سریال توقیفی کمال تبریزی مجوز گرفت!
کارگردان سریال «سرزمین کهن» گفت: با انجام اصلاحات، قرار است که ادامه این سریال از فصل پاییز و مهر ماه سال ۹۴ آماده پخش ‌شود.

کمال تبریزی کارگردان «سرزمین کهن»  درباره آخرین جزییات پخش این سریال گفت: پس از آماده سازی و اکران فیلم سینمایی «طعم شیرین خیال» و سریال «ابله» در جشنواره فیلم‌فجر در فرصت ایجاد شده به سراغ «سرزمین کهن» می‌روم و اصلاحات مورد نیاز برای ادامه پخش این سریال را انجام می‌دهیم.

وی افزود: با انجام اصلاحات لازم برای بخش‌های بحث‌برانگیز «سرزمین کهن» قرار است که تصویربرداری بخش نهایی هم انجام شود و «سرزمین کهن» از مهر ماه سال 94 آماده ادامه پخش ‌شود.

«سرزمین کهن» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه سه سیماست که توسط علیرضا طالب‌زاده نگاشته شده است. پیش از این پخش این مجموعه از روز پنج‌شنبه 3 بهمن 93 از شبکه سه سیما آغاز شده بود. که برای مدتی پخش آن تعلیق شد.

قصه این مجموعه تلویزیونی که در سه فاز زمانی روایت می‌شود، به بررسی تاریخ سیاسی- اجتماعی ایران از سال 1320 تا پیروزی انقلاب اسلامی در بستر زندگی یک پسربچه می‌پردازد.

در خلاصه داستان سریال آمده است: پسر بچه‌ای بنام رهی بعد از بمباران دهکده‌ای توسط نیروهای متفقین، از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود. رهی پس از چند روز مراقبت توسط مادرش، راهی تهران می‌گردد. سال‌ها بعد او در یک خانواده توده‌ای بزرگ می‌شود، اما بر اثر به وقوع پیوستن ماجراهایی، او را به خانواده درباری می‌سپارند. در این خانواده است که او رفته رفته به هویت خود پی می‌برد و همین باعث می‌شود به یک خانواده دیگر که علقه مذهبی دارند، سپرده شود، اما این پایان ماجراهای او و اطرافیانش نیست و....

شهاب حسینی، نیکی کریمی، محمد رضا فروتن، حسن‌پور شیرازی، فرشته صدر عرفایی، جعفر دهقان، امیر آقایی، شبنم قلی خانی، الهام حمیدی، ثریا قاسمی، علی شادمان، پژمان بازغی، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان، حسین محجوب، بیتا فرهی، هومن سیدی، مهرداد ضیایی، لیلا زارع، آشا محرابی، محسن تنابنده، جواد عزتی، رسول نقوی، شیوا بلوچی، متین حیدر نیا، امین رحیمی، درشن سینک، بهرام کمیجانی، فریبرز گرم رودی و... گروه بازیگران این سریال الف ویژه را تشکیل می‌دهند.

سریال «سرزمین کهن» دارای 40 قسمت 45 دقیقه‌ای است که قرار بود،‌ هر هفته پنج‌شنبه‌ها از شبکه سوم سیما پخش ‌شود.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : تسنیم