اگر سوله خالی دارید به این هنرمند بدهید!
در این مملکت پر از سوله، دنبال یک سوله هستیم تا بتوانیم آن را به فضایی تبدیل کنیم که برای اجراهای متعدد تئاتر استفاده شود.
حمید پورآذری برای اجرای نمایش تازه‌اش دنبال یک سوله است و می‌گوید در این مملکت که پر از سوله است، دنبال یک سوله هستیم!

این کارگردان تئاتر که مدتی است قصد دارد نمایش تازه‌اش را با نام «سال ثانیه» اجرا کند، درباره وضعیت اجرای این اثر به خبرنگار تئاتر ایسنا، گفت: در این مملکت پر از سوله، دنبال یک سوله هستیم تا بتوانیم آن را به فضایی تبدیل کنیم که برای اجراهای متعدد استفاده شود.

او اضافه کرد: اگر چنین سوله‌ای در اختیارمان قرار بدهند، گروه ما خود می‌تواند آن را تجهیز و آماده کند.

سرپرست گروه تئاتر «پاپتی‌ها» خاططرنشان کرد: ما این سوله را فقط برای اجرای یک نمایش خاص نمی‌خواهیم بلکه می‌خواهیم نمایش‌های متعددی را به شکل خصوصی در آن اجرا کنیم.

  حمید پورآذری چندی پیش نمایش «سال ثانیه» را با حضور تعدادی بازیگر زن جوان در جشنواره تئاتر زوریخ که یکی از معتبرترین جشنواره‌های هنری سوییس است، اجرا کرد و مدتی است قصد دارد همین نمایش را در ایران نیز اجرا کند اما هنوز نتوانسته مکانی مناسب این اجرا پیدا کند.

او معتقد است این نمایش باید در یک سوله اجرا شود.

نویسنده نمایشنامه«سال ثانیه» نشمینه نوروزی و تم اولیه آن درباره فراموشی است. این نمایش یک اثر زنانه به حساب می‌آید و تمام بازیگران آن زن هستند. در این نمایش آبان حسین‌آبادی، مریم حیدری، مینا زمان، تینا یونس‌تبار، سعیده نیازخوانی، سوده سعدایی، سحر صبا، پرستو قربانی، نسرین درخشان‌زاده و هدا حیدری حضور دارند.

حمید پورآذری این روزها به عنوان مشاور کارگردان با اجرای نمایش «مردی برای تمام فصول» کار بهمن فرمان‌آرا همکاری دارد که به تازگی اجرای خود را در تالار وحدت آغاز کرده است.



گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir


مطالب پیشنهادی:
الهام چرخنده در بیمارستان بستری شد
چهره های سینمایی-کاش بهــرام زودتر بچه دار ميشد!
آخرین وضعیت مرتضی پاشایی در بیمارستان
مهتاب کرامتی: سلامت و زیبایی ام را مدیون مادرم هستم
بهرام رادان در فیلمی ایرانی-امریکایی به نام "پولاریس" در کالیفرنیا جلوی دوربین رفت