ماجرای قهر مهدی فخیم زاده وسط سریال نوروزی!
مرحله سوم تعطیلی پروژه "فوق سری" به سبب قهر کارگردان و زمانی بوده است که به دلایل عدم هماهنگی‌ها در لوکیشنی در نیروی انتظامی، 2روز گروه معطل می‌شود و نمی‌توانند تصویربرداری کنند. آنجا فخیم‌زاده اعلام می‌کند که به او بی احترامی شده است و دیگر کار نمی‌کند.

داغ‌شدن ماجرای سریال "فوق سری"از یک پست فیسبوکی در صفحه منسوب به فخیم‌زاده بود؛ «مهدی فخیم‌زاده» کارگردان «فوق سری» در اعتراض به سانسور سریال‌ش نوشت: «دوستان عزیز، سریالی که این روزها به نام فوق سری از شبکه یک سیما پخش می شود، سریال من نیست،بلکه لاشه‌ای لت و پار شده از سریالی است که من ساختم.این سریال توسط نمایندگان معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و پخش شبکه یک سیما به صورتی باورنکردنی، سلاخی و تکه پاره شده و هیچ قسمتی از تعرض و دستکاری و جا به جایی و تعویض مکالمات مصون نمانده است"

سعید منتظرالمهدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی در واکنش به ادعای کارگردان سریال فوق‌سری مبنی بر اصلاحات فراوان، گفت: «سریال «فوق‌سری» اثر خود آقای فخیم‌زاده است و تنها به اندازه 3.5 دقیقه در آن اعمال شد که این اصلاحات نیز خطوط قرمز پخش بود.»

حبیب الله کاسه‌ساز، تهیه‌کننده فاز اول سریال که بیشترین انتقادات تولیدی به او بر می‌گردد با اشاره به ابتدای تولید سریال می‌گوید: زمانی که استارت این سریال زده شد من خدمت معاون اجتماعی ناجا رسیدم و او طرحی را داد که می‌خواست سریالی با محوریت پلیس ساخته شود و از ما خواست تا کارگردانی را معرفی کنیم آن زمان فخیم زاده به ذهن من رسید که مدت ها بود کار نمی کرد. طرح اولیه را به فخیم زاده ارایه کردیم که با آن موافقت نکرد و گفت خودش طرح دیگری دارد و قصه «فوق سری» را به صورت یک خطی برای من تعریف کرد. من هم دیدم هم طنز بانمکی دارد و هم می تواند جایگاه پلیس را ارتقا دهد بنابراین با آقای منتظرالمهدی موافقت انجام شد.


ماجرای قهر کارگردان و تعویض تهیه‌کننده

در روند تولید سریال چند توقف مشاهده، که مجموعا نزدیک به 70روز را شامل می‌شود. مرحله اول توقف، مسایل مالی‌ست؛ گروه کارگردانی کتبا به تهیه‌کننده نامه می‌نویسد که اگر قسط آنها پرداخت نشود سر کار حاضر نمی‌شوند. پس از نشستی با عوامل، سریال مدتی متوقف می‌شود تا هزینه‌ای تزریق شود و بعد کار ادامه یابد. در مقطع دیگری هم در طول پروژه، باز به علت مشکلات مالی، کار به مدت 18روز تعطیل می‌شود.

مرحله سوم تعطیلی پروژه به سبب قهر کارگردان و زمانی بوده است که به دلایل عدم هماهنگی‌ها در لوکیشنی در نیروی انتظامی، 2روز گروه معطل می‌شود و نمی‌توانند تصویربرداری کنند. آنجا فخیم‌زاده اعلام می‌کند که به او بی احترامی شده است و دیگر کار نمی‌کند.

تهیه کننده فاز اول سریال با اشاره به دلایل فخیم زاده برای انجام ندادن ادامه پروژه عنوان می‌کند: «بعد از این ما از سازمان صداوسیما چاره‌ای برای ادامه کار خواستیم زیرا فخیم‌زاده دیگر تلفن های مرا جواب نمی داد و از طرفی هم به سازمان اعلام کرده بود که کار را ادامه می دهد اما به شرطی که کاسه ساز تهیه کننده پروژه نباشد. در یکی از دلایلش مشکلات مالی را مطرح کرده بود و در دلیلی دیگر بیان کرده بود که نگران مسایل بعد از فیلمبرداری است.»

با مشخص شدن این سریال به عنوان سریال نوروزی شبکه1، در حالی‌که تنها 70دقیقه از تعهد 10قسمتی به ناجی هنر باقی‌مانده بود با افزوده شدن 3قسمت دیگر به کار، تهیه کنندگی سریال را محمود رضوی برعهده می‌گیرد و سریال با فشردگی کاری زیاد در روزهای پایانی سال93، جمع می‌شود و برای پخش به شبکه یک می‌رود.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : فردا نیوز