ماجرای محسن چاوشی و گاز گرفتن سگ ملکه انگلیس
 بهمن بابازاده درباره صحبت‌های شهرام آذر در برنامه استیج و پاسخ عجولانه محسن چاوشی یادداشتی را منتشر کرد.

نقدی بر اقدام عجولانه محسن چاوشی در انتشار دو فیلم از اجرای زنده خود

شهرام آذر(سندی) در یک برنامه  استعدادیابی که از شبکه‌های ماهواره‌ای در حال پخش است به صدای محسن چاوشی ایراد گرفت و گفت:
صدای چاوشی کامپیوتری و دستکاری شده است.

محسن چاوشی نیز در واکنش به صحبت‌های سندی 2 فیلم از اجرای زنده خود منتشر کرده است. وی همچنین از طرفدارانش خواست به شهرام آذر توهین نکنند.

بهمن بابازاده از فعالان عرصه موسیقی پاپ در این‌باره یادداشتی منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید.

"اینکه از خواب بیدار می‌شویم و می‌بینیم یک ادعای تکراری و بی‌استناد، بار دیگر به قدری بزرگ و بزرگ‌تر شده که بالاخره طرف مقابل را به واکنش واداشته، اتفاق تکراری این روزها درباره محسن چاوشی است."

«سندی» در برنامه استیج گفته:

«صدای محسن چاوشی ساختگی است و او برای صداسازی از دستگاه استفاده می‌کند».

اتفاقی که به رویه معمول این برنامه فقط و فقط برای حاشیه‌سازی و جلب توجه و به صورت کاملا برنامه‌ریزی شده روی آنتن گفته می‌شود تا طبق پیش‌بینی اولیه، با جنجال‌های وسیع دوستداران چاوشیست به این موضوع، استراتژیست‌های استیج نان‌شان در روغن خیس بخورد و این مسابقه بیشتر و بیشتر در فضای مجازی به چشم بیاید و از این حواشی بهترین استفاده را کنند. اقدامی که بارها از سوی خواننده‌های مختلف برای سوء‌استفاده و جلب توجه در همین جغرافیای داخلی هم استفاده و دستمالی شده و به شدت هم مورد استقبال و توجه قرار گرفته و حالا شدت تاثیرگذاری نام چاوشی به بیرون از مرزها هم رسیده.

سندی با علم  به اینکه این ماجرا چقدر واهی و ساختگی است، آن را به زبان می‌آورد و به خوبی هم کار خودش را انجام می‌دهد. نیم ساعت بعد از اتمام «استیج» بخش کامنت‌های اینستاگرام سندی غیرفعال می‌شود تا تیفوسی‌های چاوشی در فضای مجازی به شدت عصبی شوند و از هیچ ابزاری دریغ نکنند تا ناخواسته برای «بزرگ‌تر کردن استیج» همه جوره مایه بگذارند. این فرمول دستمالی شده، فرمولی‌ست که پیش از این هم بارها جوابش را پس داده ولی شب گذشته اقدام عجولانه و غیرحرفه‌ای محسن چاوشی و ادمین‌هایش برای مقابله با این اتفاقات، شوک بزرگی برای من بود که باعث شد این یادداشت را بنویسم.

گفتم «اقدام عجولانه» و حالا در عجبم که در ساعت‌هایی که بالای هشتاد درصد رسانه‌ها و مردم خواب بودند، انتشار دو ویدئو برای اثبات حقانیت صدای چاوشی و تاکید روی ساختگی نبودن آن، قرار است کدام بخش از استراتژی پسر همیشه باهوش موسیقی پاپ ایران را در جامعه خارج از ایران تداعی کند؟

این رفتار عجولانه و غیرحرفه‌ای در پاسخ دادن به ادعاهای واهی و دستمالی شده خواننده‌های از دور خارج شده استیج، و البته رفتارهای مشابه در پاسخگویی در مواقع مختلف، من را یاد مثال مهمی انداخت که در دانشکده خبر و در سال‌های ابتدایی آموزش روزنامه‌نگاری به ما گفته بودند و من از آن، نتایج و ایده‌های زیادی گرفتم. اینکه مولفه‌های یک خبر داغ و مهم، تنها در جذابیت‌های اجتماعی آن نهفته است و مثلا:

«اگر سگی پاچه ملکه انگلیس را گاز بگیرد هیچ ارزش خبری‌ای ندارد ولی اگر ملکه انگلیس سگ را گاز بگیرد، این خبر مهم‌ترین و جدی‌ترین و داغ‌ترین خبر آن روز رسانه‌ها می‌تواند باشد!»

حالا قصه، قصه محسن چاوشی و اتفاقات دیشب است.

خودتان به‌جای کلمه "سگ" و "ملکه انگلیس" کلمات مناسب و در خور شأن را قرار دهید...!

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: ilna.ir