مهرداد صدیقیان و اولین تجربه بازی اش در تئاتر
مهرداد صدیقیان درباره ویژگی های اولین بازی تئاتری و همچنین ورود خود به عنوان یک بازیگر سینما به این عرصه و همبازی شدن با بازیگران مشهوری چون "نیکی کریمی" صحبت کرد.

مهرداد صدیقیان در نمایش "عاشقانه های ناآرام"

مهرداد صدیقیان درباره فعالیت این روزهای خود و بازی در نمایش «عاشقانه های نا آرام» گفت: «این نمایش طبق روال طبیعی و حرفه‌ای به من پیشنهاد شد و با اینکه چندان با فضای تئاتر آشنا نبودم بعد از خواندن متن و انجام بررسی های لازم بازی در این اثر را پذیرفتم، به این دلیل که انتخاب خیلی مناسبی برای برداشتن اولین گام در این مدیوم بود.»

مهرداد صدیقیان ، دلیل جذابیت نمایش «عاشقانه های نا آرام» به کارگردانی مریم جلالیان را مرور سکانس‌های عاشقانه سینمای ایران و جهان عنوان کرد.

او درباره اینکه همبازی شدن با چهره های مطرح سینمایی را چگونه ارزیابی می کند، افزود: «به غیر از خانم نیکی کریمی با دیگر چهره های مطرح حاضر در این نمایش تجربه های همکاری داشته ام. بازسازی سکانس های عاشقانه سینما بیشترین جذابیت را برای من داشت. البته من ارادت بسیاری به خانم کریمی، آقای فروتن، آقای عرب نیا و دیگران دارم و از اینکه بزرگان تئاتر هم در این نمایش حاضر هستند خیلی خوشحالم.»


مهرداد صدیقیانمهرداد صدیقیان

این بازیگر اضافه کرد: «نقش مقابل مرا در این نمایش خانم بهرامی بازی می کند و با وجود اینکه ایشان به تازگی به گروه پیوسته، تا امروز به مشکل جدی بر نخورده ایم. حس یک بازیگر روی سن تئاتر و زمانی که جلوی دوربین است با هم فرق دارد و اصلا قابل قیاس نیست ، اما هر دو برای من کاملا لذت بخش است.»

صدیقیان درباره ویژگی های اولین بازی تئاتری و همچنین ورود خود به عنوان یک بازیگر سینما به این عرصه گفت: «تالار وحدت سالن بزرگی است اما به هر حال ما باید خود را عادت بدهیم به گونه ای صحبت کنیم که صدا به همه تماشاگران برسد. در کل اما باید بگویم با دسته بندی های سینمایی و تئاتری مخالف هستم؛ بازیگر اگر بازیگر است باید بتواند از عهده هر دو شکل بازیگری که با هم متفاوت نیز هست بر بیاید. شاید بهترباشد قائل به این واقعیت باشیم که برخی از بازیگران در تئاتر موفق ترند و برخی دیگر در سینما. در بازیگری هیچ هنرمندی حق دیگری را نمی خورد و نقش ها بر اساس تناسب و قابلیت ها به افراد پیشنهاد می شود.»

مهرداد صدیقیان در پایان درباره بازی در نمایش یک کارگردان جوان بیان داشت: «اختلاف سنی کم بین بازیگر و کارگردان باعث می شود آنان بتوانند به راحتی درباره مسائل مختلف با یکدیگر صحبت کنند و یکدیگر رابه چالش بکشانند. اگر به کارنامه من هم مروری داشته باشید می بینید پر از کارگردانان جوان است. از حضور در این نمایش بسیار خوشحالم و مردم را به تماشای آن دعوت می کنم.»

گفتنی است نمایش "عاشقانه های نا آرام" از تاریخ ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ لغایت  ۱۵ تير ۱۳۹۴در تالار وحدت به روی صحنه می رود. برخی از عوامل این تئاتر عبارتند از : نویسنده:  مانی باغبانی و خسرو نقیبی (براساس طرحی از مریم جلالیان) ،کارگردان:  مریم جلالیان ، بازیگران:  محمد رضا فروتن، نیکی کریمی، فریبرز عرب‌نیا ، مهرداد صدیقیان و...


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir