردند.
*گروه بمرانی هم در همین ساعت در برج آزادی با اجرای قطعاتی از آلبوم جویدشان همه هوادارانشان را غافلگیر کردند.
*با قاطعیت باید بگوییم که هیجان انگیز ترین اجرای شب سوم جشنواره امسال متعلق به امید حاجیلی و گروهش است. جو سالن و همراهی حضار با حاجیلی بی نظیر بود. وی در این کنسرت یادی از مرحوم ناصر عبداللهی کرد و قطعه ای که سال ها پیش با وی خوانده بود را هم اجرا و یاد او را زنده کرد،
*اما حسن ختام شب سوم جشنواره را سالار عقیلی با اجرای قطعات ماندگار حماسی و احساسیش رقم زد. هم سالن کنسرت برج میلاد مملو از جمعیت بود و هم مهمانان مهمی چون علی مراد خانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آن حضور داشتند. پس از تنها کنسرت برج میلاد در شب سوم جشنواره موسیقی، مراد خانی با عقیلی گفت و گو کرد.

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع:yjc.ir