رامبد جوان
شركت‌كنندگان نخستین گروه آقایان برنامه «شام ایرانی»، 4 بازیگر مشهور و محبوب سینمای ایران هستند؛ با هم به خانه‌های‌شان می‌رویم تا ببینیم آیا «رامبد جوان»، «مهدی پاكدل»، «سروش صحت» و «اشكان خطیبی».....
                                                         
میزبانی كه دیرتر از مهمانانش رسید. بازیگرانی كه خواننده هم شدند. اعتراض چهره‌های سرشناس به ناعادلانه بودن رقابت. بازیگرانی كه چوب لای چرخ یكدیگر گذاشتند. مهمانانی كه میزبان‌شان را محاكمه كردند. همه این‌ اتفاقات جنجالی را فقط در این صفحات خواهید خواند. یك گزارش كاملا اختصاصی، داغ و ویژه از همه شب‌های برگزاری «شام ایرانی» با حضور چهره‌های سرشناس سینمای ایران
 آن‌ها جزو شجا‌ع‌ترین‌ها هستند؛ برای ما كه از اول ساخت این پروژه به‌عنوان رسانه اختصاصی آن در جریان ریز اتفاقاتش بودیم، ثابت شد این 4 نفر، لایق دریافت نشان شجاعت هستند؛ با تمام احترامی كه برای همه هنرمندان‌مان برای آزادی انتخاب قائلیم، باید بگوییم با توجه به مناسبات و رسومات فرهنگی غالب بر كشور، این‌كه 4 چهره مشهور قبول كنند لنز دوربینی وارد حریم خصوصی خانه و زندگی‌شان شود كه قرار است میلیون‌ها آدم از همان دریچه دوربین به تماشای‌شان بنشینند، یك‌جورهایی دل شیر می‌خواهد كه آن‌ها داشتند. البته نوید ما برای شما مخاطبان مجله و برنامه‌های «بفرماییدشام ایرانی» این است كه آقایان و خانم‌های ستاره دیگری نیز با این مجموعه قرارداد همكاری بسته‌اند و به زودی متوجه نام‌های‌شان خواهید شد.

بالاخره بعد از ماه‌ها خبررسانی مبنی بر انتشار «شام ایرانی» و صادر نشدن پروانه نمایش آن، پكیج نمایشی «شام ایرانی» با «رامبد جوان»، «مهدی پاكدل»، «سروش صحت» و «اشكان خطیبی» وارد پخش شبكه نمایش خانگی شد و به قولی انتظارها برای دیدن 4 سرآشپز مشهور به پایان رسید. از آن‌جا كه زندگی ایده‌آل به‌عنوان تنها رسانه اختصاصی این مجموعه فعالیت می‌كند، چهره این 4 بازیگر دوست‌داشتنی روی ‌اولین جلد مجله آشپزی ایده‌آل نقش بست تا خوانندگان‌مان را در جریان ریز اتفاقات، پشت‌‌صحنه و حاشیه‌های این برنامه قرار داده باشیم؛ به همه این‌ها گفت‌وگوهای جالب و متفاوت این 4 ستاره را هم اضافه كنید و خودتان حدس بزنید چه حرف‌ها و كری‌خوانی‌هایی می‌تواند بین این‌‌ها ردوبدل شده باشد. تنها توصیه ما برای شما در این پرونده یك چیز است؛ صفحات، عكس‌ها و حرف‌های این 4 ستاره را از دست ندهید، چون مشابه این صفحات را هیچ‌جای دیگر به غیر از آشپزی ایده‌آل نخواهید دید.
 
‌قرار نیست این بازیگران برای تصاحب سیمرغ، نخل و خرس طلا و نقره با هم بجنگند و هنرشان را در بازیگری به رخ بكشند؛ این‌بار باید توانایی‌های‌شان را در آشپزی بسنجند و ثابت كنند، در این زمینه هم می‌توانند آدم‌های موفقی باشند. شركت‌كنندگان نخستین گروه آقایان برنامه «شام ایرانی»، 4 بازیگر مشهور و محبوب سینمای ایران هستند؛ با هم به خانه‌های‌شان می‌رویم تا ببینیم آیا «رامبد جوان»، «مهدی پاكدل»، «سروش صحت» و «اشكان خطیبی» ‌در آشپزی هم همان‌قدر تبحر دارند كه در بازیگری و كارگردانی؟ همه نكات بامزه‌ای كه‌ در طول 4 شب اجرای مراسم شام این ستارگان اتفاق افتاد و ممكن است در سی‌دی‌های برنامه نبینید در این صفحات آورده شده‌اند تا خوانندگان زندگی ایده‌آل، بتوانند اختصاصی‌ترین گزارش‌های این برنامه داغ، پرستاره و هیجان‌انگیز را فقط در مجله خودشان بخوانند.
 
سرآشپز شب اول‌_ اشكان خطیبی
•    نفوذی‌ای به نام رامبد جوان چوب لای چرخ كن!
اولین دوربرگردان جاده فشم را كه دور بزنید، روبه‌روی‌تان تابلوی رستورانی بزرگ و مجلل به نام «نعنا» به چشم می‌خورد كه قرار است اولین شب «شام ایرانی» آقایان آن‌جا برگزار شود؛ صاحب رستوران و میزبان امشب، «اشكان خطیبی» است كه چند ماهی از افتتاح رستوران زیبا و بزرگش می‌گذرد. 3مهمان دیگر هم در راه رستوران‌ هستند. البته «رامبد جوان»‌ به واسطه رابطه صمیمی‌ای كه با اشكان دارد، از صبح در كنارش بوده و تا آن‌جا كه توانسته سعی كرده هنگام آشپزی، چوب لای چرخ دوستش بگذارد تا خیلی زود او را از دور رقابت‌ها خارج كند! چون این‌طور كه به گوش می‌رسد، «اشكان خطیبی» جزو رقبای سرسخت این گروه به حساب می‌آید كه تبحر زیادی در آشپزی دارد.
•    206 كجا، پرادو كجا!
3 مهمان سرشناس امشب با اتومبیل‌های‌شان از راه می‌رسند؛ بین آن‌ها اتومبیل «سروش صحت»، اختلاف قیمت بسیار زیادی با اتومبیل‌های «رامبد جوان» و «مهدی پاكدل» دارد؛ خودتان مقایسه كنید 206 سروش صحت كجا و پرادو و اسپورتیج رامبد و مهدی كجا! جالب این‌كه هر 3 نفر، همزمان با یكدیگر به رستوران «اشكان خطیبی» می‌رسند و با تیك‌آف شدیدشان جلوی در رستوران، گردوخاك زیادی بلند می‌كنند. آیا آن‌ها آمده‌اند در اولین شب مهمانی‌شان «اشكان خطیبی» از غذاهایش ایراد بگیرند تا خودشان اول شوند و جایزه ویژه این رقابت خوشمزه را تصاحب كنند؟
•    مگر می‌شود به این منو امتیاز نداد؟!
زمانی‌كه «اشكان خطیبی» غذاهایی كه درست كرده بود را سر میز شام آورد، علاوه بر 3چهره سرشناس رقیبش، عوامل پشت صحنه و ما و خلاصه هر آن‌كه آن اطراف بود، دهنش آب افتاد؛ سوپ، كباب ترش، ماهی شكم‌پر، میرزا قاسمی، نوشیدنی مخصوص نعنا و دسری به نام «برفی»، نشان می‌داد او سرآشپز قابلی است و نمی‌توان به راحتی از كنار ضیافتی كه ترتیب داده رد شد و به آن‌ امتیاز نداد!
 
سرآشپز شب دوم_ رامبد جوان
•    معلوم است كه این‌جا خوش خواهد گذشت
در كوچه پس كوچه‌های تاریك و البته باریك خیابان زعفرانیه، به دنبال آدرس خانه «رامبد جوان» هستیم؛ قرار است امشب میزبان «شام ایرانی»، كارگردان، بازیگر و مجری همیشه شاد، پر انرژی و طناز سینمای ایران باشد. قبل از این‌كه وارد خانه‌اش شویم، می‌دانستیم باید منتظر یك شب پر از خنده و شوخی باشیم و قرار است به همه‌مان حسابی خوش بگذرد.
•    به تنها چیزی كه فكر نمی‌كرد، بردن بود!
برخلاف تصور و گفته‌های «اشكان خطیبی» رفیق فابریك «رامبد جوان»، او امشب سنگ تمام گذاشته و با پذیرایی گرمش و شام پروپیمانی كه در نظر گرفته، به نوعی برای سایر رقیبان هم‌صنفش حسابی خط‌ونشان كشیده! هرچند انگار تنها چیزی كه برای رامبد اهمیت ندارد، بردوباخت در این مسابقه است! آنچه باعث شده رامبد این همه سرحال باشد و بگوبخند به راه بیندازد، دور هم جمع شدن دوستانی است كه انگار گروه خونی‌شان بدجور به هم می‌خورند!
 
سرآشپز شب سوم_ سروش صحت
•    مهمانانی كه زودتر از میزبان رسیدند!
ساعت 9 شب است و به سرعت در حال حركت به سمت مجتمع‌های مسكونی آتی‌ساز هستیم؛ انگار همه رسیده‌اند و تنها ما جا مانده‌ایم! زمانی‌كه رسیدیم، دیدیم بله، «رامبد جوان»، «مهدی پاكدل» و «اشكان خطیبی» رسیده‌اند اما خبری از میزبان نیست! «سورنا» پسر «سروش صحت» مهمانان را به داخل خانه راه داده اما همچنان خبری از پدر نیست! بعد از تماس با جناب آقای مثلا میزبان، ایشان اعلام كرد تا چند دقیقه دیگر می‌رسد؛ او از اجرای تئاتر می‌آید و همان پشت تلفن اعلام می‌كند آنقدر خسته است كه نای آشپزی كردن ندارد ولی پسرش می‌گوید همه‌چیز آماده یك شام خوشمزه است! برای همین هم هست كه «اشكان خطیبی» می‌گوید به عمرم میزبان به بی‌خیالی «سروش» ندیده‌ام!
•    انگار اینجا همه‌چیز برعكس است!
3مهمان سرشناس «شام ایرانی» ‌روی كاناپه خانه سروش صحت لم داده‌اند و در حال شكستن تخمه و خوردن میوه‌اند تا جناب میزبان تشریف‌فرما شوند! بیشترین چیزی كه در خانه‌ سروش صحت به چشم می‌آید، كتاب‌ها، نمایش‌نامه‌ها و فیلم‌هایی است كه از سر و كول كتابخانه‌های پرتعدادش بالا می‌روند! بالاخره بعد از نیم ساعت انتظار، بازیگر طناز سینمای ایران وارد خانه‌اش شد و با استقبال گرم دوستان همكارش روبه‌رو شد. انگار اینجا همه‌چیز برعكس است! مهمان‌ها از میزبان استقبال می‌كنند!
•    خبر ناراحت‌كننده سروش صحت به مهمانانش!
بعد از این همه انتظار، سروش صحت برای مهمانانش یك خبر نه چندان خوشایند دارد «باید در درست كردن شام امشب همه‌تان كمك كنید!» او برای شام امشب مهمانانش كباب كوبیده در نظر گرفته، با این تفاوت كه خودشان هم باید در درست كردنش كمك‌حال او شوند! برای همین هم هست كه آن‌ها را به تراس خانه‌اش دعوت می‌كند تا منقل و ذغال‌اش را روبه‌راه كنند و سیخ‌های كبابی كه از قبل زحمت‌شان را سروش كشیده بود، روی ذغال‌ها برشته ‌كنند! هرچند رامبد، اشكان و مهدی گوش‌شان به این حرف‌ها زیاد بدهكار نبود و بیشتر به جای كمك به سروش، جلوی دست‌وپایش را گرفته بودند و تندتند به غذای او ناخنك می‌زدند!
•    چرا حلقه ازدواجت شبیه حلقه منه؟!
نكته جالب این شب، بحث رامبد جوان و مهدی پاكدل درباره حلقه‌های ازدواج‌شان بود. از آن‌جا كه مهدی پاكدل به تازگی ازدواج كرده، رامبد جوان ناگهان چشمش به دست چپ مهدی می‌افتد و دستش را كنار دست او می‌گذارد و با تعجب به او می‌گوید: «چرا حلقه‌ ازدواجت شبیه حلقه ازدواج منه؟!»
•    كارگردان‌هایی كه قربان‌صدقه هم می‌روند‌
«بیژن بیرنگ» و «سروش صحت» بعد از پایان مراسم شام، در گوشه‌ای از خانه شلوغ سروش ایستاده‌اند و درباره سریال‌هایی كه تا امروز ساخته‌اند حرف می‌زنند و خاطرات‌شان را مرور می‌كنند. در این بین بیژن بیرنگ بابت ساخت سریال «ساختمان پزشكان» به سروش صحت تبریك می‌گوید و آن را یكی از كارهای خوب سال‌های اخیر تلویزیون ایران می‌نامد.

محاكمه! مهمانان روبه‌روی میزبان نشسته‌اند و از سوی «اشكان خطیبی» و «رامبد جوان» موضوعی ‌مطرح می‌شود و از «مهدی پاكدل» می‌خواهند درباره آن نظر بدهد و دلایلش را اعلام كند. مطمئن باشید این قسمت از برنامه، یكی از هیجان‌انگیزترین قسمت‌هایش خواهد بود، زیرا بدون هیچ‌گونه شوخی و خنده‌ای، «مهدی پاكدل» مورد بازجویی و محاكمه 3 دوستش در شب آخر قرار گرفت و حرف‌های عجیب و غریبی بین این 4 نفر ردوبدل شد كه توصیه می‌كنیم حتما ببینید.
 
سرآشپز چهارم_ مهدی پاكدل
•    تازه عروس و ‌داماد خوش‌سلیقه سینمای ایران
امشب، آخرین شب شام گروه آقایان «شام ایرانی» است؛ امشب بالاخره معلوم خواهد شد برنده جایزه ویژه برنامه كیست و دست‌پخت كدام‌یك از بازیگران دوست‌داشتنی سینمای ایران از بقیه بهتر است. برای همین هم هست كه امشب همه سر ساعت به خانه «مهدی پاكدل» در خیابان سهیل شریعتی می‌رسند و در خانه تازه‌داماد سینمای ایران گرد هم جمع می‌شوند. جالب این‌كه در را «بهنوش طباطبایی» برای‌مان باز می‌كند و بعد از تبریك ازدواج به این زوج خوشبخت وارد خانه‌ای تمام سفید، با مبلمانی سفید، آشپزخانه‌ای سفید، كمدهایی سفید و خلاصه همه‌چیز سفید می‌شویم كه نشان می‌دهد این خانه متعلق به زن و شوهر خوش‌سلیقه‌ای است كه تازه ازدواج كرده‌اند. خوش‌سلیقگی زوج دوست‌داشتنی سینمای ایران زمانی تكمیل شد كه دیدیم در گوشه‌ای از اتاق پذیرایی‌شان یك پیانوی بسیار زیبا قرار داده‌اند كه زیبایی خانه‌شان را چند برابر كرده.

•    مهدی پاكدل روی نقطه جوش!
شاید این صحنه را در سی‌دی برنامه نبینید اما بالاخره برای بازتاب همین اتفاقات است كه آن شب‌ها سر برنامه حاضر می‌شدیم تا كوچك‌ترین اتفاقات را هم برای‌تان بنویسیم. هنگام ضبط برنامه بود كه «بهنوش طباطبایی» قصد داشت به «مهدی پاكدل» نكته‌‌ مهمی را ‌اطلاع بدهد اما زمانی این اتفاق افتاد كه دیگر خیلی دیر شده بود! ناگهان صدای بلندی از ورودی منزل خانه به گوش رسید كه همه سرها را به سمت خود برگرداند. آبی بود كه از سقف خانه نوساز و زیبای مهدی پاكدل روی زمین می‌ریخت! جناب بازیگر هم كه از این اتفاق، آن هم در شب میزبانی‌اش از چهره‌های سرشناس به شدت عصبانی بود، به سرعت به محل حادثه شتافت و دید شلنگ كولر چیلر خانه‌اش پاره شده و آبی كه در مخزن آن جمع شده، باعث شده به منبع فشار بیاید و بقیه ماجراهایی كه تعریف كردیم اتفاق بیفتد! هرچند به هر زحمتی بود، «مهدی پاكدل» وسط آن همه دل مشغولی و استرس میزبانی از مهمانانش، سر و ته قضیه را هم آورد و مهندس‌ بازی‌اش جواب داد.

•    به ذهن‌تان هم نمی‌رسد كدام‌شان اول شده
معلوم نیست امشب چه خبر است! لحظه‌ای نیست كه صدای خنده و شوخی قطع شود و این 4نفر آنقدر گرم و صمیمی شده‌اند كه به تنها چیزی كه فكر نمی‌كنند غذاست! هرچند از قبل از شروع برنامه، همه «مهدی پاكدل» را به واسطه سال‌ها زندگی مجردی، شانس اول قهرمانی در این گروه می‌دانستند و زمانی هم كه میز شام چیده شد، همان یك‌ذره شك هم به یقین تبدیل شد. البته قرار نیست لو بدهیم چه كسی در این گروه اول شده اما مطمئن باشید به ذهن‌تان هم خطور  نمی‌كند برنده این گروه چه كسی بوده است!
 
•    بازیگرانی كه هم خواننده‌اند، هم نوازنده!
در قسمت آخر برنامه، «اشكان خطیبی» كه از گذشته رابطه بسیار عمیقی با موسیقی و خوانندگی دارد، پشت پیانوی خانه «مهدی پاكدل» نشست و با وجودی كه اعلام كرد خیلی وقت است ساز پیانو نزده، با انگشتانش ترانه‌ای بسیار زیبا نواخت و 3 چهره سرشناس آن شب نیز به همراه آن ترانه، چند دقیقه‌ای خواندند و خندیدند و حسابی خوش گذراندند. البته بعد از پایان همه این‌ها، جایزه ویژه برنامه سر میز شام آورده شد و تقدیم شد به... . این دیگر بر عهده شماست كه حدس بزنید برنده خوش‌شانس آن شب كدام‌یك از بازیگران دوست‌داشتنی سینمای ایران بوده است!


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture   
منبع: زندگی ایده آل


مطالب پیشنهادی:
خلاقیت در برنامه‌های کودک + عکس
پاورچین، تولد یك طنز جدید
تکه کلام های مهران مدیری از دیروز تا امروز/ مربا بده بابا!! (+عکس)
روان شناسی شبهای برره و قهوه تلخ
یک گفتگوی متفاوت با شقایق دهقان و خواهرش!