نیکول کیدمن بهترین بازیگر تئاتر انگلیس شناخته شد!
«نیکول کیدمن» حدود بیست سال پس از بازگشت به روی صحنه تئاتر، جایزه بهترین بازیگر قدیمی‌ترین جایزه تئاتر انگلیس را کسب کرد.

جایزه نیکول کیدمن در تئاتر

«نیکول کیدمن» بازیگر سرشناس هالیوودی برای بازی در تئاتر «عکس 51» در نقش یک دانشمند ژنتیک به نام «روزالید فرانکلین» موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن در جوایز تئاتر «استاندارد» در لندن شد.

در این مراسم که در تئاتر «اولدویک» لندن برگزار شد، «جیمز مکاوی» بازیگر معروف انگلیسی به همراه «ایملدا استانتون» نیز جایزه بهترین بازیگر مرد تئاتر را از آن خود کرد و «ونسا ردگریو» و «استفن ساندهیم» نیز جایزه ویژه بازیگری تئاتر دریافت کردند.

به نقل از سیمرغ «کیدمن» 17 سال پیش در تئاتر «وست اند» لندن در نمایش «اتاق آبی» به کارگردانی «دیوید هر» به روی صحنه رفته بود.

ایفای نقش اخیر «کیدمن» در نمایش «عکس 51» در نقش یک دانشمند فراموش شده نیز با تحسین منتقدین روبه‌رو شده است.

«کیدمن» توسط «مایکل گرندج» کارگردان نمایش «عکس 51» متقاعد به بازگشت به روی صحنه تئاتر شد و از آنجا که پدرش نیز یک دانشمند بود به ایفای نقش «روزالیند فرانکلین» علاقه مند شد.

این بازیگر استرالیایی-آمریکایی در سال ۲۰۰۲ به برای بازی درخشان در فیلم «ساعت‌ها» مورد ستایش قرار گرفت و توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر زن، گلدن گلوب و بفتا را بدست آورد، «کیدمن» در این فیلم نقش «ویرجینیا وولف» رمان‌نویس انگلیسی را ایفا کرد که دچار بیماری روانی بود.

جوایز تئاتر استاندارد لندن پس از جوایز «اولیویر» مهمترین جایزه عرصه تئاتر کشور انگلستان است که از سال 1955 به برگزیدگان اعطاء می‌شود و از دریافت‌کنندگان پیشین این جایزه می‌توان به «لاورنس اولیویه»، «ریچارد برتون»، «مگی اسمیت»، «هلن میرن» و «بندیکت کامبربرچ» اشاره کرد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir