کنسرت حمید عسگری
بنیامین بهادری چند روزی پس از انتشار آلبوم جدیدش «بنیامین 88» در اولین مصاحبه اش بعد از سه سال سکوت، حرفهای جالبی را به زبان آورد و در این بین حمید عسگری هم از نیش و کنایه‌های او بی نصیب نماند....

کنسرت خواننده پر حاشیه امسال، با انرژی تمام در شهریار برگزار شد
با رونق گرفتن کنسرت‌های پاییزه خواننده‌های پاپ، دوباره فضای موسیقی در کشور و به خصوص تهران، رنگ و رویی عوض کرده و بازار کساد و راکد موسیقی پاپ، جانی دوباره گرفته؛ مخصوصا که خواننده‌های محبوب پاپ، در این زمینه کم نگذاشته‌اند تا همه با هر سلیقه‌ای بالاخره بتوانند در سالن کنسرت خواننده ای جیغ بکشند. محسن یگانه، حمید عسگری، فرزاد فرزین، رضا صادقی و.... همگی کسانی هستند که این روزها بازار کنسرت‌هایشان داغ است. اما در هفته ای که گذشت، جمع کنسرت‌های پاپ در تهران و شهریار حسابی جمع بود. از کنسرت سراسر حاشیه محسن یگانه در شهریار بگیر تا کنسرت بزرگ فرزاد فرزین در برج میلاد. ولی نزدیکی تاریخ انتشار آلبوم جدید حمید عسگری و اتفاقات بامزه ای که در اجرای شهریارش رخ داد، ما را قلقلک داد تا دور همی‌، سری به حال و هوای سالن میلاد قائم مقام شهریار بزنیم.
از همان اول همه چیز مشخص می‌شود. بین کسانی که بلیت 10 هزار تومانی یا 40 هزار تومانی خریده اند، هیچ فرقی وجود ندارد! چون اصلا صندلی‌های سالن شماره گذاری نشده‌اند. برای همین است که هر کسی زودتر وارد سالن شده، جای بهتری نشسته و خلاصه بلیت 40 هزار تومانی کیلو چند است؟ سالن کیپ تا کیپ از جمعیت پر شده و همه برای حضور عسگری روی استیج لحظه شماری می‌کنند. گروه در حال چک کردن صدا هستند و ملت با هر بهانه‌ای سالن را روی سرشان می‌گذارند. بالاخره سر و کله  عسگری سر تا پا مشکی پوش با یک شال بنفش براق دور گردنش پیدا می‌شود تا قطعه "قسمت"، سالن را ببرد توی هوا: "قسمت نمی‌شه انگار... دست تو رو بگیرم..." گروه با انرژی تمام می‌نوازد و عسگری هم قطعات را با تمام انرژی و قدرت می‌خواند و همین باعث می‌شود شرشر عرق از سر و روی او سرازیر شود.  اما ملت که هیچ جوری کوتاه بیا نیستند، با فریادهایشان دوباره و سه باره خواهان اجرای قطعاتی مثل: "ناشناس" "آره تو همونی که می‌خوام"  و "قسمت"  را دارند و او هم از جان مایه می‌گذارد تا در برابر شهریاری هیچ رقمه کم نیاورد. "تلافی"  و "گریه‌های تو واسه من" پشت سر هم به اجرا درمی‌آیند. تا بعد از آن اجرای بی‌نظیر و تکنوازی ویولن توسط نیما وارسته شروع شود."آره تو همونی که می‌خوام" قطعه بعدی است که سالن را به هوا می‌فرستد."به دلم مونده یه بار." "وقت رفتن" "فکر می‌کنی کی هستی،" "و بازم دلم گرفته" از دیگر قطعاتی هستند که اجرا می‌شوند و آن قدر با استقبال رو به رو می‌شوند که همه سالن با عسگری همخوانی می‌کنند؛ "آخه تو عزیز قصه‌های می‌... آخه تو شعر روی لبامی‌..." بعد از این قطعات نوبت قطعه محبوب عسگری است تا شهریار را روی سرش بگذارد؛ "ناشناسی واسه من... ناشناسی واسه چشمام..." در بخش ترانه‌های در خواستی هم قسمت و تلافی و باز هم ناشناس اجرا می‌شوند تا عسگری در میان موسیقی ای که گروهش می‌نوازد، استیج را ترک کند. البته قبل از آن عسگری شال بنفش را می‌بوسد و به میان جمعیت پرتاب می‌کند تا جنجال بر سر این شال، خودش داستانی شود.
کنسرت حمید عسگری در شهریار داغ‌ترین کنسرت این هفته بود.

از ابتدای امسال حرف و حدیث‌های زیادی دور و بر حمید عسگری وجود داشته؛ حاشیه‌هایی که انکار نمی‌خواهند دست از سر او بردارند.
چند دقیقه تا انفجار
از قرار معلوم حالا که چند روزی بیشتر به انتشار آلبوم جدید حمید عسگری نمانده، جار و جنجال هم دور و برش بیشتر شده. البته این فقط محدود به حمید عسگری نمی‌شود؛ این روزها جو عجیب و غریبی بین خواننده‌های پاپ به وجود آمده و همگی یک جورهایی به جان هم افتاده اند. حالا هم که تاریخ انتشار آلبوم حمید عسگری نزدیک شده، حاشیه‌های دور و برش چند برابر شده است. البته عسگری از ابتدای سال 88 هر هفته بالاخره با یک حاشیه پر سرو صدا در صدر اخبار موسیقی پاپ بوده است. حالا که کنسرت پر حاشیه اش هم تمام شده چند برش کوتاه از همه حرف و حدیث‌هایی که دور و بر عسگری به وجود آمده را مرور می‌کنیم.
 
 قرار دارد با هدایت فیلم 
عسگری 200 میلیونی شد!
این خبر هم از آن خبرهایی بود که قرار نبود رسانه ای شود ولی به یک باره علنی و به خبر یک بسیاری از مجله‌ها و سایت‌ها تبدیل شد. اما اصل خبر از این قرار بود که حمید عسگری با یک قرارداد 200میلیون تومانی با هدایت فیلم، برای دو فیلم و سه کنسرت به توافق رسیده است. با رسانه ای‌تر شدن جزئیات این قرار داد و اینکه عسگری طبق یکی از بندهای این قرار داد نمی‌تواند بدون هماهنگی با هدایت فیلم در اجرای هیچ برنامه ای شرکت کند. دوباره نوک پیکان حاشیه‌ها به سمت او چرخید و عده ای با غیر حرفه ای جلوه دادن این قرار داد، سعی در تحریک عسگری برای فسخ این توافق داشتند.
اما خیلی زود وجود یک چنین بندی در قرار داد عسگری، از سوی مدیران ارشد هدایت فیلم تکذیب شد تا سرو صدا‌ها بخوابد و آرامشی نسبی حول و حوش این خواننده برقرار شد.
در همان روزها تیترهایی مثل: گران‌ترین خواننده پاپ ایران حسابی باعث دردسر حمید عسگری شد.
 
بنیامین علیه عسگری
یه روز تلافی می‌کنم...
بنیامین بهادری چند روزی پس از انتشار آلبوم جدیدش "بنیامین 88" در اولین مصاحبه اش بعد از سه سال سکوت، حرفهای جالبی را به زبان آورد و در این بین حمید عسگری هم از نیش و کنایه‌های او بی‌نصیب نماند؛ «جامعه موسیقی ما پر شده از تقیلدها و شبیه خوانی‌ها؛ مثلا همین حمید عسگری. او نمی‌تواند این واقعیت محض را کتمان کند که موسیقی اش را از خود من و صدایش را یکی از خواننده‌های ایرانی-لس آنجلسی وام گرفته است!» البته ماجرا به همین جا ختم نشد. با اینکه حمید عسگری می‌خواست سیاست سکوت را در برابر بنیامین و اظهارنظرهایش در پیش بگیرد اما نتوانست و فقط با چند جمله جواب همه اظهار نظرهای او را داد: «بنیامین سعی دارد با ایجاد سر و صدا، آلبوم افتضاحش را بیشتر در جامعه جا بندازد. بعد از انتشار آلبوم جدیدم، همه صحبتهای او را تلافی خواهم کرد!» در این میان البته حرف و حدیث‌هایی هم در مورد انتشار نامه‌ای به قلم عسگری علیه بنیامین به وجود آمد.
 فریدون جیرانی و حمید عسگری 
 آکتور سینما؟
خبر در عین کوتاهی و سادگی، پر حاشیه بود و پر سر و صدا، "حمید عسگری به عنوان بازیگر نقش اول فیلم جدید فریدون جیرانی انتخاب شد."
خبر بازتاب‌های مختلفی داشت و رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف در تکاپوی در آوردن صحت و سقم خبر افتادند. اما اصل ماجرا از حضور توام حمید عسگری و فریدون جیرانی در دفتر هدایت فیلم آب می‌خورد و حضور اتفاقی یکی از خبرنگاران سینمایی در آنجا. همین موضوع باعث سر زبان افتادن چنین خبری شد.
ماجرا زمانی جالب تر شد که جیرانی و عسگری هیچ کدام اصل خبر را نه تایید کردند و نه تکذیب تا گمانه زنی‌های بیشتر و بیشتر شوند. کمی ‌که از ماجرا گذشت مشخص شد که قرار بوده همه چیز در سکوت کامل خبری تا نهایی شدن قرار دادها پیش برود.
طبق اخبار منتشر شده، عسگری حتی از تست لباس و تست گریم هم توانسته بود موفق و سربلند بیرون بیاید ولی به یک باره همه برنامه‌ها به هم خورده و تداوم این همکاری در‌هاله ای از ابهام قرار می‌گیرد. همین که خبر با سرعت پیچیده، حاشیه‌های آن عسگری را وارد حاشیه‌های بعدی اش در سال 88 کرد.  
 
 آلبوم کما 2 
کجای دنیا ؟؟
امسال قرعه به نام پاییز افتاد. با اینکه میانه بهار، خیلی از خواننده‌های مطرح پاپ با آلبوم‌های جدید، هوش از سر طرفدارانشان بردند اما وقتی ماه رمضان پایان تابستان باشد.
پاییز هم می‌شود فصل آلبوم‌های تازه و رنگ و وارنگ. در این میان اما طرفدارهای عسگری بیش از همه چشم انتظاری کشیده اند. آلبوم "کما 2"  از پیش از نوروز 88 سر زبانها افتاده ولی هنوز روی پیشخوان فروشگاههای موسیقی قرار نگرفته است. ابتدا قرار بود چند روزی پیش از عید، این آلبوم همزمان با کنسرت او در برج میلاد منتشر شود که هر دوی این اتفاق‌ها به خاطره پیوست.
بعد از آن پس از انتخابات و بعد از انتشار آلبوم بنیامین و سیروان، به عنوان زمان انتشار کما 2 مشخص شد که آن هم نیامد. عید فطر آخرین مهلت بود اما باز هم کما 2 نیامد تا این آلبوم همچنان در پستوی استودیوی عسگری و نیما وارسته باقی بماند.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: هفته نامه همشهری جوان/ شماره 233/ بهمن بابا زاده
بازنشر اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
محسن یگانه از کنسرت شلوغش در کیش می‌گوید!!
همه حاشیه‌های کنسرت هیجان‌انگیز رضا صادقی در کرج!
 از آلبوم‌های جدید تابستانی ستاره‌های موسیقی چه خبر؟!!
کالبدشکافی آلبوم‌های دوم ستاره‌های موسیقی ایران!
گفتگو با بنیامین بهادری