حرف های جمشید مشایخی درباره خوشگل ترین زنی که در تئاتر دیده است!
نمایش «آدم، آدم است» به کارگردانی حبیب دانش در تالار مولوی با حضور جمشید مشایخی افتتاح شد.

جمشید مشایخی در افتتاح نمایش آدم آدم است!

جمشید مشایخی در افتتاح این نمایش که 18 فروردین ماه انجام شد، گفت:
خوشحالم که در شب افتتاح یک نمایشی که اثری از هنرمندانی جوان است، حضور دارم. کسانی که امروز خودشان استاد شده‌اند. این اتفاق برای من لذت‌بخش است. می‌خواهم خاطره‌ای تئاتری برای شما تعریف کنم که بی‌ارتباط با تئاتر امروز نیست.

در دهه40 بود، حدود سال45 یا 46 بود که تجربه تئاتری در پاریس برگزار می‌شد و ما هم شرکت کردیم. یک خانم بازیگر به اسم آینا مارین که ایتالیایی بود و ما هم فیلم‌هایی که از او به ایران می‌آمد را دیده بودیم و به‌طورکلی خانم زیبایی نبود، را دیدیم. ما در حال تمرین روی صحنه بودیم که این خانم همراه جوانی بسیار زیبا به سالن آمد و ابتدا به نظرم از نزدیک حتی از فیلم‌هایش هم زشت‌تر بود! من به مرحوم جمشید لایق که همراهم بود گفتم ایتالیا این‌همه هنرمند زیبا دارد، چرا در نمایشی که قرار است دو نفر عاشق هم شوند، چنین بازیگری را برای بازی انتخاب کرده‌اند که زیبایی ندارد؟! کمی از بازی آینا مارین گذشت و من حرفم را پس گرفتم و به جمشید لایق گفتم فکر می‌کنم این خوشگل‌ترین زن دنیاست! دلیلش هنر این زن بود. اجازه دهید باهنرمان زیبا شویم نه اینکه یک فوتبالیست و بسکتبالیست را به خاطر پول روی صحنه تئاتر بیاوریم. این ازنظر من خیانت به تئاتر است.

در این مراسم مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، عبدالرضا علی پناه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بهارستان هم حضور داشتند.

«آدم، آدم است»، داستان گالی کی است. گالی کی مرد ساده‌دلی است که قدرت نه گفتن ندارد. روزی او به‌قصد خرید ماهی از خانه خارج می‌شود و با سربازهایی روبه‌رو می‌شود که به دردسر بدی افتاده‌اند و...

 

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir