امیرعلی دانایی از نمایش «کابوس شب نیمه‌ آذر» کنار رفت.
طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است  نمایش "کابوس شب نیمه آذر" به کارگردانی علی کشوری (فرزند شهید کشوری) با بازی امیرعلی دانایی در تالار تازه تعمیر شده «سایه» اجرا شود، اما اخیرا تغییراتی در بازیگران این نمایش ایجاد شده است.

کشوری دراین‌باره گفت: امیرعلی دانایی نقش اصلی نمایش را برعهده داشت که به دلیل بیماری حنجره‌ای که دارد نتوانست با گروه همکاری کند و به همین دلیل پویا امینی جایگزین او شده است.

وی افزود: نمایش «کابوس شب نیمه‌ آذر» برداشتی آزاد از زندگی شهید احمد کشوری و خانواده‌اش است که موضوع آن فقط به جنگ برنمی‌گردد و روایت‌هایی از خاطرات ایشان نقل می‌شود.

به گفته وی در این نمایش که متن آن توسط ایوب آقاخانی به نگارش درآمده است، بیشتر زندگی امروزه همسر،‌فرزند و همرزم این شهید روایت می‌شود و در اصل دغدغه‌های این جمع به عنوان نمونه کوچکی از جامعه ایران که با جنگ درگیر بوده و هستند نشان داده خواهد شد.

کشوری همچنین درباره زمان اجرای این نمایش یک ساعته گفت: طبق وعده داده شده،‌سالن «سایه» تئاترشهر تا 22 بهمن آماده می‌شود و احتمالا پنج شش روز بعد می‌توانم آن را در اختیار بگیرم تا دکور نصب شود و تمرین نهایی را آغاز کنیم.

او با اشاره به اینکه از اواخر بهمن نمایش «کابوس شب نیمه‌ آذر» به صحنه خواهد رفت،‌ درباره دکور این کار هم توضیح داد: متن این نمایش براساس متنی رئالیستی نوشته شده، اما در اجرا با یک فضای کاملا رئالیستی مواجه نمی‌شوید.



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir

مطالب پیشنهادی :
دلیل غیبت داریوش مهرجویی در جشنواره فجر 33
بهرام رادان و آنانعمتی در نشست خبری"عصر یخبندان"در روز چهارم جشنواره فجر33
عکس جالب رسول ملاقلی پور از حمله عراق به خرمشهر!
هانیه توسلی و بابک حمیدیان در نشست خبری"شکاف" در روز سوم جشنواره فجر 33
لیلا حاتمی و علی مصفا در فرش قرمز جشنواره+تصاویر حاشیه ای