«ملاقات بانوی سالخورده» با این‌که پیش از جشنواره‌ی تئاتر فجر اجرای عمومی داشت، شامگاه 6 بهمن ماه با استقبال تماشاگران روبرو شد.
 تماشاگران سی‌وسومین جشنواره فجر که تمام صندلی‌های تالار اصلی تئاتر شهر را پر کردند، آنچنان از کار موزیکال و فانتزی «هادی حجازی‌فر» تحت تاثیر قرار گرفته بودند که با دست‌هایشان آهنگ پایانی نمایش را همراهی کردند‌، ایستادند و با خنده بازیگران به روی سن آنها را بدرقه کردند.

«ملاقات بانوی سالخورده» که اقتباسی از نمایشنامه «فردریک دورنمات» بود، با افزودن عناصر فانتزی همچون موسیقی و آواز، عروسک‌گردانی‌، چهره‌پردازی و طراحی صحنه متفاوت توانست از قالب روتین اغلب نمایش‌هایی که این روزها در جشنواره می‌بینیم، خارج شود.



مخاطبان بارها در طول اجرا به طنز کلامی و موقعیتی که هنرپیشه‌های این اثر عرضه ‌کردند، با صدای بلند خندیدند و به تماشای قصه‌ای نشستند که می‌شد خود را جای هر یک از شخصیت‌هایش گذاشت و با او همذات‌پنداری کرد.

داستان «ملاقات بانوی سالخورده» درباره‌ بازگشت زنی به شهری است که دوران جوانی‌اش را در آن سپری کرده است. او که اکنون زنی ثروتمند و بانفوذ است، با برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده به موطنش برمی‌گردد تا جفایی که در گذشته در حقش شده، تلافی کند و عدالت را آن‌گونه که خود تعریف می‌کند به اجرا درآورد.



«محمدصادق ملک‌»، «پری‌ناز لطف‌الهی»‌، «آرش فلاحت‌پیشه» و «بهناز نادری» از جمله بازیگران این نمایش بودند که در دو سانس 18 و 20:30 به روی صحنه رفت.
«حامد ذبیحی»‌، «سجاد هاشمی‌»، «سینا رستگاری» و «حسین دیوان» هم از بازی‌دهندگان عروسک‌هایی بودند که با حضورشان بخش فانتزی داستان را به خوبی جلو بردند.



پس از اتمام اجرا و دست زدن ریتمیک مخاطبان با سرود شاد بازیگران، حجازی‌فر روی صحنه آمد و گفت: «ما امشب پس از مدت‌ها بدون تمرین روی صحنه حاضر شدیم و من ممنونم از این گروه که شش ماه بدون هیچ چشم‌داشتی همکاری کردند. شاید کمی خودخواهانه به نظر برسد، اما اجرای امشب را تقدیم می‌کنم به خود گروه اجرایی نمایش.»



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir

مطالب پیشنهادی :
رضا رویگری: از مردم میخوام من را دعا کنند
درگذشت خواننده سرشناس
علی دایی به دیدن تئاتر پژمان جمشیدی رفت!
آیا امسال کلاه قرمزی از تلویزیون پخش می شود؟
حضور مجدد ملی پوشان در یک سریال!