نامه «فرناندا لیما» مجری و مدل برزیلی به عزت الله ضرغامی
در پی پخش موفقیت آمیز مراسم قرعه کشی جام جهانی از شبکه سه و نقش بر آب شدن نقشه‌های غرب. فرناندا لیما: جناب آقای ضرغامی‌سلام علیکم‌... پس از اجرای مراسم به محض آنکه به خانه رسیدم با وجود خستگی...
 نامه فرناندا لیما به عزت ا... ضرغامی/ طنز
در پی پخش موفقیت آمیز مراسم قرعه کشی جام جهانی برزیل از شبکه سه و نقش بر آب شدن نقشه‌های غرب در ترویج پوشش غربی در میان جوانان ایرانی؛ رئیس سازمان صدا و سیما در نامه ای از دست اندرکاران این برنامه و خصوصا تدوینگری که موفق شده بود مجری خانم مراسم را به طور کامل سانسور کند، تشکر و قدردانی کرد.

اگر غربی‌ها می‌دانستند ما در تدوین و سانسور همزمان برنامه‌های پخش زنده این قدر پیشرفت کرده ایم عمرا ناز خانم فرناندا لیما را نمی‌کشیدند. در این صورت شاید اجرای مراسم را به یکی مثل رسول نجفیان می‌سپردند تا تاری هم برایشان بزند، "می‌رن آدما" را بخواند و اشک مختصری از حاضران در سالن بگیرد. ساعاتی پس از انتشار متن نامه رئیس سازمان صدا و سیما، خانم فرناندا لیما هم نامه ای خطاب به عزت‌ا... ضرغامی‌نوشت و درد دل‌هایی را مطرح کرد:

« جناب آقای ضرغامی‌سلام علیکم‌... پس از اجرای مراسم به محض آنکه به خانه رسیدم با وجود خستگی برنامه شما را از اینترنت دانلود کردم و دیدم. همان طور که برخی از دوستان ایرانی‌ام از جمله جناب سلحشور پیامک کرده بودند اصلا مرا نشان ندادید. عیبی ندارد اما دوست ندارم ایرانی‌ها فکر کنند من دختر بی بند و باری هستم. پدرم خیلی روی این مسائل حساس بود. او تا قبل از ازدواجم مرا در خیابان تیمور صدا می‌زد تا توجه کسی جلب نشود.

به من گفته بودند مراسم قرعه کشی زنانه و مردانه است اما وقتی لباس‌هایم را عوض کردم و وارد سالن شدم دیدم مردها هم هستند. می‌خواستم مراسم را ترک کنم. گفتم «پای بی‌جوراب زشته» اما بلاتر پشت میکروفون از همه خواست یا نگاه نکنند، یا به چشم خواهری نگاه کنند. به جمعیت که نگاه کردم دیدم همه گزینه دوم را انتخاب کرده‌اند. خدا می‌داند چقدر خجالت کشیدم و سرخ و سفید شدم تا مراسم تمام شد.

ایرانی‌ها خطاب به مجری زن برزیلی: ساپورت می‌پوشیدی پخش زنده می‌دیدیم!

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/09/rnanda-lima-world-cup-draw-.jpg
باز جای شکرش باقی است که لباس صورتی ام را نپوشیده بودم. در میان لباس‌های جشنی ام همین که تنم بود از همه پوشیده تر است. چند وقت پیش به طور اتفاقی برنامه گلبرگ را از شبکه سه دیدم. کارشناس داشت دخترها را نصیحت می‌کرد که چطور باید پوشش خود را رعایت کنند. خیلی به دلم نشست. به شوهرم گفتم "رودریگو گوش کن، خیلی جالبه" اما او کنترل را از من گرفت و زد شبکه نسیم. مردم پشت میکروفون جوک می‌گفتند و رودریگو غش و ریسه می‌رفت. رودریگو هم شوهر بی غیرتی نیست. شاید باور نکنید اما در همین مراسم به من تذکر که داد که سنگین باشم و کمتر لبخند بزنم. اوایل ازدواجمان خیلی متعصب بود. یک بار وقتی فهمید من با‌ کمترین لباس رفتم ماست خریدم قیامتی راه انداخت. قبلا شنیده بودم برای هنرپیشه‌های زن فیلم‌های خارجی با کامپیوتر لباس پوشیده درست می‌کنید.

کاش در مورد من هم همین کار را می‌کردید. خیلی دوست داشتم یک بار تصویرم از برنامه نود پخش شود و نظر امیر حاج رضایی عزیز را در مورد خودم بدانم. مراسم قرعه کشی لیگ برتر شما را هم دیدم. آنجا آقای بهروان نقش مرا برعهده داشت. برای مسابقات بعدی‌تان اگر مجری یا قرعه کش خواستید با پوشش کامل در خدمتم. از لحاظ سبیل نمی‌توانم با جناب بهروان برابری کنم اما سعی می‌کنم خودم را به تیپ ایشان نزدیک کنم. البته شما ناقلاها هم دو، سه بار زیرآبی رفتید و تصویرم را نشان دادید. همان کافی بود تا بالای هشت هزارتا درخواست دوستی از ایران داشته باشم. البته به رودریگو چیزی نگفتم چون خیلی روی این مسائل حساس است. مرد است دیگر، غرورش اجازه نمی‌دهد تعداد فرندهایش از تعداد فرندهای زنش کمترباشد. خلاصه ببخشید اگرکمی‌بی‌ناموسی شد و واقعا قصد و غرضی در کار نبود. باشد که روزی افتخار همکاری با آن تلویزیون پربیننده نصیب این حقیر شود.»



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: روزنامه قانون



مطالب پیشنهادی:
هجوم به صفحه مسی و مجری زن برزیلی از بی فرهنگی است نه...!
دختر ایرانی که خود را زیباترین دختر جهان می‌داند! + عکس
هنرجوی آکادمی گوگوش در نمایشنامه‌خوانی آنا نعمتی و ویدا جوان + تصاویر
لو رفتن مشکلات شقایق فراهانی با خط رو خط شدن تلفن! + تصاویر
20 بازیگر مشهور ترکیه‌ای در سریال آوای باران