بازگشت دوباره ی عمو پورنگ به تلویزیون؟
قبل از نوروز خبرهایی مبنی بر «بازگشت برنامه کودک به شبکه یک» مثل بمب صدا کرد و بحث های مختلفی پیرامون آن شکل گرفت.

بعد از بازگشت ناموفق برنامه کودک به شبکه یک در نوروز 94 و تعطیلی یکماهه این برنامه ها، حالا مدیران این شبکه به فکر افتاده اند که از اواسط اردیبهشت مجددا باکس برنامه کودک را به این شبکه برگردانند.

بازگشت گروه کودک به شبکه یک از آن دسته اتفاق هایی است که معمولا در قالب خبر باقی می مانند و هیچ وقت رنگ واقعیت نمی گیرند.

قبل از نوروز خبرهایی مبنی بر «بازگشت برنامه کودک به شبکه یک» مثل بمب صدا کرد و بحث های مختلفی پیرامون آن شکل گرفت. شبکه یک اعلام کرد که از اول هم نباید برنامه کودک را حذف می کرده و حالا از این به بعد می خواهد با تمرکز بیشتری در این عرصه حرکت کند.

 

نتیجه تمام این صحبت ها و بحث ها و خوشحالی ها یک برنامه «خبر دارم خبر» بود که عید نوروز با اجرای مریم سعادت، یک عروسک کلاغ و یک تمساح روی آنتن رفت و به خاطر تمرکز صرف روی برنامه های نوستالژیک و تاریخ مصرف گذشته، با انتقادهای زیادی روبرو شد. بعد از پایان نوروز هم برنامه کودک شبکه یک به کل کرکره را پایین کشید و تمام!

حالا روز گذشته روزنامه جام جم به عنوان مرجع رسمی اخبار صدا و سیما در گزارشی مفصل، به برنامه های آینده کودک تلویزیون پرداخته و نوشته پخش رسمی برنامه های کودک شبکه یک از نیمه اردیبهشت و همزمان با روز پدر آغاز می شود.

در ادامه این گزارش، هیچ صحبتی راجع به اینکه برنامه کودک شبکه یک چه زمانی روی آنتن می رود، چه رویکردی دارد و اصلا قرار است کدام گروه برنامه ساز را با خودش همراه کند به میان نیامده. جالب اینجاست که در همین گزارش درباره اینکه عموپورنگ قصد دارد از ماه رمضان برنامه 90 قسمتی «گل و بلبل» را به شبکه دو بیاورد و عمو فیتیله ای ها و عمو قناد، به دنبال برنامه های جدید برای این شبکه هستند، اطلاعات کاملی منتشر شده.

همچنین مدیر شبکه پنج هم درباره آینده «رنگین کمان» و رفتن عروسک چرا به سمت برنامه های کودک با رویکرد اقتصاد به طور جامع صحبت کرده اما هیچ کجا صحبتی از برنامه کودک شبکه یک نشده. بازگشت برنامه کودک شبکه یک با «خبر دارم خبر» اتفاق ناخوشایندی بود که نوروز امسال به وقوع پیوست.

حالا باید منتظر باشیم و ببینیم در این فاصله یک ماهه و سکوتی که شبکه یک در این مدت اتخاذ کرده، اتفاق های بهتری در این عرصه افتاده یا نه!


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : روزنامه هفت صبح