پخش بهترین فیلم‌ اسکار 2014 نوروز 93 از شبکه یک
«12 سال بردگی» از شبکه اول سیما پخش می‌شود؛ شبکه‌ای که نوروز 93 فیلم‌های خود را هر روز ساعت 16 پخش می‌کند. این فیلم برنده‌ بهترین فیلم درام از گلدن گلوب ۲۰۱۳ و بهترین فیلم سال ۲۰۱۳ توسط آکادامی اسکار 2014 بود..
  در میان فیلم‌های نوروزی تلویزیون، نام فیلم تحسین‌شده‌ی اسکار امسال با عنوان «12 سال بردگی» نیز به چشم می‌خورد.

 «12 سال بردگی» از شبکه اول سیما پخش می‌شود؛ شبکه‌ای که نوروز 93 فیلم‌های خود را هر روز ساعت 16 پخش می‌کند.

«12 سال بردگی» محصول 2013 آمریکا، یک فیلم درام تاریخی بر اساس کتاب خاطرات «سالامون نورثروپ» ساخته شده است. کارگردان این فیلم، استیو مک‌کوئین و نویسنده آن جان ریدلی است.

«۱۲ سال بردگی» برای اولین بار در سی و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو در سپتامبر ۲۰۱۳ اکران شد و اکران عمومی آن هم در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۳ بود. همچنین این فیلم برنده‌ بهترین فیلم درام از گلدن گلوب ۲۰۱۳ و بهترین فیلم سال ۲۰۱۳ توسط آکادامی اسکار شده‌ است. جایزهٔ اسکار برای بهترین بازیگر زن در نقش مکمل هم به این فیلم رسید.

«تفنگدار تنها» نیز که در سال گذشته در امریکا و با بازی جانی دپ و هلنا بونهام کارتر ساخته شده است توسط جاستین هایتی نوشته شده، فیلم سینمایی «تفنگدار تنها» که بازسازی یکی از فیلم های وسترن سال های دور هالیوود است، داستان یکی از تفنگداران حرفه ای ایالت تگزاس به نام «هامر» را به تصویر می کشد که همیشه ماسک بر صورت خود دارد و تنها زندگی می کند.

فیلم اکشن حادثه‌ای علمی - تخیلی «پیشتازان فضا به سمت تاریکی» دوازدهمین فیلم از مجموعه فیلم‌های «پیشتازان فضا» است. شروع فیلمبرداری این فیلم در ژانویه 2012 بود و کل آن در کالیفرنیا فیلمبرداری شد. مدت زمان این فیلم 132 دقیقه است.

فیلم رزمی - حماسی «استاد بزرگ» ساخته وونگ کاروای کارگردان چینی نماینده هنگ کنگ در جوایز اسکار 2014 است. طرح داستانی «استاد بزرگ» مضامینی چون جنگ، خانواده، انتقام، علاقه، عشق و خاطره را دربرمی‌گیرد.

و «جک غول‌کش» دیگر محصول تولید شده آمریکا در سال 2013 یک فیلم فانتزی - ماجرایی است که بر اساس قصه‌های کوتاه «متل» به همین نام ساخته شده‌است. این فیلم به کارگردانی برایان سینگر و هنرنمایی نیکولاس هالت در نقش جک، تولید شده است.

همچنین «حالا من را می‌بینی» محصول کشور آمریکاست که توسط لوئیس لتریر در سال 2013 ساخته شده است و «حمله به وال‌ستریت» که در سال 2011 در آمریکا ساخته شده است نیز از دیگر فیلم‌های نوروزی شبکه یک سیما است.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ  
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
اصغر فرهادی در حضور همسرش نشان عالی هنر فرانسه را گرفت + تصاویر
از غزل شاکری یا همان «گلنار» کودکی‌هایمان چه خبر؟ + تصاویر
آنجلینا جولی و دخترش در فیلم «شیطان‌صفت» + عکس جدید
نخستین عکس از بازیگر زن چینی سریال «پایتخت 3»!
کتایون ریاحی در همایش بنیاد نیکوکاری کمک + تصاویر
عکس پرطرفداری که بهرام رادان به سبک اسکاری‌ها گرفت! + عکس